3

کارگردان مشهور در گذشت

  • کد خبر : 55893
  • ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

این بازیگر در حدود پنج دهه فعالیت هنری بیش از ۶۰ فیلم را کارگردانی کرده و در بیش از ۳۰ فیلم نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است.

«سرجیو نیکلائسکو»، کارگردان مشهور رومانیایی در گذشت.

«سرجیو نیکلائسکو»، کارگردان، بازیگر و سیاستمدار مشهور رومانیایی روز گذشته (پنجشنبه) در سن ۸۲ سالگی در بیمارستانی در شهر بخارست، پایتخت رومانی گذشت.

به گزارش تلگراف، وی که شهرت خود را مدیون ساخت درام جنایی «کمیسر متهم می‌کند» در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی خودش و بازی در نقش کمیسر «مولدوان» است، در حدود پنج دهه فعالیت هنری بیش از ۶۰ فیلم را کارگردانی کرده و در بیش از ۳۰ فیلم نیز به عنوان بازیگر حضور داشته است.

فیلم «کمیسر متهم می‌کند» بر اساس حادثه تاریخی قتل عام «ییلاوا» در سال ۱۹۴۰ ساخته شده است. در این کشتار ۶۴ زندانی سیاسی رومانیایی در بازداشتگاه «ییلاوا» در نزدیکی بخارست توسط نیروهای گارد آهنین که اعضای آن نیروهای شبه نظامی وابسته به رژیم فاشیستی حاکم بر رومانی بودند، قتل عام شدند.

موفقیت فیلم کمیسر متهم می‌کند در گیشه باعث شد که ادامه این فیلم نیز با عناوین «انتقام»، «دوئل» و «بازمانده» ساخته شود. فیلم «میکائیل شجاع» ساخته۱۹۷۱ به کارگردانی وی نیز یکی از فیلم‌های کلاسیک‌های سینمای رومانی به شمار می‌رود.

نیکلائسکو که متولد سال ۱۹۳۰ بود و مراسم تدفین وی فردا (شنبه) برگزار می‌شود، در سال ۱۹۶۷ با بازی در اولین فیلم تاریخی خود با عنوان «Dacii» که در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به نمایش درآمد، به شهرت جهانی رسید.

نیکلائسکو پس از فروپاشی حکومت کمونیستی رومانی در سال ۱۹۸۹ وارد دنیای سیاست شد و در سال ۱۹۹۲ به مجلس «سنا»ی این کشور راه پیدا کرد. او در دسامبر ۲۰۱۱ از دنیای سیاست کناره‌گیری کرد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55893

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر