2

تعقیب بن لادن در کنگره آمریکا+تصویر

  • کد خبر : 55947
  • ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۵

اعضای کنگره آمریکا از رییس سازمان سیا خواستار توضیح درباره فیلم تعقیب و قتل اسامه بن لادن شدند که نشان می دهد شکنجه نقش مهمی در مشخص شدن مخفیگاه وی داشته است.

فیلم سینمایی تعقیب بن لادن

به گزارش پایگاه خبری شبه العالم به نقل از فرانس پرس سه عضو بارز کنگره با ارسال نامه به مایکل موریل رییس سیا از وی توضیح درباره همکاری اش با کاترین بیگالو کارگردان فیلم را خواستار شدند. فیلم مزبور به نام زیرو دارک درتی از ۱۱ ژانویه در سینماهای آمریکا به نمایش در می آید و یکی از  نامزدهای احتمالی دریافت جایزه اسکار است.
فیلم نشان دهنده شکنجه زندانیان است که به ارائه اطلاعات اساسی در زمینه تعیین مکان اختفای بن لادن در یک منزل در پاکستان منتهی می شود.
این در حالی است که تحقیق شش هزار صفحه ای مجلس آمریکا نشان می دهد استفاده از شکنجه برای کسب اخبار از رسول بن لادن که مکان اختفای اسامه بن لادن را قبل از کشته شدن در یک حمله هوایی در مه ۲۰۱۱ فاش کرد، بی تاثیر بود.
اما مایکل موریل در دسامبر ۲۰۱۲ در یک یادداشت داخلی گفت که گرچه فیلم در زمینه به تصویر کشیدن اهمیت شکنجه مبالغه کرده اما این شیوه یکی از منابع مهم موفقیت تعقیب بن لادن بوده است.
اعضای کنگره از جمله جان مکین و دایان فینشتاین رییس کمیته اطلاعات مجلس سنا در نامه ۱۹ دسامبر مخالفت خود را با شکنجه اعلام نموده و از رییس سیا نشان دادن اسناد ارائه شده به مجموعه تولید فیلم را خواستار شدند.
آنها همچنین در نامه ای در ۳۱ دسامبر درباره سخن رییس سیا که گفته بود شکنجه در عملیات نقش آفرینی حتی در سطح درجه دو ایفا نموده است، توضیح خواستند.
سه عضو کنگره در نامه اول که در میان خبرنگاران توزیع شد، نوشتند: با توجه به همکاری میان سیا و کارگردانان و تشابه سناریو با سخنان نادرست مسئولان سابق سیا ممکن است کارگردانان به خاطر اطلاعات ارائه شده از سوی سیا فریب خورده باشند.
به گفته این سه نفر، اعضای گروه سازنده فیلم دیداری ۴۰ دقیقه ای با موریل داشتند.
پس از انتقادات نمایندگان مجلس، بیگالو و مارک پل نویسنده سناریو در ماه دسامبر گفتند: فیلم به وضوح نشان می دهد شکنجه ضرورتا نقشی سرنوشت ساز در این تعقیب نداشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55947

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر