3

احمدی نژاد: از همه دولتهای قبلی متشکرم

  • کد خبر : 5704
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱

رئیس جمهور با تشکر از دولت های قبلی اعلام کرد که در دولت نهم و دهم از ریخت و پاش های جلوگیری شده اما هنوز جا برای حرکت بیشتر در این مسیر وجود دارد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاح مجتمع فولاد عجب‌شیر و بناب با بیان اینکه […]

رئیس جمهور با تشکر از دولت های قبلی اعلام کرد که در دولت نهم و دهم از ریخت و پاش های جلوگیری شده اما هنوز جا برای حرکت بیشتر در این مسیر وجود دارد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز پنجشنبه طی سخنانی در مراسم افتتاح مجتمع فولاد عجب‌شیر و بناب با بیان اینکه امروز باید ایران را بسازیم گفت که ایران باید پیشرفته‌ترین کشور جهان شود و این شدنی است.

وی با بیان اینکه بهترین زمین‌ها، معادن، فرصت‌های جغرافیایی و بهترین مردم در این کشور زندگی می‌کنند، خاطر نشان کرد: امروز در دانشگاه‌های ما بهترین متخصصان و پژوهشگران را تربیت می‌کنیم که باید با اتکاء به همت، اندیشه، منابع و ثروت ایرانی کشور را بسازیم.

رئیس‌جمهور ساختن ایران را مأموریت الهی عنوان کرد و گفت: پشتوانه انقلاب اسلامی و فرهنگ متعالی الهی حاکم در این سرزمین و پشتوانه پرچم توحید و عدالت که از این کشور برداشته شده، ساختن ایران است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر یک مکتب در اندیشه در عمل و زندگی مردم پیشرفت، رفاه و سعادت را نیاورد، قادر به دفاع از خود در صحنه‌های فکری جهان نخواهد بود.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما باید بتوانیم به دنیا بگوییم که تحت حاکمیت توحید و عدالت ایران به پیشرفت و عدالت رسیده است.

* عیب است در کشور ما جوان با استعدادی باشد اما کار برایش پیدا نشود

وی همچنین ساختن ایران را کاری جهادی و انقلابی دانست و خاطر نشان کرد: نمی‌شود در کشوری که به حق دایه دار کمال انسانی، توحید و عدالت است شاهد فقر و عقب‌و افتادگی بی‌عدالتی باشیم و عیب است در کشور ما در گوشه و کنار جوانانی با استعداد باشند و فرصت اشتغال پیدا نکنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هم به لحاظ اقتصادی، علمی و فناوری و هم به لحاظ عمران و آبادانی، فرهنگی و اخلاقی کشور باید نمونه‌ باشیم تصریح کرد: باید به جایی برسیم که هر کس به ایران نگاه می‌کند الگو گرفته و تحت تأثیر قرار گیرد.

احمدی‌نژاد افزود: دشمنان با پیشرفت ایران مخالفند اگر ایران کشوری عقب‌افتاده، عقب‌مانده باشد و مشکلات فراوانی را داشته باشد دشمنان با چنین ایرانی مخالف نیستند و ما هر چه فریاد عدالت و توحید بزنیم می‌گویند اول خودتان را درست کنید.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان برای جلوگیری از حاکمیت توحید و عدالت بر جهان می‌خواهند کانون اصلی کوشش آن را عقب‌مانده نگه‌دارند و همه بهانه‌های دشمنان برای جلوگیری از ساخته شدن ایران است.

رئیس‌جمهور به افتتاح مجتمع کشت و صنعت شبستر و به مجتمع فولاد عجب‌شیر و بناب اشاره و خاطر نشان کرد: دشمنان از اینکه خبر افتتاح این چند طرح بزرگ تولیدی و صنعتی را در ایران می‌شنوند ناراحت‌هستند و می‌خواهند در ایران حرف و حدیث‌های بی‌ارزش و موهون که موجب تحقیر یک ملت است منتشر شود.

* هر کس در ساختن ایران سستی کند حتما دشمن مسیر توحید است

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید بدانیم زمانی موفق هستیم که هر کسی راجع‌به ایران صحبت می‌کند در مورد کمالات اخلاقی یا پیشرفت‌های اقتصادی و علمی ایران صحبت کند، ابراز داشت: همه بازی‌هایی که دشمنان طراحی می‌کنند برای این است که ایران پیشرفت نکرده و الگو نشود از همین رو امروز هر کس از هر نقطه‌ای که برای ساختن ایران قدم بر می دارد مجاهد فی‌سبیل‌الله بوده و هر کس به هر دلیلی در ساختن سستی و یاس ایجاد می‌کند حتما دشمن مسیر توحیدی است.

وی همه ملت ایران را یک خانواده بزرگ با آرمانی واحد خواند و تأکید کرد: خوشبختانه ما برنامه‌ پنجم را پیش رو داریم و منابع و استعداد زیادی در کشور ما است و باید دست به دست داده با یک حرکت جهشی همه جای ایران را بسازیم. در حالی که بعضی‌ها حواسشان نیست و توجه ندارند زمانی که وقت ملت را تلف کرده یا توفق می‌کنند چه ضربه‌ای به ملت می‌زنند چرا که امروز در پیشرفت ملت‌ها ثانیه‌ها نیز ملاک است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مردم، کارآفرینان، نوآوران و متخصصان آذربایجان و مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اداری این استان تأکید کرد: از شما انتظار داریم که مثل گذشته در عرصه ساختن ایران نیز الگوی ملت کشورمان باشیم.
«اگر می‌شد قانونی در مجلس بگذاریم و سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور را تضمینی به سرمایه‌گذاران آذربایجانی واگذار کنیم حتما این کار را می‌کردیم چرا که در آن صورت مطمئن بودیم در فرصت کوتاه سرتاسر ایران آباد می‌شد».

* باید فعالیت‌های اقتصادی در کشور شفاف شود

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید به نقطه‌ای برسیم که اقتصاد ما شفاف و همه فعالیت‌ها کاملا روشن و البته روان باشد اظهار داشت: باید به جایی برسیم که اگر فردی فعالیت اقتصادی می‌کند در این سازمان و آن سازمان وقتش تلف نشود.

* دستگاه‌های نظارتی نقطه مقابل فعالیت‌های اقتصادی نیستند

وی یادآور شد: دستگاه‌های نظارتی کشور باید بدانند نقطه مقابل حرکت فعالیت اقتصادی نیستند بلکه وظیفه‌شان همراهی است چرا که مأموریت همه ما یکی است و تقسیم کار صورت گرفته است. بنابر این همه باید دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم چرا که فرصت‌ها همچون برق و باد می‌گذرد و اینگونه نیست که ملتی فرصت نامحدود داشته باشد.

رئیس‌جمهور با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا نباید در بازارهای دنیا حرف اول را بزنیم، آیا نمی‌توانیم؟ تأکید کرد: ما ظرفیت این را داریم که جزو صادر‌کننده‌های اصلی دنیا باشیم و استعدادهای ایرانی می‌گوید ما می‌دانیم که باید تصمیم‌ بگیریم هر گاه ملت ایران تصمیم گرفت تصمیم او عملیاتی شد.

احمدی‌نژاد ادامه سخنان خود را به بحث صادرات و واردات اختصاص داده و بر لزوم افزایش صادرات غیر نفتی تا پایان سال جاری است تأکید کرد و گفت: اینکه صادرات غیرنفتی ما میزان واردات شود روزی آرزو بود در حالی که امسال با تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان قرار گذاشتیم که صادرات غیرنفتی را به بالای ۴۵ میلیون دلار برسانیم و در سه یا چهار ماه اول امسال این موضوع ۴۷ درصد نسبت به قبل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات در ایران فقط کار اقتصادی نیست بلکه یک کار فرهنگی نیز است اظهار داشت: در هر نقطه دنیا مردم کالای با کیفیت به نام ایران می‌بینند به یاد فرهنگ و اعتقادات ملت ایران می‌افتند که این موضوع نشان می‌دهد انجام کار اقتصادی، کار فرهنگی نیز است.

رئیس‌جمهور متذکر شد انتظار داریم آذربایجان شرقی از همین امسال با یک حرکت رتبه اول صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده و طوری باشد که تا ۵۰ سال آینده استان دیگری نتواند این رتبه را از دست این استان بگیرد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میلاد امام‌زمان(عج) خاطر نشان کرد: برخی‌ها خیال می‌کنند با آمدن امام زمان(عج) مردم باید بخوابند و همه چیز فراهم است در حالی که امام بیاید موانع برطرف، عقلها کامل و دلها مومن می‌شود اما باید کار اقتصادی و تلاش کرد.

* از همه دولت‌های قبلی تشکر می‌کنم اما این دولت چند برابر کار کرده است

احمدی‌نژاد با بیان اینکه از همه دولت‌ها تشکر می‌کنم همه زحمت کشیدند اما در دولت نهم و دهم چند برابر دولت‌های قبلی کار عمرانی و سرمایه‌گذاری شد، درخصوص علت این موفقیت خاطر نشان کرد: علت اول در انجام کار عمرانی و سرمایه‌گذاری چند برابر دولت‌های قبلی اعتماد به مردم است چرا که دولت طرف حساب و رقیب مردم نیست بلکه خادم مردم است و از همین رو مردم باید اقتصاد، صنعت و فرهنگ را اداره و دولت باید پشتیبانی کند.

* در دولت نهم و دهم از ریخت‌ و پاش‌ها جلوگیری شده است

وی علت دوم در موفقیت‌های دولت نهم و دهم را جلوگیری از ریخت و پاش عنوان و خاطر نشان کرد: برخی‌ها می‌گویند در‌آمد با افزایش قیمت نفت بالا رفته در حالی که هم زمان قیمت‌ کالاهای جهانی نیز بالا رفته است و این گونه نیست که آنها می‌گویند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: هر چند در دولت نهم و دهم جلو ریخت و پاش‌ها گرفته شده و برخی دست‌های ناپاک قطع شد اما هنوز جای جلوگیری از ریخت و پاش‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: با قطع دست‌های ناپاک، جیغ‌ها بلند شد اما آنها نمی‌گویند که به خاطر قطع دستمان جیغ می‌کشید اما بهانه می‌تراشند و جیغ می‌کشند در حالی که ما پای تعالی ایران و اعطلای پرچم توحید، عدالت و ولایت ایستاده‌ایم و اگر تمام هنجره خود را پاره کنند از این راه بر نخواهیم گشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید ایران را بسازیم گفت که ساختن ایران به کار است نه به حرف.

منبع : فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر