3

برنامه ریزی بن لادن برای اجرای عملیات تروریستی

  • کد خبر : 5781
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵

مقامات نظامی آمریکا اخباری مبنی بر  برنامه ریزی اسامه بن لادن پیش از مرگش ، برای انجام عملیات تروریستی در سالروز حادثه یازده سپتامبر  در آمریکا در سال جاری را تایید کردند. پس از مرگ بن لادن ، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مدارکی در محل اقامت وی در پاکستان پیدا شده است که […]

مقامات نظامی آمریکا اخباری مبنی بر  برنامه ریزی اسامه بن لادن پیش از مرگش ، برای انجام عملیات تروریستی در سالروز حادثه یازده سپتامبر  در آمریکا در سال جاری را تایید کردند.

پس از مرگ بن لادن ، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مدارکی در محل اقامت وی در پاکستان پیدا شده است که بر اساس این مدارک وی قصد داشته عملیات تروریستی جدیدی را در آمریکا سازماندهی کند ، اما مرگ به وی فرصت انجام این کار را نداده است ، این خبر در آن زمان توسط هیچ مقام رسمی تایید نشد و فقط چند شبکه تلویزیونی در آمریکا همچون شبکه «سی بی اس»  به آن پرداختند .
بر اساس این گزارش اما روز جمعه خبرگزاری ها و از جمله «آسوشیتدپرس » گزارش دادند که مقامات آمریکایی اظهارات خبرنگار شبکه سی بی اس ، یعنی« باب اور » را تایید کرده اند ، باب اور ، پس از کشته شدن اسامه بن لادن در دوم می ، گزارش داده بود که اطلاعاتی در محل اقامت اسامه بن لادن به دست آمده که بر اساس آن مشخص شده وی قصد داشته است در سالروز ۱۱ سپتامبر سال جاری برخی از شخصیت های آمریکایی را ترور کند .
در این گزارش آمده که بن لادن قصد داشته است که در روز ۱۱ سپتامبر و زمانی که اوباما قصد داشته با هواپیما به مقصدی سفر کند در آسمان وی را مورد هدف قرار دهند ،موضوعی که اکنون به موضوعی بحث برانگیز به ویژه برای مقامات نیروی هوایی آمریکا تبدیل شده است .
این گزارش همچنین می افزاید که هدف بالقوه بعدی برای بن لادن ژنرال «دیوید پترائوس» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در خاورمیانه بوده است ، موضوعی که دفتر پترائوس تا کنون در مقابل آن واکنشی نشان نداده است .
لازم به ذکر است که روزنامه واشنگتن پست نیز در روز های اخیر اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نکرده است .

یکی از مواردی که پس از مرگ بن لادن باعث تعجب همگان شد ، شیوه نابود کردن جسد بن لادن و انداختن او در دریا بود ، به گونه ای که هیچ نشانی از او دیده نشد ، توجیهاتی نیز که آمریکایی در این زمینه به افکار عمومی جهانیان دادند به هیچ وجه قانع کننده نبود . اینک فاش شدن چنین اطلاعاتی نیر اگر بدون ارائه مدارک مورد تایید کارشناسان باشد ، هیچ اعتباری نخواهد داشت . آنچه که امروز در آمریکا موجب اختلاف جناحین این کشور است ، مباحث اقتصادی است و مشخص است تغییر مباحث اصلی امروز آمریکا به سوی مسائل امنیتی به چه هدفی صورت می گیرد.

منبع: تابناک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر