1

توافق ایران و آرژانتین در خصوص آمیا موفقیت دیپلماتیک است

  • کد خبر : 61410
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۰۱

یک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به فشارهای بین المللی که برای انزوای دیپلماتیک ایران در مورد پرونده آمیا وارد می شد، حصول توافقنامه میان ایران و آرژانتین برای خروج از وضعیت کنونی را موفقیتی برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دانست.

مهدی مطهرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر در این  خصوص اظهار کرد: امضای این توافقنامه نشان می دهد که هر دو کشور اراده لازم برای خروج  از بن بست موجود در پرونده آمیا به منظور پایان دادن به پرونده ای که نزدیک به دو دهه است که در رسانه های گروهی جهان مطرح می شود را دارند.

مطهرنیا افزود: البته بر این باور هستم که نباید توقعات فزاینده ای از این توافق نامه بوجود بیاید چرا که عملیاتی شدن این توافق نامه به  فرازو نشیب های بعدی در این خصوص بستگی دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هم اکنون که این توافق نامه امضا شده است نیز عصبانیت رژِیم صهیونیستی را برانگیخته است، ادامه داد: این رژیم تمام تلاش خود را برای تحت شعاع قرار دادن این توافق و فشار بر آرژانتین اعمال خواهد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: رفع اتهام از ایران در این پرونده تنها بستگی به وجه سیاسی موضوع ندارد، بلکه سیر حقوقی پرونده و اعلام نظر قضات در یک دادگاه صالح می تواند منجر به رفع اتهام از ایران در پرونده آمیا شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر