2

رونمایی از بزرگ‏ترین خشت سفالینه جهان +تصویر

  • کد خبر : 62799
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

بزرگ‏ترین خشت یک‏پارچه جهان به نام «نینوا» با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

امشب خشت شش متری امام حسین(ع) کاری از استاد رضا نوری رئیس انجمن سفال بسیج هنرمندان شاهرود در آستانه ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: رونمایی از بزرگ‏ترین خشت سفالینه جهان / «نینوا» با «حسینی» دیده شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتیبه نینوا، ضمن تشکر از زحمات استاد نوری و همکاران وی ابراز داشت: دوستان هنرمند، بیشتر قدر خود را بدانند.

حسینی بیان کرد: هنرمند و صورتگر اول خداوند است؛ انسان هم می‏تواند صورتگر باشد زیرا تنها موجودی محسوب می‏شود که روح الهی در آن دمیده شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید بتوانند رسالت خود را به درستی انجام دهند؛ رسالت ما خطیر است و هنرمندان نمی‏توانند سر در گریبان فرو برند و به مسائل جزئی مشغول شوند.

در پایان این مراسم از نینوا، بزرگ‏ترین کتیبه سفالی جهان که به یاد لبان تشنه سیدالشهدا(ع) ساخته شده است، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‏های مجلس، استاندار سمنان، فرماندار شاهرود، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمع کثیری از هنرمندان بسیجی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

عباس اعتماد مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود پیش‏تر گفته بود: امیدواریم که خشت شش متری امام حسین(ع) مثل آثار قبلی انجمن سفال شاهرود بر پیشانی آثار هنری این شهر بدرخشد.

عباس اعتماد با اشاره به اینکه کار ساخت این خشت شش متری قریب به یک سال بوده که آغاز شده است، افزود: در ساخت این خشت بسیج هنرمندان نیز در کنار استاد نوری در حال کار بودند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود به طرح این خشت اشاره کرد و گفت: در این خشت نماد عَلَم و دَستان و مشک سقای کربلا ابوالفضل العباس(ع) بوده که برگرفته از تیتراژ سریال مختارنامه طراحی شده است.

اعتماد در خاتمه با اشاره به اینکه عشق و محبت اهل بیت(ع) در جای جای این خشت حس می‌شود، اضافه کرد: این رکورد باور نکردنی ساخت بزرگ‏ترین خشت سفالی جهان ارمغانی برای مردم ولایت‏مدار شاهرود است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر