2

دستگیری ‌و برخورد ناجا با اتباع غیرقانونی افغان از مردادماه

  • کد خبر : 6358
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۷

عیسی موسوی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری»خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پایان یافتن مرحله سوم طرح ساماندهی اتباع افغان گفت: با هماهنگی که با نیروی انتظامی صورت گرفته از مردادماه با اتباع غیرمجاز برابر قانون برخورد و این افراد دستگیر می‌شوند. وی با بیان اینکه پس از دستگیری اتباع افغان ، آنها به اردوگاه‌های […]

عیسی موسوی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار«شهری»خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پایان یافتن مرحله سوم طرح ساماندهی اتباع افغان گفت: با هماهنگی که با نیروی انتظامی صورت گرفته از مردادماه با اتباع غیرمجاز برابر قانون برخورد و این افراد دستگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه پس از دستگیری اتباع افغان ، آنها به اردوگاه‌های عسگرآباد تحویل داده می‌شوند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ای که برای ساماندهی اتباع افغان‌ها در نظر گرفته شده است افرادی که در طرح ساماندهی ثبت نام کرده‌اند و برگه خروج از کشور را دریافت کرده‌اند به مرور از کشور خارج می‌شوند و در صورتی که بخواهند به ایران بازگردند باید از طریق قانونی و اخذ ویزا این روند طی شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران با بیان اینکه در همه کشورها در برخورد با اتباع غیرقانونی برخوردهای سخت ازجمله حبس استفاده می‌شود تصریح کرد: تاکنون نگاه نظام جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی براساس موازین اسلامی و خیرخواهانه بوده، اما سیاست کلی نظام بر این است که هر نوع ورود و خروج اتباع خارجی به کشور باید بر اساس قانون و طبق مقررات مربوط به اتباع انجام شود، لذا ساماندهی اتباع افغانی نیز در این راستا انجام شده است.

موسوی‌نسب تاکید کرد: حضور آن دسته از اتباع افغان‌های غیرمجاز که جهت ثبت‌نام در سایت و گرفتن نوبت برای خروج از کشور ثبت‌نام نکرده‌اند، غیرقانونی تلقی می‌شوند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از سیاست‌های ایران در خصوص اتباع سیاست تشویقی برای خروج آنها از کشور است و در این راستا با همکاری که از طریق کمساریای عالی سازمان ملل انجام می‌شود مبلغ ۱۵۰ دلار به عنوان هزینه بازگشت به این اتباع اعطاء می‌شود.

به گفته مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران، همچنین اتباع مجازی هم که در کشور دچار تخلف شوند کارت اقامت آنها باطل شده و به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

موسوی‌نسب در خصوص طرح آمایش هفت که برای اتباع مجاز و قانونی در حال اجراست، گفت: این طرح از اول تیرماه آغاز شده و به مدت چهارماه ادامه خواهد داشت که طی آن افراد مجاز با مراجعه به پایگاه‌های اعلام شده کارت یکساله اقامت خود را دریافت می‌کنند.

موسوی نسب پیش از این اعلام کرده بود: براساس طرح ساماندهی اتباع خارجی سال گذشته یک میلیون و۵۰۰ هزار تبعه غیرمجاز در کشور شناسایی شده‌اند و در مرحله دوم ثبت اطلاعات این افراد انجام شد و فراخوان اینترنتی این اتباع نیز از سوم خرداد ماه آغاز شده وپس از یک دوره تا ۱۵ تیرماه به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر