1

قدردانی خانم وزیر از ارتش

  • کد خبر : 64451
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۶

وزیر مشاور در امور رسانه ها و سخنگوی دولت بحرین از آنچه که برخورد توام با خویشتنداری نیروهای پلیس و امنیتی با تظاهرکنندگان این کشور نامید ، قدردانی کرد.

سرکوب شدید در بحرین
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، خانم ” سمیره ابراهیم بن رجب ” در گفتگوی تلویزیونی  ادعا کرد که تظاهر کنندگان به نیروهای امنیتی رژیم و اموال عمومی تعرض کرده اند.
وی همچنین عملکرد نیروهای امنیتی را در برخورد با تظاهر کنندگان به مناسبت سالروز انقلاب بحرین ستود و آن را برخوردی همراه با خویشتنداری و رعایت حقوق بشر توصیف کرد.
اظهارات غیرواقعی خانم وزیر در باره برخورد منطقی پلیس و نیروهای امنیتی با مردم تظاهرکننده همزمان با دومین سالروز انقلاب این کشور در اواخر هفته گذشته ، درشرایطی مطرح می شود که حملات خشونت بار به تظاهرات مسالمت جویانه از سوی ناظران به انتقامجویی رسمی رژیم آل خلیفه از مردم در دومین سالروز انقلاب توصیف شده است.
حملاتی که علاوه بر دهها زخمی دست کم دو شهید برجای گذاشت که با گلوله های ساچمه ای شلیک شده نیروهای امنیتی آل خلیفه جان خود را از دست دادند.

نظامیان رژیم آل خلیفه به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان در دومین سالروز انقلاب، از سلاح های ممنوعه استفاده کرده و معترضان را با تیربار به گلوله بستند که درنتیجه آن دست کم یک نوجوان ۱۴ به شهادت رسید.
آنها همچنین بمب های صوتی و دودزا را به بدن و به ویژه بالاتنه تظاهرکنندگان شلیک و ثابت کردند که به عمد قصد آسیب رساندن به مردم را دارند. این کار به زخمی شدن تعداد زیادی از زنان ، کودکان ومردان منجر شد.
در این میان ده ها تن از شهروندان بی دفاع، بر اثر استنشاق گازهای سمی دچار حالت خفگی شدند. نظامیان رژیم آل خلیفه گازهای سمی را به سمت داخل خانه ها و اماکن مسکونی شلیک می کردند که این کار، چندی پیش به کشته شدن چند شهروند بحرینی در سنین مختلف شده بود.
شماری از شهروندان نیز از ناحیه صورت و سینه و کمر، مورد اصابت ترکش قرار گرفتند و برخی از خانواده ها به طور کامل در خانه های خود دچار مشکلات تنفسی شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=64451

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر