2

آنجایی که انسان امکان رسیدن به تمام خواسته‌های نفسانی خود را دارد، عرصه قدرت سیاسی است.

  • کد خبر : 6864
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی، فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با اشاره به اینکه تمام جریان‌ها و اندیشه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با هیچ مقرراتی نمی‌توانند این اطمینان را به دست آورند که حاکم در راس قدرت فاسد نباشد، اظهار داشت: در نظام اجتماعی، سیاسی ایران در طول ۳۰ سال مشاهده کرده‌ایم که […]

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در کارگاه آموزشی، فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با اشاره به اینکه تمام جریان‌ها و اندیشه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با هیچ مقرراتی نمی‌توانند این اطمینان را به دست آورند که حاکم در راس قدرت فاسد نباشد، اظهار داشت: در نظام اجتماعی، سیاسی ایران در طول ۳۰ سال مشاهده کرده‌ایم که عناصر و افرادی با ادعاهای ارزشی آمده‌اند و زمانی که در عرصه قدرت قرار گرفته‌اند، دستشان را در دست استکبار مشاهده کرده‌ایم و بنابر این دکترین ولایت فقیه امروز در عرصه سیاست دنیا به عنوان یک شیوه برجسته مطرح است.
وی در ادامه افزود: عامل اطمینان بخش برای مردم در جریان اداره یک نظام چیست، برای حصول این اطمینان و آرامش در راس قدرت و حاکمیت عنصری پرفضیلت است که تولید اطمینان و امنیت کند و این کار جز توسط فقیه جامع‌‌‌الشرایط امکان ندارد.
امام جمعه مشهد وجود آیات قرآن و مدارکی همانند نامه امام زمان (عج) به اسحاق بن یعقوب در زمان غیبت صغری نسبت به رجوع مردم در زمان غیبت به مجتهد جامع‌‌‌الشرایط را خاطرنشان و تاکید کرد: براساس قرآن اگر کسی غیر از خدا را به عنوان حاکم پذیرفت، مشرک است و باور مسئله در توحید و امامت این است که در زمان غیبت امام معصوم (ع) پذیرش ولی فقیه و مجتهد جامع‌الشرایط که حجت امام معصوم (ع) است، ضرورت دارد.
وی دغدغه و نگرانی انسان از تمام نظام‌ها و دکترین‌های موجود در دنیا در عرصه سیاست را نداشتن اطمینان برشمرد و اظهار داشت: آنجایی که انسان امکان رسیدن به تمام خواسته‌های نفسانی خود را دارد، عرصه قدرت سیاسی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یک انسان در طول زندگی خود به هیچ صورتی نمی‌تواند به کل خواسته‌هایش برسد اما در زمانی که به قدرت سیاسی می‌رسد همه امکانات برای رسیدن به خواسته‌های نفسانی فراهم می‌شود.
علم‌الهدی کسانی را که وارد عرصه سیاست می‌شوند را به دو گروه معتقدان به خدا و دین و کسانی که هیچ اعتقادی به باورهای دینی ندارند تفکیک کرد و گفت: گروه اول کسانی هستند که به معاد و نیرویی که آنان را کنترل می‌کند و بر اعمال آنان نظارت دارد، معتقدند و گروه دوم کسانی هستند که رسیدن به عرصه قدرت سیاسی را تنها برای توسعه لذت‌ها و خوشگذرانی و تامین ثروت و آینده زندگی خود می‌دانند و اگر کسانی غیر از این دو گروه وارد سیاست شوند، دیوانه هستند.
امام جمعه مشهد ضرورت مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده ولی فقیه دانست و افزود: ولی فقیه انسانی است که تخصصش نه در اقتصاد و نه سیاست بلکه فقه است که از اقتصاد و سیاست به مراتب بالاتر است زیرا یک مدیر در زمان غیبت امام عصر (عج) باید جامعه دینی را هماهنگ با نظرات معصوم (ع) اداره کند و کسی که با این نظرات آشنایی دارد فقیه است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یک مجتهد جامع الشرایط غیر از تخصص به فقه که برای جامعه اسلامی دارای امنیت و آرامش است چهار ویژگی مهم دیگر وجود دارد، خویشتن‌دار باشد، بر مقام صیانت دین از توطئه‌ها و تهاجم‌ها واقف باشد، مطیع به امر مولی باشد یعنی اینکه در اجرای احکام دینی از همه انسان‌‌‌‌ها مطیع‌تر است و انسانی است که به هیچ عنوان تحت خواسته‌های نفسانی قرار نگیرید، زمانی که چنین انسانی در راس جامعه قرار گرفت، این برای افراد آن جامعه مفید است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وقوع انقلاب‌هایی که حاصل خیزش‌های مردمی بوده‌اند و آن مردم با تمام امکانات خود از آن نظام حمایت کرده‌اند ولی بعد از مدتی دیده‌اند که حاکمانشان نماینده استکبار شده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از احزاب و گروه‌ها را زمانی در صف انقلاب اسلامی می‌‌‌‌‌‌دیدیم اما حالا روبه‌‌‌‌‌روی انقلاب و نظام قرار گرفته‌اند.
وی افزود: انسان‌ها در مقام تشخیص ممکن است دچار اشتباه شوند و وجود ولی فقیه یک شاخص و راهنما است که وقتی چشم‌ها به او رجوع می‌کنند، او به مردم هشدار می‌دهد و آنان را هدایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6864

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر