1

جاذبه شگفت انگیز بام ایران را بیشتر بشناسید

  • کد خبر : 71192
  • ۰۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰:۵۴

سد گلبلاغ از جاذبه های شگفت انگیز بام ایران بر روی زمین است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر نوروزی برای تماشای زیباییهای سحر انگیز است، زیبایی این سد تا حدی است که هیچگاه چشم گردشگران از دیدن آنها خسته نمی شود.

سد گلبلاغ بیجار یکی از مکانهای بسیار دیدنی و تفریحی شهرستان بیجار است که در هر فصل زیبائی های خاص خود را دارد و مردم از هر نقطه ای برای گذراندن اوقات خود به این منطقه سفر می کنند تا برای لحظاتی و به دور از دغدغه های روزمره زیبایی های آن را نظاره گر باشند.

این سد زیبا و پر جاذبه دیار گروس در ۱۵ کیلومتری محور بیجار قروه بر روی رودخانه اوزن دره احداث شده است که با حجم مخزن هشت میلیون متر مکعبی ظرفیت آبیاری حداقل ۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد را دارد.
سد خاکی گلبلاغ از حیث منابع آبی غنی بوده و در حال حاضر از زیرکشت بردن محصولات مختلفی نظیر گندم و جو و بالاخص سیب زمینی از آب این سد استفاده می شود و در کنار زیبایی های دینی، بهره مندی خوبی را نیز برای کشاورزان اطراف فراهم کرده است.
در حال حاضر می توان با اتومبیل تا نزدیکی این سد زیبا رفت و و گردشگران تنها مسیر کوتاهی را مجبور به پیاده روی هستند، در کناره های این سد زیبا قایق های زیادی قرار داده شده تا مسافران و میهمانان خود را میهمان قلب گرم سد گلبلاغ کنند.
نوروز امسال مسئولان بیجار امکانات و تهمیدات زیادی برای رفاه حال مسافران نورزوی در کنار این سد زیبا تدارک دیده اند و این منطقه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
در حالی که پیش از این بیجار بیشتر به قلعه های تاریخی و آثار باستانی شناخته می شد ولی این روزها باید سد گلبلاغ را به ین زیبایی های افزود.
مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=71192

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر