2

رهبران بریکس: گفت‌وگو تنها راه حل موضوع هسته‌ای ایران است

  • کد خبر : 71489
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴

رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس» در بیانیه پایانی نشست خود در دوربان (آفریقای جنوبی) با به رسمیت شناختن حق ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای، تنها راه مسائل پیرامون آن را مذاکره و اجتناب از راه حل نظامی دانستند.

خبرگزاری فارس: رهبران بریکس: گفت‌وگو تنها راه حل موضوع هسته‌ای ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس» معتقدند که تنها راه حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو است.

در بیانیه پایانی نشست سران بریکس که روز چهارشنبه در دوربان (آفریقای جنوبی) به تصویب سران کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی رسید، در این خصوص مورد تاکید قرار گرفته است: ما بر این عقیده هستیم که جایگزینی برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بجز ادامه مذاکرات با مقامات تهران وجود ندارد. ما حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای مطابق با رعایت کلیه تعهدات بین المللی این کشور را به رسمیت می‌شناسیم و خواستار حل و فصل همه مسائل پیرامون این کشور صرفا از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک، از جمله بر اساس ادامه همکاری نزدیک مقامات تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین مطابق با قطعنامه‌های مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد در این رابطه و تعهدات بین المللی ایران در خصوص عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای هستیم.

رهبران کشورهای عضو گروه «بریکس» همچنین در مورد تهدید به استفاده از توان نظامی علیه ایران و همچنین اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور از سوی برخی کشورها ابراز نگرانی کردند.

پنجمین نشست سران گروه «بریکس» که در آن کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی عضو هستند، روز گذشته در شهر دوربان آفریقای جنوبی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=71489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر