1

حوادثی که موجب نگرانی و وحشت بسیاری از دختران جوان شده است +تصاویر

  • کد خبر : 71507
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰:۴۸

پژوهشگران معتقدند که تجاوز جنسی چه انفرادی و چه گروهی افزایش یافته و علت آن افزایش دسترسی به پورنوگرافی و تصاویری است که زنان در آن مورد تحقیر قرار می گیرند.

سایت رادیو سوئد نوشت: وقوع چهارتجاوز جنسی گروهی در سال جاری تاکنون بسیار مورد توجه قرارگرفته.

 این آمار بی سابقه است، اما به گفته پژوهشگران اجتماعی لزوما به معنی افزایش تجاوز در سوئد نیست. با این همه، این حوادث موجب نگرانی و وحشت بسیاری از دختران جوان شده است.

 تجاوز گروهی در سوئد

کلیه چهار تجاوزی که در سال جاری بوقوع پیوسته و مورد توجه قرار گرفته در مناطق سوندبی بری، کونگس ترَگوردن، آلبی و یا تنستا که همگی در داخل و یا اطراف استکهلم قراردارند رخ داده است.

 همه قربانیان این حوادث دختران جوان هستند و در سه مورد که همگی در ماه ژانویه رخ داده،  قربانیان مورد حمله فرد متجاوز قرار گرفته اند.

  امری که بسیار بی سابقه است. طبق آمار شورای پیشگیری از ارتکاب جرائم، سالانه حدود ۳۰ تا ۶۰ تجاوز گروهی در سوئد رخ می دهد.

  اغلب این حوادث در اماکن مسکونی رخ داده و در آنها فرد قربانی و متجاوز به نحوی با هم آشنایی دارند.

  به گفته کلارا سدین، پژوهش گر در شورای پیشگیری از ارتکاب جرائم، این آمار متعلق به دهه نود است و از آن پس آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد.

 به همین دلیل در واقع نمی توان ادعا کرد که تجاوز گروهی افزایش یافته. کلارا سدین می گوید: کمی زود است ادعا کنیم که تجاوزهای گروهی افزایش یافته. وقوع این حوادث در طی یک ماه می تواند تصادفی باشد. رسانه ها نیز توجه زیادی نسبت به تجاوزهای گروهی نشان داده اند. به همین دلیل آنها خیلی بیشتر به چشم می خورند.

 به عبارت دیگر به نظر کلارا  سدین این توجه ممکن است توجه رسانه ای باشد. هنگامی که تجاوز گروهی اولی مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد امکان توجه کردن به بعدی نیز افزایش می یابد. همزمان با این امر بسیاری از

  در سال ۲۰۰۲ حدود ۹ هزار شکایت از ارتکاب جرائم جنسی گزارش شد که این رقم در سال گذشته ۱۷ هزار بود، یعنی افزایش سه برابر.

  به گفته مارتین گران، پروفسور روانپزشکی در موسسه پزشکی کارولینسکا در استکهلم، یکی از دلایل افزایش این آمار می تواند افزایش شمار شکایات باشد.

  او می گوید: این آمار چنان چشمگیر و گسترده است که می تواند نشانگر افزایش تجاوز جنسی باشد، اما اثبات علمی این امر دشوار است.

 به گفته لوتی هلسترم، سرپزشک بخش اورژانس ویژه زنان قربانی تجاوز در بیمارستان سودرا در استکهلم، حتی اگر تجاوزهای گروهی افزایش پیدا کرده باشد نمی توان گفت که این افزایش در حال حاضر بسیار گسترده است. اما توجه زیاد رسانه ها به تجاوزها می تواند موجب آن شود که تعداد بیشتری از زنان قربانی تجاوز جرئت شکایت به پلیس را به خود بدهند.

  لوتی هلسترم می گوید: می توان چنین نتیجه گرفت که هنگامی که مسئله تجاوز به زنان در رسانه ها بازتاب می یابد شمار بیشتری از زنان قربانی تجاوز جرئت می کنند بجای پنهان کردن خود و پرهیز از گفتگو در مورد حادثه، به پلیس شکایت کرده و حادثه را برای پلیس و یا ما شرح دهند.

 به گفته مارتین گران این بیشتر مردان جوان هستند که مرتکب تجاوز می شوند، و آنهایی که مرتکب تجاوز گروهی می شوند در گروه تحریک می شوند: یکی از دلایل ارتکاب تجاوز گروهی این است که جوانان یکدیگر را تحریک به این کار می کنند. در این گونه گروه ها معمولا افرادی وجود دارد که مطلقا به تنهایی اقدام به تجاوز نمی کنند، اما ممکن است کسانی وجود داشته باشند که تمایل بیشتری به تجاوز داشته و دیگران را نیز به آن ترغیب می کنند.

 و به گفته لوتی هلسترم قربانیان تجاوز گروهی در مقایسه با قربانیان تجاوز فردی وضعیت جسمی و روحی به مراتب بدتری پیدا کرده و دچار اضطراب و افسردگی بسیار بیشتری می شوند: اضطرابی که قربانیان تجاوز به آن دچار می شوند از نوعی است که معمولا افرادی که با خطر مرگ مواجه شده اند به آن دچار می شوند. حداقل یک سوم قربانیان تجاوز دچار این نوع اضطراب می شوند. و احتمال دچار شدن قربانیان تجاوزهای گروهی به این نوع بیماری باز هم بیشتر است.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=71507

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر