5

آغاز ثبت نام از متقاضیان تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری

  • کد خبر : 7907
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از آغاز ثبت نام از متقاضیان تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری حفر شده تا پایان سال ۸۵ خبر داد. محمد حاج رسولی ها گفت:صاحبان چاه های آب فاقدپروانه بهره برداری که چاه آب آنها تا پایان سال ۸۵ حفر شده است می توانند برای تعیین […]

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از آغاز ثبت نام از متقاضیان تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری حفر شده تا پایان سال ۸۵ خبر داد.

محمد حاج رسولی ها گفت:صاحبان چاه های آب فاقدپروانه بهره برداری که چاه آب آنها تا پایان سال ۸۵ حفر شده است می توانند برای تعیین تکلیف این چاه ها از تاریخی که به زودی در رسانه های سراسری و محلی اعلام خواهد شد با مراجعه به ۱۶ هزار دفتر پیشخوان دولت در نقاط مختلف کشور با ارائه کارت ملی و سند مالکیت و پر کردن فرم های احراز هویت مراحل ثبت نام را تکمیل کنند.

او گفت: براساس قانون تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری مصوب۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی این چاه ها باید در شرکت های تابعه وزارت نیرو شناسایی شده باشند.

مشاور وزیر نیرو افزود:بر این اساس حدود ۱۰۳ هزار حلقه چاه مشمول این قانون شناسایی شده است که باید براساس شروط مندرج در قانون و آیین نامه اجرایی آن تعیین تکلیف شوند. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: اجرای دقیق و کامل این قانون علاوه بر طرف کردن مشکلات کشاورزان فرصتی برای بخش آب کشور است تا برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب زیرزمینی اقدام کند. حاج رسولی ها موفقیت در پیاده سازی این طرح را مشروط به مشارکت مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه بعضی اطلاعات اولیه اخذ شده در استان ها بدون حضور مالکان چاه ها بود ممکن است این اطلاعات کامل نباشد که طی فرایند تکمیل مدارک و ارایه کد رهگیری به هر چاه مشکلات احتمالی برطرف می شود.

او وحدت رویه در اجرای این قانون را بسیار مهم بیان کرد و افزود: با تعیین تکلیف چاه های آب فاقد پروانه بهره برداری لیست شده تا سال ۸۵ بقیه چاه ها با استفاده از قانون توزیع عادلانه آب و حکم وحدت رویه مسدود می شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر