2

اعطای سه میلیارد یورو هزینه کمکی به مالی

  • کد خبر : 82623
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۹:۴۵

دیانکوندا ترائوره رئیس‎جمهور موقت مالی، خوزه مانوئل باروسو (وسط) رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و فرانسوا اولاند رئیس‎جمهور فرانسه (چپ) در جریان کنفرانس مطبوعاتی برگزار شده در اجلاس اهداکنندگان بین‎المللی در بروکسل (چهارشنبه ۱۵ می ۲۰۱۳)

اهدا کنندگان بین‎المللی بیش از ۳٫۲۵ میلیارد هزینه کمکی در اختیار مالی قرار می‎دهند

وام دهندگان بین‎المللی متعهد شده‎اند که مبلغ ۳.۲۵ میلیارد یورو (سه و بیست و پنج) به عنوان هزینه کمکی برای بهبود شرایط کشور جنگ‎زده مالی در اختیار این کشور قرار دهند.

فرانسوا اولاند رئیس‎جمهور فرانسه روز چهارشنبه این خبر را در جریان کنفرانس اهدا کنندگان بین‎المللی در بروکسل اعلام کرد.

در جریان کنفرانس اهدا کنندگان بین‌‎المللی بیش از یکصد نماینده از کشورهای سراسر جهان کنار هم جمع شدند تا راه‎های کمک به بهبود اوضاع و شرایط کشور مالی و نجات این کشور از بحران را مورد بررسی قرار دهند.

اولاند در خصوص همین موضوع در جریان نشستی که از جانب فرانسه و اتحادیه اروپا ترتیب داده شده بود، گفت: «بیش از ۳.۲۵ میلیارد یورو (معادل ۴.۲۲ میلیارد دلار) در جریان این کنفرانس برای این امر اختصاص داده شد.»

وی در ادامه تصریح کرد: «ما نشان دادیم که می‎توانیم در مورد هدفی که مورد ملاحظه همه ما، اروپا و آفریقا، قرار دارد، با یکدیگر متحد شویم.»

دیانکوندا ترائوره رئیس‎جمهور موقت مالی نیز با ابراز رضایت از این کنفرانس و تاکید بر موفقیت‎آمیز بودن آن، افزود: «آن‎چه که ما در جریان این کنفرانس به دست آوردیم از آن چه انتظار داشتیم بسیار بیشتر بود.»

فرانسه در یازدهم ژانویه سال ۲۰۱۳ به بهانه ممانعت کردن از پیشروی جنگجویان مالی، جنگی را علیه این کشور آفریقایی به راه انداخت.

جنگ تحت رهبری فرانسه علیه مالی بحران انسانی را در مناطق شمالی این کشور به وجود آورده و به آوارگی هزاران تن از مردم آن انجامیده است.

سازمان عفو بین‎المللی در تاریخ یکم فوریه اعلام کرد که موارد جدی نقض حقوق بشر از جمله کشتار کودکان در جریان جنگ فرانسه علیه مالی اتفاق افتاده است.

ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در ماه آوریل تاکید کرد که حتی پس از رسیدن دوازده هزار نیروی صلح‎بان سازمان‎ملل به مالی تا اواخر سال جاری، پاریس یک هزار تن از نیروهای نظامی خود را در این کشور باقی خواهد گذاشت.

برخی از سیاست‎مداران سیاسی بر این باورند که منابع و ذخائر سرشار مالی از جمله منابع طلا و اورانیوم احتمالا یکی از دلایل جنگ‎افروزی فرانسه علیه این کشور آفریقایی بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=82623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر