1

۹ میلیارد افزایش سرمایه در کشوری با بحران اقتصادی

  • کد خبر : 83028
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۶:۴۹

رده‌بندی جدید «بلومبرگ» نشان می‌دهد که بیل گیتس، مدیر مایکروسافت دوباره ثروتمندترین فرد در دنیا است. دومین نفر کارلوس اسلیم، سرمایه‌دار مکزیکی است که تا چندی پیش در بالای فهرست قرار داشت.

درباره بیل گیتس، این پولدارترین میلیاردر دنیا افسانه‌های زیادی رواج یافته است. مثلا اینکه اگر از دستش یک اسکناس ۱۰۰ دلاری بیفتد، بهره بانکی سرمایه‌اش زودتر از آنکه خم شود و اسکناس را بردارد، این ۱۰۰ دلار را جبران کرده است.

سرمایه بیل گیتس ۷ /۷۲ میلیارد دلار تخمین زده شده است. موسسه مالی «بلومبرگ» در آخرین گزارش در این باره که روز پنج‌شنبه (۱۶ مه) منتشر شد، نوشت که گیتس با این سرمایه از کارلوس اسلیم جلو زده است. سرمایه کارلوس اسلیم ۱ /۷۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. او از جمله صاحب شرکت مخابرات مکزیک، تلمکس است.

البته این ارقام تنها تقریبی‌اند، اما تصویری از میزان سرمایه ثروتمندترین انسان‌های کره خاکی را به نمایش می‌گذارند. یک مقایسه این ابعاد را بهتر نشان می‌دهد: ثروت یک نفر معادل توان اقتصادی کشور عمان در سال ۲۰۱۲ است! و عمان ۵۶ امین کشور در رده‌بندی مالی دنیاست.

۹ میلیارد افزایش سرمایه در کشوری با بحران اقتصادی

بنا بر گزارش «بلومبرگ» سرمایه گیتس به شدت افزایش یافته است. علت این افزایش هم بالا رفتن قیمت سهام مایکروسافت است که مدیرش گیتس بیشترین سهم را دارد. در مقابل با تغییر قانونی در مکزیک که قدرت انحصاری «تلمکس» را شکسته، سرمایه اسلیم هم «نزول» کرده است.

یک منبع معتبر دیگر هم فهرست سالانه مجله آمریکایی «فوربس» است. در فهرستی که که «فوربس» در ماه مارس سال جاری میلادی منتشر کرد، کارلوس اسلیم با ۷۳ میلیارد دلار در راس قرار داشت و به دنبال او بیل گیتس با ۶۷ میلیارد دلار، مودزار آمانچیو اورتگا (صاحب مارک پوشاک زارا) با ۵۷ میلیارد دلار و وارن بافت، سرمایه‌دار آمریکایی با ۳ /۵۳ میلیارد دلار در رده‌های دوم تا چهارم قرار داشتند.

مودزار آمانچیو اورتگا صاحب پوشاک زارا سرمایه‌دار اسپانیایی است و درست در شرایطی که اسپانیا در بحران اقتصادی شدیدی به سر می‌برد، بیکاری در اوج است و مردم فقیرتر شده‌اند، او توانسته تنها ظرف یک سال ۵ /۱۹ میلیارد دلار بر سرمایه‌‌اش بیفزاید.

افق نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83028

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر