1

فتح‌الله‌زاده، قلعه‌نویی و ستاره‌های استقلال صددرصد می‌مانند

  • کد خبر : 83136
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: ما جمع بندی فصل آینده را انجام دادیم و مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان استقلال صد در صد در این تیم می‌مانند.

مقداد نجف‌نژاد رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال امسال یکی از نفراتی بود که علاوه بر حضور در این باشگاه فعالیت‌هایی را در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی انجام داد.

نجف‌نژاد در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به تشریح اتفاقات این فصل تیم استقلال پرداخت و از مشکلات دو باشگاه سرخابی سخن گفت.

متن گفت‌وگوی رئیس هیئت مدیره استقلال را در زیر می‌خوانید:

فارس: استقلال قهرمان لیگ شد و در آستانه حضور در جمع ۸ تیم برتر آسیا قرار گرفت نظرتان چیست؟

به اعتقاد من به آنچه استحقاقش را داشتیم رسیدیم و خوشبختانه با همت همه جانبه دوستان سرمربی کادر فنی و بازیکنان به هدفمان دست یافتیم.

فارس: چشم‌انداز شما در ابتدای فصل چه بود آیا پیش‌بینی قهرمانی لیگ برتر و حضور پرقدرت در آسیا را می کردید؟

وقتی تیمی مثل استقلال را می‌بندیم قطعا برای اول شدن است. چون هواداران این توقع را دارند. استقلال یکی از پرتماشاگران این تیم است و ما از همان ابتدا تمهیدات لازم را در نظر گرفته بودیم هرچند بخشی از مشکلات واقعا برای همه تیم‌ها به وجود می‌آید اما موفقیت‌ها دست‌نیافتنی نیست.

فارس: امسال تیم دچار مشکلات بسیاری بود و شما به همراه دیگر اعضای هیئت مدیره سختی‌های زیادی را متحمل شدید اما سوال اینجاست که آیا هیئت مدیره در بحث مالی باید کمک حال باشگاه باشد یا اینکه این درک غلطی است که هیئت مدیره باید به باشگاه‌ها پول تزریق کند؟

اینکه فکر شود هیئت مدیره باید پول تزریق کند درک درستی نیست، مگر هیئت مدیره بانک است؟ باید ساز و کارها توسط هیئت مدیره تعریف شود و در واقع این اعضا ریل‌گذاری کنند و عناصر اجرایی نیز از لحاظ اجرای برنامه‌ها خلاء و یا مانعی نداشته باشد. امسال هم ما ساز و کارها را از هر لحاظ پشتیبانی کردیم البته نه اینکه فقط سیاستگذار باشیم و در همه مسائل با یکدیگر شریک بودیم. اینگونه نیست که اگر مشکل وجود داشته باشد برعهده یک نفر بگذاریم چون در همه مسائل با یکدیگر شریک هستیم.

فارس: به نظر شما عملکرد هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه با وجود این همه مشکل چگونه بود؟

راضی کننده بود و نتیجه اش را هم دیدید.باید بگویم با وجود همه مشکلات ما مسئولیت را تقسیم کردیم چون برای خودمان چارچوب قانونی تعریف کردیم. خوشبختانه موانعی که پیش رویمان بود با همفکری برداشتیم و در عین حال همراه یکدیگر هستیم. من فکر می‌کنم مشکلات مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس زیرساختی است و این دو فقط یک برند هستند.البته این برند بزرگترین سرمایه آنها است و ما هم آن را اصلی‌ترین سرمایه می‌دانیم. این دو باشگاه در واقع تیمی هستند که فعلا به عنوان شرکتی که هنوز واگذار نشده فعالیت می‌کنند اما خوشبختانه این بار مجلس مصوب کرد که ۴۹ درصد از این دو باشگاه به هواداران و ۵۱ درصد به بخش خصوصی واگذار شود.

فارس: اما مشکلات این دو باشگاه فقط خصوصی شدن نیست قبول دارید؟

البته. در این شرایط که استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار کشور هستند نه حق پخش تلویزیونی به ما پرداخت می‌شود و نه بلیت‌فروشی. فقط و فقط یک اسپانسر داریم و همین. من می‌گویم مثلا حق تبلیغات یا حتی ورزشگاه آزادی را به این دو باشگاه بدهند و دولت یک ریال هم به ما پرداخت نکند. هم درآمد‌زایی می کنیم و هم اینکه می‌توانم نوید دهم علاوه بر تیم‌های لیگ برتری‌مان فعالیت‌های دیگر باشگاه هم در عرصه‌های مختلف ورزشی هرگز دچار مشکل نخواهد شد.

فارس: حرف فتح‌الله‌زاده هم همیشه همین است اما اجرایی نمی‌شود.

من هم همین را می‌گویم. همین استادیوم آزادی کلی جای کار دارد. می‌توانیم vip های مختلف برایش تعریف کنیم و برای هواداران جاهای پذیرایی بگذاریم. باور کنید اگر این کارها را انجام دهیم مشکلی نخواهیم داشت. فعلا هم آخرین مصوبه مجلس همین است که این دو تیم به بخش خصوصی واگذار شود. وزارت هم تا به امروز با ما همکاری داشت ولی باید قبول کرد هزینه‌های وزارت کفاف این دو باشگاه را نمی‌دهد هرچند عهده‌دار هزینه‌ها باز هم دولت است و پرداختی‌ها دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. در مجموع همین دیر و زود‌ها کار را دچار مشکلاتی می‌کند که توضیح دادم.

فارس: همین مشکلاتی که اشاره کردید باعث شده تا هواداران استقلال نگران ماندن فتح‌الله‌ زاده و قلعه‌نویی در تیم باشند آن هم در حالی که تیم‌شان خوب عمل کرده است.

تکلیف مدیرعامل و کادر فنی و حتی بازیکنان برای ما مشخص است. ما این مسئله را اعلام عمومی نکردیم اما همه چیز برای ما ثبت شده و خودمان با برنامه پیش‌ می‌رویم.

فارس: پس شما می‌گویید هم فتح‌الله‌ زاده در استقلال می‌ماند و هم قلعه‌نویی.

هواداران استقلال نگران نباشند و این دو نفر در تیم ما می‌مانند. قبول کنیم تنها درآمد ما اسپانسر است. شاید باور نکنید در این چند وقت فرآیند‌های زیادی را طی کردیم تا برای حل مشکلات به سرانجام برسیم. بیش از ۱۵ جلسه با وزارت صنایع برگزار کردیم که حمایت‌های آنها فقط برای عده‌ای خاص نباشد اما آنها قبول نکردند و وزارت صنایع با ما همکاری نکرد. شاید اگر آنها با ما همکاری می‌کردند مشکلاتمان حل می‌شد. باید قبول کنیم برای استقلال و پرسپولیس باید امتیازاتی قائل شد و این شرکت به عنوان یک باشگاه باید برای خودش سرمایه‌ای داشته باشد اما در این بین وزارت صنایع وقت‌کشی کرد حتی اگر حداقل کمک را انجام می‌داد و ورود می‌کرد کمی پیش می‌رفتیم اما بعد از عدم همکاری آنها با همکاری وزارت ورزش و هیئت مدیره استقلال تمهیدات دیگری را در نظر گرفتیم.

فارس: اینکه می‌گویند باز هم بحث خصوصی‌ شدن استقلال و پرسپولیس به خاطر انتخابات مطرح شده است را قبول دارید؟

اصلا. این دیگر مصوبه مجلس است و ربطی به این موضوع‌ها ندارد. خوشبختانه در فراکسیون رای بالایی به این موضوع داده‌اند که جا دارد از تمامی اعضای فراکسیون ورزش نیز تشکر کنم.

فارس: به عنوان رئیس فراکسیون چند بار در خصوص مشکلات مالی استقلال با سایر اعضا صحبت کردید؟

همین مشکلات چند ماه فرصت را از ما گرفت اما ما دو راهکار مالی داشتیم و داریم. من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تمام همت خود را معطوف استقلال و پرسپولیس کردم البته چون رئیس هیئت مدیره استقلال هستم برای این تیم بیشتر تلاش کردم. مثلا ما دو جلسه با وزیر کشاورزی داشتیم و چندین جلسه با وزیر مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی. حتی به صورت میدانی از اماکنی بازدید کردیم که استقلال و پرسپولیس اگر قرار است واگذار شوند با یک استادیوم این کار انجام شود. همین‌جا اعلام می‌کنم اگر به ما زمین بدهند یک استادیوم ۵۰ هزار نفری می‌سازیم. آن هم با همت هواداران. اگر از ۲۰ میلیون استقلالی و از نیمی از آنها نفری ۱۰ هزار تومان کمک بگیریم نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان جمع می‌شود و این یک سرمایه خوب برای ساخت استادیوم است حتی آن زمان دیگر از دولت هم پول نمی‌خواهیم اما امیدواریم به ما زمین را بدهد و بقیه کارها را هیئت مدیره انجام دهد.

فارس: حتما می‌دانید که بعد از بازی چهارشنبه بیش از ۱۴ بازیکن استقلال قراردادشان تمام می‌شود. برای این موضوع چه فکری کرده‌اید؟

اتفاقا در آخرین جلسه با هیئت مدیره در خصوص همین موضوع صحبت کردیم و تمهیدات خوبی را در نظر گرفتیم. حرف ما هم حضور پرقدرت استقلال در آسیا و برنامه برای لیگ آینده است.

فارس: با این صحبت‌هایی که شما مطرح می‌کنید حتما قلعه‌نویی ماندنی است که نفرات مورد‌نظرش را برای تمدید قرارداد به شما معرفی کرده است؟

همانطور که گفتم قلعه‌نویی در این تیم می‌ماند.

فارس: فتح‌الله‌زاده چطور؟

فعلا که شرایط اینگونه است و ما هم همه جوره حمایت می‌کنیم و از عملکرد‌شان هم راضی هستیم.

فارس: چرا در جشن قهرمانی استقلال حضور نداشتید؟

اتفاقا من از بالا جشن را می‌دیدم و هنگامی که آقای رسولی‌نژاد به داخل زمین رفت از من خواستند که در کنار بازیکنان باشم اما من دوست داشتم بین هواداران حضور داشته باشم و خوشحالی‌مان را تقسیم کنم.

فارس: صحبتی با بازیکنان و کادر فنی ندارید؟

من از مدیرعامل و تک تک اعضای تیم تشکر می‌کنم چون می‌دانم که همه آنها در به ثمر نشستن هدفمان تاثیر داشتند. باید بگویم که رمز موفقیت استقلال همدلی بود.

گفت و گو از: میثم رحمانی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=83136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر