4

اگر تخلفی از من، خانواده‌ام، بستگانم و نزدیکانم صورت گرفت، رسیدگی و برخورد شود.

  • کد خبر : 840
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در دومین نشست خبری خود طی سال جاری مهمترین مسائل داخلی و تحولات منطقه و بین‌المللی را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ گفت .خبر دقیق داریم که آمریکا به دنبال خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای پاکستان است. خبر دقیق داریم که آمریکا به دنبال خرابکاری در تأسیسات […]

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در دومین نشست خبری خود طی سال جاری مهمترین مسائل داخلی و تحولات منطقه و بین‌المللی را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ گفت .خبر دقیق داریم که آمریکا به دنبال خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای پاکستان است.
خبر دقیق داریم که آمریکا به دنبال خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای پاکستان است

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به نقش‌آفرینی آمریکا در کشتار و اقدامات تروریستی در منطقه خاورمیانه گفت: خبر دقیق داریم که آمریکا برای تسلط بر پاکستان و تضعیف ملت و دولت آن می‌خواهد در تاسیسات هسته‌ای این کشور خربکاری کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها با این اقدام می‌خواهند با استفاده از اهرم شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی زمینه حضور گسترده خود در منطقه و نیز تضعیف حاکمیت ملی در پاکستان را فراهم کند.

رئیس‌جمهور همچنین به کشتار مردم بحرین اشاره کرد و گفت: خبر داریم در این کشور آمریکایی‌ها دست حاکمانش را باز گذاشتند تا با مردم برخورد کنند و سپس خود را با عنوان طرفدار مردم معرفی کنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که با این اقدام به حاکمان این کشور فشار آورده و در ظاهر حقوق مردم این کشور را اعاده کنند تا قضیه فیصله یابد و سپس خود را به عنوان مدافع حقوق مردم معرفی کنند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مشکل پایگاه نظامی آمریکا است؛ اگر امروز مردم بحرین تحت فشاراند و دولتش مجبور است برای دفاع از پایگاه آمریکا مقابل مردمش بایستد، موضوع، تنها منافع نامشروع آمریکا است.

* نحوه کشته شدن بن‌لادن و علت به دریا انداختن وی توسط آمریکائی‌ها

رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی با اشاره به طرح‌های مختلف دولت به طرح آتیه مهر اشاره کرد و گفت: این طرح اقدام بزرگی است که البته مشکلاتی دارد اما در حال برطرف شدن است و به صورت گسترده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این طرح به دنبال آن است تا هر کس در ایران متولد می‌شود دارای آینده مطمئنی باشد و انشاالله در یک برنامه مشترک این آینده تامین خواهد شد.

احمدی‌نژاد در ادامه کوچک‌سازی دولت را یکی دیگر از برنامه‌های دولت دانست و افزود: در حالی که در ۵ سال و نیم اخیر در بخش‌های گوناگون چند برابر دوره مشابه کار شده است اما برای اولین بار در ۴۰ سال اخیر حجم دولت کوچک شد.

وی افزود: ۱۰٫۴ دهم درصد از تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کرد البته این روند با ادغام وزارتخانه‌ها و سازماندهی مجدد ساختار دولت ادامه پیدا خواهد کرد و انشاالله به سمتی خواهیم رفت که دولت کوچک، عالم، چابک و با بهره‌وری بالا را در اختیار داشته باشیم.

رئیس جمهور سپس به بحث تحول بانکی و مالیاتی که از برنامه‌های دولت است اشاره کرد و افزود: تا قبل از پایان سال عملیات اجرای این طرح‌ها آغاز خواهد شد.

احمدی نژاد سپس به تحولات جهانی اشاره‌ کرد و گفت: ما شاهد اتفاقات بسیار مهمی در منطقه خودمان، شمال آفریقا و آرام آرام در آمریکای لاتین، اروپا در بخش‌هایی از آسیا و در آفریقا خواهیم بود.

وی افزود: خیلی روشن است که جریان سلطه که ۱۰ ، ۱۲ سال قبل با شعار مبارزه با تروریست و به بهانه ۱۱ سپتامبر گسترده‌ترین هجوم نظامی را به منطقه ما انجام داد تا اقتصاد نابسامان خود را نجات داده و رژیم صهیونیستی را به عنوان پایگاه اصلی استعمار فرانو از اضمحلال نجات دهد پس از شکست در مقابل مقاومت ملت‌ها امروز رنگ عوض کرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: استعمارگران و مستکبران درست همان برده دارانی هستند که الان رنگ عوض کرده و مدعی اومانیسم و لیبرالیست هستند و امروز آنها با شعار طرفداری از ملت‌ها و دموکراسی به دنبال سلطه، نجات اقتصاد سرمایه داری و البته رژیم صهیونیستی هستند. اما ماسک‌ها عوض شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: ماسک دولت قبلی آمریکا مبارزه با تروریسم بود؛ ماسک دولت فعلی آن حمایت از حقوق ملت‌ها است.

وی به اقدامات قبلی دولت آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: این دولت در منطقه ما یک جریان اسلام خشن و اسلام آدمکش راه انداخت که صد در صد اسلام آمریکایی بود تا ملت‌ها را فریب دهد و زمینه را برای استقرار و تسلط خود فراهم کند. اما دولت جدید آمریکا به دنبال اسلام آمریکایی از نوع دیگری است. یک اسلام لیبرالی که سلطه آمریکا و وجود رژیم ضد بشری و توسعه طلب صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد و آمادگی دارد که در چارچوبی که آمریکا طراحی می‌کند نقش آفرینی کند.

* تغییری در سیاست‌های نظام سلطه اتفاق نیافتاده

احمدی‌نژاد متذکر شد: ملت‌‌های ما فراموش نکردند که همه مشکلات، برخی عقب ماندگی‌ها، جنگ‌ها، کشتارها، ترور‌ها و دیکتاتوری‌های طی دهه‌های متوالی از نظام سلطه و در راس آن آمریکا و متحدانش بوده است.

وی افزود: تغییری در سیاست‌های نظام سلطه اتفاق نیافتاده. در گذشته آمریکای لاتین را به نوعی تصرف می‌کردند امروز نیز روش خود را عوض کرده‌ و می‌خواهند با شعار و روش جدیدی همان کار قدیمی را تکرار کنند.

رئیس‌جمهور ماهیت دولت‌های متوالی آمریکا را یکی دانست و تاکید کرد: اصل و کارگردان در آمریکا کسان دیگری هستند که در پشت صحنه‌اند و این کسانی که در جلوی صحنه عمل می‌کنند صرفا نقش آفریند. ماموریت‌های به آنها داده می‌شود و آنها صرفا اجرا می‌کنند.

احمدی‌نژاد به کشته شدن بن‌لادن توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: در همان حوادث اخیر یک کسی را به قول خودشان دستگیر کرده و کشتند و جنازه‌اش را به دریا انداختند درحالی که این آقا با خانواده رئیس جمهور قبلی آمریکا شریک نفتی برای مدت طولانی بوده است و بعد از مدت‌ها قل این فرد در اختیار نظامیان آمریکایی بود و آمریکایی‌ها بر او تسلط داشتند و طبق اطلاعات موثقی که داریم خودشان او را مریض کردند و در همان شرایط او را کشتند و ادعا کردند که جنازه‌اش را به دریا انداخته‌اند.

رئیس‌جمهور متذکر شد: البته همه اینها روشن است آنها انتخاباتی را پیش رو دارند و به بهانه رای آوری و جلب افکار عمومی گفتند ما سرکرده تروریست‌ها را کشتیم تا آن را یک پیروزی عظیم برای تروریسم بدانند. این سؤال جدی است که چرا او را به دریا انداختند.

وی تاکید کرد: اگر این فرد می‌ماند و آزمایش‌هایی بر روی او انجام می‌شد روشن می‌شد که او در حال مریضی کشته شد و با چه وسائلی مریض شده و دست کسانی را که می‌خواستند فریب کاری کنند رو می‌شد اما بعد از آن که مارش پیروزی را زدند ترور در منطقه ما متوقف نشد.

رئیس جمهور گفت: در پاکستان هر روز انفجارات و بمباران‌ها و دخالت‌های آمریکا و نیز کشتار مردم هنوز ادامه دارد.

* ملت و دولت ایران به همراه رهبری گرانقدر در کنار ملت‌های آزادیخواه ایستاده است

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه دومین نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در سال جاری با خبرنگاران، اظهار داشت: باید مراقب طراحی‌های دشمنان اصلی باشیم.

وی افزود: مثلاً در بحرین، حاکم این کشور باید با مردم خود بنشیند و گفت‌وگو کند، چرا که نمی‌شود حاکم اختیارات گسترده و نامحدود داشته باشد و این در هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست و این اختیارات باید محدود و قانونمند شود و باید مردم حق رأی آزاد و عادلانه داشته و در انتخابات “حقوق مساوی ” داشته باشد و این موارد شدنی است.

رئیس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خود مردم بحرین باید بنشینند و گفت‌وگو کنند و موضوع را جمع و جور کنند و اجازه ندهند که مستکبران بیایند و دخالت کنند و برای خودشان وجهه درست کنند و از سویی دیگر تمام منافع و ثروت آنها را برای دهه‌های طولانی غارت کنند.

*بعضی دولت‌های منطقه مراقب باشند که در نقشه آمریکا بازی نکنند

وی بر همین اساس در توصیه‌ای به دولت‌های منطقه، گفت: بعضی دولت‌های منطقه مراقب باشند که در نقشه آمریکا بازی نکنند، آمریکایی‌ها دوستان خوبی نیستند و تنها چیزی که آنها می‌شناسند، منافع است، منافع نامشروع؛ از جنگ کره تا به امروز همه جنگ‌های آمریکا با دوستان قبلی خودش بوده است و بدترین نوع ناجوانمردی را علیه دوستان قبلی خودش اعمال کرده و همیشه پشت آنها را به خاطر منافع خودشان خالی کردند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مراقب باشند که آمریکا می‌خواهد حرکت‌های مردمی را سرکوب کند و اختلاف در منطقه درست و زمینه حضور خودش را فراهم کند و به محض اینکه مستقر شد اولین کسانی که قربانی می‌کند، کسانی هستند که با او همکاری می‌کنند؛ مسائل را ما باید در منطقه و بر اساس منطق، عدالت و قانون حل و فصل کنیم.

*فلسطین نقطه کلیدی رهایی کل جهان است

“در موضوع فلسطین که مهمترین مسئله صد سال اخیر منطقه ماست، فلسطین نه تنها نقطه کلیدی رهایی همه منطقه ما، بلکه کل جهان از نظام سلطه است؛ آنها برای اینکه بتوانند بر دنیا مسلط شوند باید بر خاورمیانه مسلط شوند و تأسیس رژیم صهیونیستی بر این هدف است، در حالی که تمایل عمومی ملت‌های منطقه بر اضمحلال این رژیم است و تمام نظرسنجی‌ها و حرکت‌های مردمی، قریب به اتفاق ملت‌های منطقه با حضور این رژیم در منطقه مخالفند و او جایی برای زندگی در منطقه ندارد و باید برگردد به سرزمین‌های خودشان، یعنی همان جایی که بودند. ”

رئیس دستگاه اجرایی کشورمان همچنین گفت: امروز آنها می‌خواهند با یک فریب‌کاری موجودیت نامشروع این رژیم را رسمیت دهند و با یک بازی و فشار سنگین بر فلسطینی‌ها آنها را مجبور به تن دادن به حداقل‌ها و گرفتن حداکثر امتیاز از آنها کنند و این نقشه‌ای است که طراحی شده و همه آنها با هم یکی هستند و آدم‌هایی که امروز به اصطلاح در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دولت تشکیل دادند، اینان از خودشان اختیاری ندارند و در حد عروسک‌های کوکی هستند و اصل تصمیم‌گیران در پشت صحنه “آمریکایی‌ها ” هستند و اخم و خنده اینان هیچ‌کدام اعتبار ندارد.

* همه ملت فلسطین و مردم منطقه باید برای نجات کامل این کشور متحد شوند

وی در توصیه‌ای به ملت‌های منطقه، متذکر شد: گفت: شما باید هوشیار باشید، همه ملت فلسطین باید متحد شوند و همه ملت‌های منطقه باید کمک کنند برای نجات کامل سرزمین فلسطین؛ این رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و حتی اگر در یک وجب از سرزمین فلسطین باقی بماند، از همان‌جا تکثیر خواهد شد و از همانجا امنیت و منافع منطقه و ملت‌ها دچار مخاطره خواهد شد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ملت فلسطین باید در تمام سرزمین فلسطین حضور داشته باشد، گفت: اینکه بیایند از سرزمین اردن یا بعضی کشورهای همسایه قسمتی را جدا کرده و به آوارگان فلسطینی بدهند، این مسئله مانند آن است که کسی خانه‌ای را دزدیده است و وقتی می‌خواهد جبران کند از جیب همسایه آن خانه جبران می‌کند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: همه باید هوشیار باشید و اگر کسانی در منطقه ما امروز به منافع کوتاه مدت خودشان اصالت دهند، باید بدانند که در تاریخ خوش‌نام نخواهند ماند و همه باید بسیج شویم تا دولت فلسطینی‌ در تمام سرزمین فلسطین و بازگشت همه ‌آوارگان به سرزمین اصلی ایجاد شود.

وی با ذکر این نکته که در آفریقا و آمریکای لاتین نیز همین‌طور است و ملت‌های آمریکای لاتین باید ایستادگی کنند، یادآور شد: هیمنه نظام سلطه او را خیلی بزرگ و خیلی قدرتمند و شکست‌ناپذیر نشان می‌دهد، اما خدای متعال در یک کلام کوتاه و یک جمله کوتاه ضعف آنها و شکست‌پذیری آنها و سرنوشت محتوم و اضمحلال آنان را به ما یادآوری می‌کند و می‌گوید که اساس آنها ضعیف است چرا که بر فریب و دروغ استوارند و کافی است ملت‌ها بایستند و متحد باشند.

* ملت عزیز ایران، دولت و رهبری گرانقدر در کنار همه ملت‌های آزادی‌خواه ایستاده است

رئیس‌جمهور کشورمان تأکید کرد: امروز رفته‌اند سراغ دولت ونزوئلا و دولت‌های مستقل آمریکای جنوبی و اگر همه با هم بایستیم، مرگ امپریالیسم، مرگ سلطه‌گری، مرگ زورگویی و مرگ چپاول‌گری نزدیک خواهد بود و من با افتخار اعلام می‌کنم که ملت عزیز ایران، دولت و رهبری گرانقدر انقلاب اسلامی ایران در کنار همه ملت‌ها، ملت‌های عدالت‌خواه، ملت‌های آزادی‌خواه، ملت‌های عزت‌طلب و دولت‌های مستقل خواهد ایستاده و ما مطمئن هستیم که آینده از آن ماست و دشمنان در آینده جایی نخواهند داشت.

* جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها به صورت مرتب تشکیل می‌شود

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری مهر که پرسید، آیا تحولات ماه‌های اخیر در منطقه را سناریوی غرب می‌دانید و آیا انقلاب‌های اخیر منطقه را بیداری اسلامی می‌دانید، گفت: در بخش اول سخنان خود به صورت مشروح به این سؤال پاسخ دادم اما آنچه مشخص است ملت‌های منطقه به دنبال آزادی، عدالت، پاکی و عزت هستند و صد البته در راه و آموزه‌های انبیای الهی به خصوص پیامبر اکرم (ص) حرکت می‌کنند اما باید توجه داشت در منطقه با دشمنان بسیار پیچیده و فریبکاری مواجه هستیم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار المنار که پرسید شما تاکید کردید که در کشور فلسطین یک دولت فلسطینی تشکیل شود و در این خصوص سازمان ملل متحد قصد دارد در سرزمین فلسطین دولتی فلسطینی را تشکیل دهد، آیا این دولت را حمایت می‌کنید و ایران در این خصوص چه اقداماتی را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: راه حل ما در موضوع فلسطین روشن و دموکراتیک است.در کشور فلسطین باید یک رفراندوم آزاد با حضور تمامی فلسطینیان برگزار شود تا نوع حکومت در این کشور مشخص شود.

وی در ادامه گفت: تشکیل دولت فلسطینی به معنای تائید اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی نیست و از سوی دیگر تشکیل دولت فلسطینی نفی حقوق ملت این کشور نخواهد بود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: مطمئن هستم رهبران فلسطین با هوشمندی کار را ادامه خواهند داد و ملت ایران هم در کنار ملت فلسطین حضور خواهند داشت.

* ۱۸ درصد به مصرف گاز در بخش تولید اضافه شده است

رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر که پرسید ۶ ماه از قانون هدفمندی می‌گذرد و آیا این قانون نقاط ضعفی را در اجرا داشته است یا خیر، بیان داشت: طرح عظیم هدفمندی یارانه‌ها یک کار بزرگ بود و تغییر نگاه و رفتار اقتصادی مردم قرار است تغییر پیدا کند و معنای آن این است که باید از موانعی عبور کنیم اما آنچه مشخص است این طرح تاکنون عالی اجرا شده است و ملت ایران هوشمندانه و متعهدانه با این طرح همراه بوده‌اند.

وی تاکید کرد: در بخشی که ممکن بود با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مشکل ایجاد شود، بخش حمل و نقل بود اما جامعه حمل و نقلی کشور و به خصوص رانندگان این طرح را با مدیریت اجرایی کردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کشورمان نیز به خوبی به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها پرداخته‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۸ درصد به مصرف گاز در بخش تولید اضافه شده است و این افزایش مصرف در بخش تولید به معنای افزایش تولیدات است و این امر نشان می‌دهد که تولید کنندگان کشورمان فعالیت بیشتری داشتند و تولیدات بیشتری را ارائه دادند و آنان طرح هدفمندی یارانه‌ها را به مثابه یک فرصت بزرگ تبدیل کردند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه مردم نیز در بخش خانگی در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها فعالیت خوبی داشتند، اظهار داشت: در فروردین ماه هر سال مصرف انرژی در مصارف خانگی ۸ درصد افزایش می‌یافت که امسال این رقم به ۴ درصد کاهش یافت. اما مصرف برق در بخش صنعت ۱۰ درصد رشد پیدا کرد که این امر نشان می‌دهد مردم در بخش خانگی صرفه‌جویی کردند اما در حوزه صنعت تولیدات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه بازاریان کشورمان نیز در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به خوبی مدیریت کردند، بیان داشت: اصل توزیع و تولید کالا بر عهده بازاریان است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: البته این مطالب به این معنی نیست که در این طرح مشکلاتی وجود ندارد.

رئیس جمهور کشورمان اظهار داشت: برخی اوقات در سطح یک واحد صنفی یا صنعتی مشکلاتی ایجاد شده است که ستاد هدفمندی یارانه‌ها بلافاصله تشکیل جلسه داده وتصمیمات لازم را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گام مهم در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برداشته شده است و باید اکنون گام‌های بعدی را در این خصوص برداریم، خاطرنشان کرد: در این خصوص بسته‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی به مرور اجرایی می‌شوند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها کار بسیار بزرگی بود که در ایران انجام شد، تصریح کرد: این طرح در جهت عدالت و اصلاح ساختاری اقتصادی ایران بود. در حال حاضر مصرف خانوار کم شده و به جای آن مصرف انرژی در بخش تولید افزایش یافته است که در نهایت اتلاف انرژی پایین آمده و تولیدات کشور بیشتر شده است و به همین دلیل است که دشمنان نظام اسلامی و برخی افراد کوته بین از اجرای این طرح خوشحال نیستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی‌ها سعی دارند ضعف‌ها را بزرگ جلوه دهند و از این امر خوشحال می‌شوند که انگار جزو ملت ایران نیستند، بیان داشت: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها ۲۰ سال اجرایی نشده است. آنهم به خاطر تبعات آن بوده است. اما هنگامی که در این دولت این طرح اجرا شد، همه روی سر ما ریختند و اعلام کردند که اقتصاد کشور متلاشی می‌شود.

* احتمال دیدار با “مدودف “؛ نیروگاه هسته‌ای بوشهر در آینده نزیک راه اندازی می‌شود

وی در ادامه گفت:‌ اکنون ده‌ها خبر کذب مطرح شده است مبنی بر اینکه ده‌ها کارخانه از فعالیت باز ایستاده‌اند که در پاسخ باید گفت این کارخانه‌هایی که خوابیده‌اند و فعالیت نمی‌کنند، کجا هستند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: در همین اواخر اعلام کردند که به دلیل اجرایی شدن این طرح تمامی مرغداری‌های استان تهران تعطیل شده است که در پاسخ باید گفت اگر مرغداری‌های این استان تعطیل می‌شد، آیا قیمت مرغ افزایش بالایی پیدا نمی‌کرد؟

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه ملت ایران طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را خود مدیریت می‌کنند، اظهار داشت: اکنون افرادی که در بخش مرغداری‌ها فعالیت می‌کنند، گاها در یک سالن مرغداری فعالیت داشتند و در حال حاضر این سالن را ۳ تا ۶ طبقه ایجاد کرده و به فعالیت مشغولند و این یعنی شکوفا شدن قدرت خلاقیت ایرانی و در آینده ایران به پیشرفت‌های بالایی دست پیدا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون محلی چین که سؤالی در مورد بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر را از رئیس‌جمهور مطرح کرد، اظهار داشت: ساخت نیروگاه بوشهر تمام شده و هم‌اکنون این نیروگاه در مرحله راه اندازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه بوشهر نیازمند برخی از آزمایشات است، افزود: راه اندازی نیروگاه بوشهر در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه میان راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای و نیروگاه برقی تفاوت وجود دارد، گفت: راه اندازی نیروگاه اتمی چندین مرحله دارد که طی این مراحل مدتی به طول می‌انجامد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون ملی چین که از وی پرسید ممکن است که افتتاح نیروگاه بوشهر همزمان با ملاقات شما با رئیس‌جمهور روسیه باشد، اظهار داشت: هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و شاید دیدار ما با آقای مدودف با افتتاح نیروگاه همزمان باشد.

* طرح تحول بانکی مشکلات را به طور ریشه‌ای حل می‌کند

وی در ادامه نشست خود در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد که در مورد تلاطم در بازار طلا سؤالی را از رئیس‌جمهور مطرح کرد، گفت: مرجع بررسی سیاست‌های پولی شورای پول و اعتبار است و همه باید به مصوبات این شورا احترام بگذارند و به آن عمل کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که سیاست‌های اقتصادی روی همه بخش‌های اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

احمدی‌نژاد افزود: پول از بانک‌ها هیچ وقت بیرون نمی‌رود و تنها نوع سپرده گذاری‌ها است که تفاوت دارد. البته هر نوع سپرده‌گذاری در بانک‌های کشور کمک به اقتصاد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل بسته‌های پولی به نظام بانکی کشور برمی‌گردد، ادامه داد: نظام بانکی تابع قانون بانکداری اسلامی است اما روح قانون در برخی مواقع مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد که اگر طرح تحول بانکی در کشور حاکم شود مشکلات به طور ریشه‌ای حل خواهد شد.

احمدی‌نژاد گفت: پول خود به خود نباید پول آور باشد، بلکه باید از طریق آن به توسعه تولید و اشتغال کمک کرد.

وی ادامه داد: اگر مشارکت‌ها در کشور واقعی باشد و هر کس که پولی را در جایی سرمایه گذاری کند به اندازه آن مقدار در طرح‌ها شریک شود دیگر نیازی به بسته‌های سیاستی مثل بسته فعلی نداریم.

در ادامه نشست خبری امروز خبرنگار خبرگزاری آریا از رئیس‌جمهور پرسید مدتی است موج تخریب سازمان یافته‌ای بر علیه دولت دنبال می‌شود و عده‌ای خودشان خبر سازی می‌کنند و بعد خبر را تکذیب می‌کنند و سندی هم در این خصوص ارائه نمی‌دهد. سکوت شما تا کی در این زمینه ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار آریا به بیان این جمله که “موضع ما همچنان سکوت است. سکوت الهام بخش وحدت ” بسنده کرد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار آسوشیتدپرس که نظر رئیس‌جمهور را در مورد انتقادات مطرح شده از سوی علما نسبت به دولت پرسید گفت: من فکر می‌کنم که اگر نوع نگاه‌مان به صحنه ایران عوض کنیم برداشت‌‌مان هم عوض می‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد که ایران کشوری آزاد است و همه در آن حق اظهار نظر دارند و تا وقتی که اظهار نظر‌ها از حد قانون خارج نشده نباید به افراد خورده گرفت.

وی با بیان اینکه افتخار دولت این است که اجازه داده که حداکثر انتقادات به او وارد شود، ادامه داد: قیاس دولت کنونی با دولت‌های قبلی قیاس مع‌الفارق است.

احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت که موضوعات اقتصادی در هیچ جای دنیا پایان ندارد بر این اساس دولت کارش را با استحکام انجام می‌دهد و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

* ۳۱۲ مفسد اقتصادی را به دستگاه قضایی معرفی کردم

رئیس جمهور در واکنش به سؤال خبرنگاری که تعداد اسامی مفسدان اقتصادی که از سوی رئیس جمهور به قوه قضائیه اعلام شده را ۲۵۰ نفر اعلام کرد،‌ گفت: این تعداد ۲۵۰ نفر نبود و ما ۳۱۲ مفسد اقتصادی را با موضوع مشخص به قوه قضائیه ارائه کردیم اما اینکه چه کسی تخلف کرده یا چه کسی تخلف نکرده، بر عهده قاضی است و ما مرجع قضاوت نیستیم.

وی ادامه داد: کسانی که زمینی از دولت تصرف کرده یا منابع بانکی را نداده‌اند، جزء‌ این افراد بودند که به مرجع قضایی ارجاع داده‌ایم.

رئیس جمهور در این خصوص با بیان اینکه بنده تنها رئیس جمهوری هستیم که اعلام کردم که اگر تخلفی از سوی بنده، خانواده و بستگان بنده جایی مشاهده شد، باید طبق قانون به آن رسیدگی و برخورد شود، اظهار داشت: این موضع اصولی ما از روز اول بوده و الان نیز هست.

* به محض پایان تعطیلات مجلس وزیر ورزش را معرفی می‌کنم

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر زمان معرفی وزیر ورزش و جوانان به مجلس برای اخذ رأی اعتماد گفت:‌ مجلس محترم طرحی را برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصویب کرد که ما ابهامات و سوالاتی را درباره آن داشتیم. اعتقاد دولت این بود که به این ترتیب با نهادهای نظارتی دچار مشکل می‌شویم، ضمن اینکه وزارتی که تشکیل می‌شود مستحکم نخواهد بود و بیم آن می‌رود که ورزش کشورمان که سیرصعودی دارد و مردم را با پیروزی‌ها و موفقیت‌ها خوشحال می‌کند دچار آسیب شود.

وی افزود: ما با برخی نمایندگان صحبت کردیم که وزارت ورزش و جوانان شفاف و مقتدر باشد اما به هر صورت این اتفاق نیفتاد و به محض پایان تعطیلات مجلس، وزیر ورزش و جوانان را به مجلس معرفی خواهم کرد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد نام شخص مورد نظر برای این وزارت‌خانه را اعلام کنید؟ گفت: بله؛ موقع معرفی به مجلس نام وی را هم اعلام خواهیم کرد.

* رکورد اشتغال در این دولت شکسته خواهد شد

رئیس جمهور کشورمان در ادامه دومین نشست خبری خود در سال جاری در پاسخ به سؤال خبرنگار پرس‌تی‌وی که درباره حمایت‌های ایران از انقلاب‌های منطقه سؤال کرده بود، گفت: در مجامع بین‌المللی غیر از قطعنامه لیبی اقدام دیگری درباره انقلاب‌های منطقه انجام نگرفته است. البته هر کشوری شرایط خودش را دارد و ملت ایران همواره مدافع مطالبات به حق و مشروع ملت‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران حتی از مطالبات ملت اروپا و ملت آ‌مریکا نیز حمایت می‌کند، افزود: ملت ایران از تمامی ظرفیت‌های قانونی و مشروع خود برای حمایت از مطالبات مشروع ملتها استفاده خواهد کرد.

خبرنگار آنا که خود را مادر خبرگزاری‌های ایران می‌دانست از احمدی‌نژاد پرسید که مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل فرمودند افراد نباید به نام انقلابی‌گری امنیت اخلاقی جامعه را به خطر بیاندازند و کسانی که مرتکب اقدامات غیرقانونی می‌شوند باید تحت تعقیب قرار بگیرند،‌ نظر شما در این‌باره چیست و اینکه بحث منحرفان در رسانه‌ها مطرح شده است و می‌گویند پای برخی منحرفین و جن‌گیرها در میان است موضع شما چیست که رئیس جمهور در پاسخ گفت: کسانی که شما می‌گویید را دستگیر کرده‌اند. پس بهتر است بگذارند که ما کارمان را بکنیم. دولت کار خودش را می‌کند؛ ما شروع نکرده‌ایم که ختم کنیم. دولت مدافع حقوق ملت است و از آرمان‌های ملت ایران دفاع خواهد کرد.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا که درباره گرد و غبار کردستان و دیگر شهرهای کشور که به گفته این خبرنگار از کشور عراق میهمان ناخوانده ایران شده است، توضیح داد: پدیده گرد و غبار دو علت دارد علت اول زمینه آن است که به صحراهای عراق، اردن، سوریه، عربستان و صحراهای آفریقا برمی‌گردد؛ البته ما توافق‌های خوبی با دولت عراق انجام دادیم. برای مقابله با گرد و غبار بودجه خوبی را اختصاص دادیم و مجلس محترم نیز آن را تأیید کرد.

وی افزود: برای کور کردن چشمه‌های گرد و غبار دولت به کمک عراق فعالیت خواهد کرد البته ما شرایط دولت و ملت عراق را درک می‌کنیم چرا که مستکبرین در کشور آنها حضور دارند.

* روش ما با روش دولت‌های گذشته زاویه ۱۸۰ درجه‌ای دارد

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری ایسنا که نظر احمدی‌نژاد درباره جریان انحرافی جویا شد و خطاب به احمدی‌نژاد گفت که رقبای شما از منحرفین سخن گفته بودند، تصریح کرد: چه عرض کنم؟ اگر آنها می‌خواهند روش آنها را قبول کنیم که من در سال ۸۴ گفتم که شیوه موجود را برای اداره کشور قبول ندارم و دولت را به میان مردم برمی‌گردانم و بر حراست از اموال بیت‌المال پافشاری می‌کنم، روش دولت کاملا مشخص است اما با روش دولت‌های گذشته زاویه ۱۸۰ درجه‌ای دارد و یا اینکه در نقطه مقابل آنهاست.

احمدی نژاد با اشاره به حمایت‌های رهبر معظم انقلاب از دولت گفت: رهبر انقلاب فرمودند به جز ده سال اول انقلاب و این دوره حرکت انقلاب در مسیر خودش نبوده است معنایش این است که دولت نهم انقلاب را در مسیر اصلی هدایت کرده و آن را به مسیر اصلی بازگردانده است. البته ما به عزت ملت ایران می‌اندیشیم و عزت ملت ایران در پنج و نیم سال گذشته در دستور کار ما بوده است.

وی در ادامه با تأکیدبر اینکه تا زمانی که در مسئولیتی که مردم برایم معرفی کرده‌اند راه خود را ادامه خواهم داد گفت: راه دولت یکی است و آن هم دفاع از اصول و اهداف انقلاب است و این امر با هدایت‌های رهبری عزیز انقلاب محقق می‌شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه خبر که درباره آمار دو و نیم میلیون شغل و میزان تحقق آن سؤال می‌کرد، گفت: اشتغال دغدغه بخش وسیعی از خانواده‌هاست چرا که بسیاری از جوانان تحصیلکرده که صاحب فن هستند با مشکل اشتغال مواجهند. دولت موظف است که زمینه اشتغال را فراهم کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مردم ایران ظرفیت‌های بزرگی دارند، ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند رکورد ۲٫۵ میلیون شغل را بشکند.

رئیس جمهور تأکید کرد که مطمئن است رکورد اشتغال شکسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارهای سالانه دولت منحنی است و یکنواخت نیست، خاطرنشان کرد: بعضا برخی برنامه‌ها بر سر دولت پیش می‌آید. مثلا بودجه مطرح می‌شود. باید گفت که اقدامات دولت را نمی‌توان یکنواخت تعریف کرد چرا که برنامه ریزی‌های ما بسیار دقیق است.

* ایران همیشه آماده همکاری و گفتگوی هسته‌ای است

رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جوان در رابطه با اینکه آیا سنگ‌اندازی‌های غرب باعث شده که حرکت قطار هسته‌ای کشورمان کندتر شود، گفت: من قبلا هم اعلام کردم که قطار هسته‌ای کشورمان نه ترمز دارد و نه دنده عقب؛ به لحاظ فنی مشکلی وجود ندارد اما موضوع هسته‌ای شامل ۳ بخش کاملا مجزا می‌شود.

وی افزود: بخش اول بخش فنی و تکنولوژیک است که ما در این بخش به سرعت در حال پیشروی هستیم و سانترفیوژها مشغول کار بوده و تحقیقات ما هم ادامه دارد؛ بخش دوم حقوقی است و به لحاظ حقوقی ما در مرز قانون حرکت می‌کنیم و بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و همه فعالیت‌هایمان نیز بر اساس قانون است اما موضوع هسته‌ای بخش سیاسی هم دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه که امروز مورد بحث است، سیاسی بوده و بخش سیاسی مسئله نیز تقریبا ربطی به موضوع هسته‌ای ندارد و در واقع موضوع هسته‌ای بهانه است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: موضوع اصلی دشمنی غرب با استقلال و پیشرفت کشورها است البته اینکه می‌گویم غرب، شامل همه غرب نمی‌شود بلکه به طور مشخص غرب شامل دولت آمریکا و متحدان او است.

وی خاطرنشان کرد:‌غرب نمی‌خواهد که ملتی مستقل بوده و پیشرفت کرده و خارج از دایره سلطه آنها خود را به مراتب بالای جهان برساند؛ به همین دلیل است که آنها با ما دشمن هستند و امروز موضوع سیاسی آنها بهانه هسته‌ای است.

رئیس جمهور با بیان اینکه غرب خیال می‌‌کند که اعلام کند ایران دنبال فلان‌ چیز است، می‌تواند افکار عمومی دنیا را پشتیبان خود کند، اظهار داشت: ما فکر می‌کنیم که از این مسئله عبور کرده‌ایم و آنها باز هم بهانه دیگری خواهند تراشید و این مسئله روشن است که آنها فردا اعلام خواهند کرد که چرا وسط ایران یک کویر وجود دارد که آب‌های آن کویر تلخ است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: البته مکاتباتی صورت گرفته و آنها دوباره می‌خواهند مذاکره کنند، ما همیشه آماده گفت‌وگو برای همکاری و تفاهم بوده‌ایم. اما به نظر بنده تا وقتی که آنها رویکرد خود را تغییر نداده و رویکرد سلطه‌طلبانه به رویکرد همکاری نیایند، این جر و بحث‌های رسانه‌ای ادامه خواهند داشت.

* قیمت مسکن را مهار خواهیم کرد

وی ادامه داد: هر سال دستاوردها در زمینه هسته‌ای اعلام می‌شود و همانطور که اعلام شد ما دستاوردهای فراوانی در موضوع داروها، تولید سوخت ۲۰ درصد، کشاورزی و صنعت داشته‌ایم و ما در حال حاضر از صنعت هسته‌ای به خوبی در کشورمان استفاده می‌کنیم.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال خبرنگار رادیو ایران که بیشتر نگرانی مردم در رابطه با بروز عوارض حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ بها است، پاسخ شما در مورد این نگرانی‌ها چیست، گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم، عده‌ای بودند که نظر کاشناسی‌شان این بود که به محض اجرای قانون هدفمندی جامعه ملتهب خواهد شد، اما نشد. بعدها هم بخشی از همان عده گفتند که بعدها جامعه ملتهب خواهد شد؛ این موارد هیچکدام مبنای کارشناسی ندارد و شما اشتباه کرده‌اید و این عیب نیست چرا که شما بر اساس یک سری معادلات و مدل‌هایی که واقعا مفسر اقتصاد ما نبود، پیش‌بینی‌ای کردید که اشتباه از آب درآمد. حالا هم بروید و مدل‌های خود را عوض کنید.

” ما فکر می‌کنیم که تغییرات جزئی در قیمت‌ها و چارچوب پیش‌بینی‌ها بوده و از آن فراتر نرفته است. البته موضوع مسکن در این میان بسیار مهم است؛ مسکن مهر ادامه خواهد داشت و حتماً به لطف خداوند قیمت مسکن را مهار خواهیم کرد. ”

احمدی‌نژاد اضافه کرد: قیمت اجاره بها متفاوت از قیمت مسکن است، اگر ما بتوانیم تثبیت پایداری در قیمت مسکن بوجود بیاوریم، همانطور که در قیمت مسکن شاهد کاهش بودیم در قیمت اجاره‌بها نیز شاهد کاهش خواهیم بود.

وی در ادامه متذکر شد: امسال در شهر تهران ده‌ها هزار مسکن مهر تحویل خواهد شد و کار آنها به سرعت رو به اتمام است البته بخش اول آن در شهریور ماه خواهد بود، عدد کلی بسیار بالا است و وزیر مسکن دقیق آن را اعلام خواهد کرد.

رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: امسال تعداد زیادی از کسانی که در خانه‌های استیجاری هستند به خانه خود نقل مکان خواهند کرد. بحث مسکن بحث مهمی است، طرح اصلی و بزرگ دولت در راه است، آن طرح را که شروع کنیم طبیعتاً‌ این روابطی که در موضوع مسکن و بازار مسکن برقرار است به نفع ملت دگرگون خواهد شد.

وی همچنین در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤال این خبرنگار روزنامه ایران که از رئیس جمهور پرسید، رهبر انقلاب بر شاکله مناسب قوه مجریه تاکید کردند، اما برخی جریان‌ها به تخریب دولت شما و زیر سؤال بردن آمارهای رشد دست زده‌اند، ارزیابی شما از این مسئله چیست، گفت: گفتند که جاده گرمسار به قم با ۱۵۳ کیلومتر مسیر افتتاح شد، دیگری گفت، این آمار غلط است و ۶۰ کیلومتر بیشتر نیست.

* فاصله طبقاتی در کشور کم شده است

رئیس جمهور اضافه کرد: فعالیت‌های دولت روی زمین قابل اندازه‌گیری است، گفته شده که ما از حدود ۳۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق تحویل گرفته‌ایم و در حال حاضر از ۶۲ هزار مگاوات عبور کرده‌ایم. مثلا گفته‌ایم در فلان شهر نیروگاه ساخته شده است، نیروگاه که موجود بوده و قابل دیدن است البته بعضی باز هم انکار می‌کنند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: از لحاظ آمار مشکلاتی در کشور وجود داشت و مراجع متعددی آمار می‌دادند اما در قانون برنامه پنجم دولت هم در لایحه آورد و هم در مجلس تاکید کرد که از این به بعد یک مرجع ملی برای ارائه و اعلام رسمی آمارها، اینکه بقیه چیزی اعلام می‌کنند، غیر رسمی است.

وی افزود: افرادی هم اظهار نظر می‌کنند و این اشکالی ندارد و تغییری هم در موقعیت جامعه ایجاد نمی‌کند، بالاخره وضع کشور مشخص است و سانترفیوژها کار می‌کنند و آیا ایران هسته‌ای شد یا نه؟

رئیس قوه مجریه در ادامه پاسخ به خبرنگار روزنامه ایران، اظهار داشت: همه آمارها و تحلیل‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد که فاصله طبقاتی کم شده است و آیا ۸ میلیون تن در سال گذشته سیمان صادر شد یا نه؟

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: کسانی اگر هستند که تردید دارند ما از همکارانمان بخواهیم که یک تور گذاشته و آنها را در ایران بگردانند؛ مثلا می‌گوئیم در خراسان شمالی فلان کارخانه احداث شده است، آنها می‌گویند نشده، مردم خراسان که می‌بینند کارخانه احداث شده است، البته از نظر بنده این نوع اظهارات ارزش حقوقی و سیاسی ندارد.

* با فراهم شدن شرایط طرح ایران درخصوص بحرین را ارائه می‌دهیم

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار تلویزیون ترکیه مبنی بر دلیل انتقادات مجلس در خصوص انتخاب علی‌آبادی به عنوان سرپرست وزارت نفت و اینکه وی شخص مناسبی برای اجلاس اوپک نیست، گفت: مجلس یک هویت حقوقی دارد و وقتی می‌گوییم مجلس نظر داد معنایش آن است که از همه نمایندگان رأی گیری شود و اکثر آنها به این موضوع نظر دهند اما اینکه نمایندگان مجلس شخصا نظر می‌دهند موضوع متفاوتی است و نظرها هم در این خصوص مثبت بوده و هم منفی و این چیز غریبی در ایران نیست و ما تا زمان معرفی وزیر نفت زمان داریم.

خبرنگار تلویزیون ترکیه سؤال دیگری را به زبان انگلیسی پرسید که احمدی نژاد گفت: ترکی سؤال می‌کردی جواب می‌دادم. از ترکیه آمده‌ای و انگلیسی سؤال می‌کنی؟ که در این زمان نشست خبری با خنده حضار همراه شد. البته سؤال خبرنگار در خصوص اظهارنظرهای کاتوزیان نماینده مجلس شورای اسلامی بود و احمدی‌نژاد گفت: کاتوزیان یک نماینده مجلس است و حق اظهارنظر و رأی دادن دارد و این اشکالی ندارد.

در ادامه نشست خبری خبرنگار خبرگزاری قدس از رئیس جمهور سوال کرد، شما دو سال پیش در ورزشگاه تختی ارومیه اعلام کردید مفسدان اقتصادی را معرفی و مجازات خواهید کرد که البته یک لیست ۲۵۰ نفره را هم ارائه کردید، الان چه اقدامی در این خصوص صورت گرفته است و همچنین پرونده‌های فساد اقتصادی را به نزدیکان شما نسبت می‌دهند، نظر شما چیست؟

احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: ما ۳۱۲ اسم با موضوع را ارائه دادیم اما اینکه چه کسی تخلف کرده و چه کسی نکرده به عهده قاضی است، ما مرجع قضاوت نیستیم. مرجع قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: من تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کردم اگر تخلفی از من، خانواده‌ام، بستگانم و نزدیکانم صورت گرفت، رسیدگی و برخورد شود و این موضع اصولی ما با ملت بوده. هرجا کوچکترین تعدی به حقوق ملت می‌شود باید پیگیری شود و به ملت برگردد. این پیگیری دائمی ماست.

* پایه گذاران تروریسم مدعی مبارزه با آن هم هستند

رئیس جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه روسی‌ا‌الیوم مبنی بر طرح ایران برای حل مشکل بحرین، خاطرنشان کرد: ما با کشورهای منطقه هیچ وقت مشکلی نداشتیم و امروز هم می‌گوییم که با عدالت مشکلات را حل کنند، برخی می‌گویند ایران در امور بحرین دخالت می‌کند ایران اگر بخواهد دخالت کند شرایط همه منطقه عوض می‌شود، افرادی که اظهارنظر می‌کنند اول نگاهی به نقشه بیاندازند بعد نظر دهند.

وی افزود: شیوه‌های حکمرانی قدیمی و پادشاهی دیگر به پایان رسیده و سؤال اینجاست که چرا این حکومتها با مردم مقابله می‌کنند و آنها را دستگیر و آزار می‌دهند؟ آنها باید قضیه را جمع کنند. حقوق اساسی ملتها در تمام مذهب‌ها به رسمیت شناخته شده است. آنها می‌توانند با هم بنشینند و موضوع را حل کنند زیرا اگر اجازه دهند دولت آمریکا بیاید دیگر نمی‌توانند آن را از بحرین خارج کنند و زمانی که شرایطش فراهم شود طرح ایران را در این خصوص اعلام می‌کنیم.

در بخش دیگری از نشست خبری خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن المپیک لندن در خصوص وزیر ورزش از رئیس‌جمور سؤال کرد که احمدی نژاد تصریح کرد: مجلس طرحی را برای تشکیل وزارت ورزش تصویب کرد که ما سؤالات و ابهاماتی در آن مصوبه داشتیم. اعتقاد دولت این بود که اگر بخواهیم به این ترتیب عمل کنیم هم دچار مشکل با نهادهای نظارتی می‌شویم و هم وزارتی که تشکیل می‌شود با استحکام و با اقتدار تشکیل نخواهد شد و بیم آن است که ورزش ما که در حال حاضر با یک قوس صعودی به سمت قله‌های افتخار جلو می رود دچار آسیب شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در این خصوص با برخی مراجع مکاتباتی داشتیم و با بخش‌هایی از مجلس و نمایندگان گفتگو کردیم که بتوانیم ابهامات را برطرف کنیم تا وزارتی که تشکیل می‌شود وزارتی شفاف و مقتدر باشد، اما به نظر می‌رسد تاکنون آنچه ما می‌خواستیم اتفاق نیفتاده و ظاهرا ما راهی جز این نداریم که وزیر معرفی کنیم. بنابراین به محض اینکه تعطیلات مجلس تمام شود وزیر را به مجلس معرفی می‌کنیم.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های ایران در اجلاس بین المللی مبارزه جهانی با تروریسم که تیرماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: داستان مبارزه با تروریسم یک داستان غم‌انگیز است، کسانی که خودشان پایه گذار تروریسم هستند متأسفانه مدعی مبارزه با آنها هم هستند و شاهد بودیم به بهانه مبارزه با تروریسم به منطقه لشکرکشی کردند و باعث شد هم تروریسم ریشه عمیق‌تری پیدا کند و هم یک میلیون انسان کشته شده‌اند.

احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت:‌ امروز وقت آن رسیده که انسان‌های اندیشمند و دولت‌های مستقل دست به دست هم دهند و یک جریان پاک با چارچوب معین برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهند. مبارزه با تروریسم یک ابزار پیشبرد اهداف سیاسی نیست یک کار انسانی است و باید به یک تعریف روشن و مشترکی از تروریسم و شیوه‌های مقابله با آن برسیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نشست تهران یک تلاش موفق برای حرکت در مسیر مبارزه با تروریسم خواهد بود.

* سکوت الهام‌بخش وحدت؛ واکنش احمدی‌نژاد به انتقادات از گروه انحرافی

رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران “ایرنا ” مبنی بر اینکه، رئیس مجلس در روزهای اخیر طی نامه‌هایی دولت را متهم به اتخاذ تصمیمات غیرقانونی کرده است، در حالی که این مصوبات دو سال قبل به تصویب رسیده است، لذا به نظر می‌رسد عده‌ای قصد دارند دولت را ناقض قانون معرفی کنند، بنابراین نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: پاسخ این سؤال در درون سؤال مستتر بوده است، دولت نهم و دهم قانونمندترین دولت بوده است و ما مصریم قانون را به درستی اجرا کنیم، چرا که دولت موظف است برداشت خود را از قانون اجرا کند نه برداشت دیگران را.

رئیس جمهور متذکر شد: اگر دیگران برداشت دیگری دارند باید آن را به قانون تبدیل کنند و ابلاغ کنند. مطالبی را گفتند که متاسفانه انتصاب جرم به دولت دادند که خود این خلاف است، من از همکاران خواسته‌ام که پاسخ آن را تهیه کنند که به زودی این پاسخ را خواهیم داد.

وی افزود: نامه‌ای به ما فرستاده بودند که دارای طبقه‌بندی بکلی سری بود، اما متن آن را در تریبون عمومی خواندند. اشکالی ندارد، چرا که بعضی‌ها وقتی به دولت می‌رسند احساس می‌کنند نباید هیچ حریمی را نگه دارند، این هم اشکال ندارد. ما پاسخش را خواهیم داد.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت ایران مطمئن باشند ما بر اجرای دقیق قانون تاکید می‌کنیم، اما قوانینی هستند که خیلی پیچیدگی دارند، لذا اگر برداشتی که دیگران از قانون را دارند ما بخواهیم اجرا کنیم حتما ملت و کشور دچار آسیب می‌شوند. ما باید همان برداشت درست از قانون را درست اجرا کنیم تا مشکلی به وجود نیاید و اجرای آن به نفع ملت باشد. ما این مسیر روشن را ادامه می‌دهیم و نگرانی هم نداریم.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه بیست و سومین سال رهبری معظم را شاهد هستیم، از رابطه خود با رهبر معظم انقلاب بگوییم و از راهبری و هدایت ایشان در دولت و توفیقات دولت توضیح دهید، گفت: من درباره این موضوع بارها صحبت کردم و امروز ضرورتی نمی‌بینم که در مورد آن صحبت کنم. رابطه من با رهبر انقلاب کاملا مشخص است.

* ما در کنار ملت عراق هستیم

احمدی نژاد افزود: در گفت‌وگوی تلویزیونی اخیر هم به آن اشاره کردم و واژه‌هایی را به کار بردم، البته برخی ایراد گرفتند، اما من دوباره بر همان واژه‌ها تاکید می‌کنم. ما یک ملت و یک نظام با چارچوب‌هی مشخص هستیم. روابط ما با رهبر معظم انقلاب مستحکم‌تر از آن است که بعضی‌ها تصور کنند بتوانند آن را سست کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاست روز مبنی بر اینکه نهادهای انقلابی مانند سپاه که وظیفه حفظ و حراست اصول و دستاوردهای انقلاب را به عهده دارند، و ائمه جماعت سراسر کشور که تریبون رسمی نظام هستند، با صراحت برخی از نزدیکان و اطرافیان جنابعالی را منحرف معرفی می‌کنند و متهم به انحراف از اصول انقلاب می‌کنند. لذا نمی‌توانیم اینها را رقبای انتخاباتی شما معرفی کنیم. سکوت دولت در میان مردم شائبه ایجاد کرده است. لطفا درباره این اتهامات که به ویژه از سوی فرماندهین سپاه و ائمه جمعه مطرح شده است را پاسخ بدهید. نظرتان را بیان کنید، بیان داشت: همه آن عناوینی که شما از آن‌ها اسم بردید، ما همه آنها را دوست داریم. پاسخ این سؤال را قبلا داده‌ام. موضع ما همچنان سکوت است، ‘سکوت الهام بخش وحدت.’

رئیس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال حبرنگار ‘التجاه’ عراق که پرسید زمان خروج نیروهای آمریکایی نزدیک شده است ولی خبرها حاکی است که قرار است ۱۰ هزار سرباز آمریکایی در پایگاه‌هایی برای مدت طولانی بمانند. نظر شما چیست؟ گفت: تا جایی که ما اطلاع داریم پایان سال میلادی آمریکا باید کشور عراق را ترک کند، اما آنها فشار زیادی به دولت عراق برای استمرار حضور نیروهایشان می‌آورند، ولی دولت عراق با آن به صراحت مخالفت کرده است.

احمدی نژاد افزود: ما نیز از این موضع قاطعانه دولت عراق با قاطعیت حمایت می‌کنیم، چون این حق دولت عراق است و دولت عراق نیز برآمده از رای ملت عراق است و ما در کنار ملت عراق هستیم.

* روسای جمهور ایران و چین هفته آینده دیدار می‌کنند

احمدی‌نژاد در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان با بیان این که ایران در مسیر حق و عدل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند،گفت: این در حالی است که آقای آمانو چشمان خود را می‌بندد و به دستور آمریکا برخلاف قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش می‌نویسد و حیثیت این نهاد بین‌المللی را می‌برد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فونیکس تی وی چین که پرسید، اوباما در اروپا طی سخنرانی خود اعلام داشت که با اروپا متحد خواهد شد و علیه ایران اقداماتی را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به دنبال تضعیف ایران هستند که این خیالاتی بیش نیست.

رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه تصریح کرد: ایران تا به امروز در برابر بداخلاقی‌های آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی مقابله به مثل نکرده است اما اگر این رفتار آنان ادامه پیدا کند، ایران نیز تغییر رویه خواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که روابط میان ایران و چین را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: روابط ایران و کشور چین بسیار خوب و مستحکم است و هفته آینده با رئیس‌جمهور کشور چین دیداری خواهم داشت.

* سوریه خط مقدم مقاومت است

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری پانا که پرسید، اخیراً موضوعاتی مطرح شده که شما اطلاعات خود را از طریق جن‌گیر‌ها و رمال‌ها دریافت می‌کنید، بیان داشت:‌ کسانی که این مطالب را مطرح می‌کنند باید پاسخ دهند اما حال که این جن‌گیرها و رمال‌ها را دستگیر کرده‌اند اجازه دهند دولت کار خود را انجام دهد. آیا ماهواره‌ای که پرتاب شد، توسط این‌گونه افراد بود؟

رئیس‌جمهور در پاسخ به خبرنگار یکی از رسانه‌های عربی، در خصوص حوادث کشور سوریه تأکید کرد: سوریه خط مقدم مقاومت است و دولت و ملت سوریه به خوبی قادر هستند مسائل خود را حل کنند و نیازی به دخالت دیگران ندارند و دخالت برخی دولت‌های منطقه و آمریکا را در مسائل سوریه محکوم می‌کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران در کنار همه ملت‌ها و دولت‌های انقلابی است و سوری‌ها مطمئناً می‌توانند مشکلات خود را حل کنند.

*پاسخ مجلس را می‌دهیم

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران “ایرنا ” مبنی بر اینکه، رئیس مجلس در روزهای اخیر طی نامه‌هایی دولت را متهم به اتخاذ تصمیمات غیرقانونی کرده است، در حالی که این مصوبات دو سال قبل به تصویب رسیده است، لذا به نظر می‌رسد عده‌ای قصد دارند دولت را ناقض قانون معرفی کنند، بنابراین نظر شما در این باره چیست، اظهار داشت: پاسخ این سؤال در درون سؤال مستتر است، دولت نهم و دهم قانونمندترین دولت بوده است و ما مصریم قانون را به درستی اجرا کنیم؛ چرا که دولت موظف است برداشت خود را از قانون اجرا کند نه برداشت دیگران را.

وی یادآور شد: اگر دیگران برداشت دیگری دارند باید آن را به قانون تبدیل کنند و ابلاغ کنند. مطالبی را گفتند که متاسفانه انتساب جرم به دولت دادند که خود این خلاف است، من از همکاران خواسته‌ام که پاسخ آن را تهیه کنند که به زودی این پاسخ را خواهیم داد.

رئیس جمهور افزود: نامه‌ای به ما فرستاده بودند که دارای طبقه‌بندی بکلی سری بود، اما متن آن را در تریبون عمومی خواندند. اشکالی ندارد، چرا که بعضی‌ها وقتی به دولت می‌رسند احساس می‌کنند نباید هیچ حریمی را نگه دارند، این هم اشکال ندارد. ما پاسخش را خواهیم داد.

احمدی‌نژاد با تاکید براینکه ملت ایران مطمئن باشند ما بر اجرای دقیق قانون تاکید می‌کنیم، خاطرنشان کرد: قوانینی هستند که خیلی پیچیدگی دارند، لذا اگر برداشتی که دیگران از قانون دارند را ما بخواهیم اجرا کنیم حتما ملت و کشور دچار آسیب می‌شوند. ما باید همان برداشت درست از قانون را درست اجرا کنیم تا مشکلی به وجود نیاید و اجرای آن به نفع ملت باشد. ما این مسیر روشن را ادامه می‌دهیم و نگرانی هم نداریم.

* اجازه دهیم افراد اظهارنظر کنند

در ادامه نشست امروز خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سئوالات خود از رئیس جمهور را این گونه مطرح کرد که “بنده امروز از زبان دانشجویان با شما صحبت می‌کنم و سؤال خودم و آنها را مطرح می‌کنم، افرادی هستند از منصوبان شما که با طرح مسائلی موجب تشنج در جامعه و در بین هواداران شما می‌شوند که از جمله ارائه سخنان شاز در مباحث تخصصی بومی و از جمله اینکه می‌گویند روحانیت از شریعت می‌گوید و ما از حقیقت و وقتی که با مخالفت ما روبه رو می‌شوند به ما می‌گویند که شما ۴ میلیون نفری بیشتر نیستید “و یا این که “برای رئیس جمهور جلسات گزینشی در نهاد ریاست جمهوری با دانشجویان خاص ترتیب می‌دهند به طوری که به صورت تلفنی افراد مورد نظر را به مراسم دعوت می‌کنند و در مراسم سؤالات از پیش هماهنگ شده می‌پرسند و اجازه ایجاد ارتباط بین دانشجویان و شما را سلب می‌کنند، کوچکترین انتقاد به دولت را نفی کامل خدمات دولت مطرح می‌کنند و این داستان سر دراز دارد “؛ “ما به شما رای ندادیم که بعد از آن ۴ سال کنج خانه بنشینید، بر این اساس از شما می‌خواهیم که با افراد ساده لوح یا مغرض که سخنانشان هر روز بهانه تخریب دولت را به مخالفان شما می‌دهد و موجب سرخوردگی در بین هواداران شما می‌شود برخورد و یا حداقل آنها را از این کار نهی کنید، از شما تقاضا می‌کنم که توسط دستگاه مسئول به صورت شفاف از پرونده معاون اول شبهه زدایی کنید؛ ما طرفدار شما بوده و هستیم ولی مخالف عده‌ای ساده‌لوح و یا مغرض در نهاد ریاست جمهوری هستیم.

وی از رئیس‌جمهور به دلیل صبر و تحمل برای شنیدن سئوالاتش که آن را مطالبه دانشجویان می خواند، سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم طرح این مطالبات دانشجویی موجب نشود که ما از حضور در کنفرانس‌های بعدی محروم شویم.

رئیس جمهور در پاسخ به سؤالات این خبرنگار گفت: خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است؛ شما از من می‌خواهید که به عده‌ای بگویم حرف نزنند که این مسئله پسندیده نیست.

احمدی نژاد ادامه داد: در کشور ما دانشجویی نیست که مخالف آزادی بیان باشد.

وی با بیان اینکه دانشجو خودش در دولت است، افزود: قشر دانشجو باید پرچم‌دار فضای آزادی و اظهار نظر باشد.

رئیس‌جمهور گفت: هنوز چند روز از صحبت‌های رهبری نگذشته که فرمودند به خاطر اظهار نظر افراد را منکوب نکنیم.

احمدی‌نژاد در ادامه این سؤال را مطرح کرد که آیا ما با منتقدین برخورد بدی کرده‌ایم؟ و این طور ادامه داد که اگر فکر می‌کنید ما بالاتر از سکوت می‌توانیم کاری را انجام دهیم بگویید تا آن طور عمل کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد که تمام افراد باید سخنانشان را آزادانه بیان کنند و باید حق را با حق بسنجیم نه با اشخاص.

وی با بیان اینکه باید در فضای دانشجویی کرسی‌های آزاد اندیشی را فراهم کنیم ادامه داد: افراد باید ایده‌های خود را مطرح کنند تا رشد و تعالی در جامعه اتفاق بیفتد.

احمدی‌نژاد افزود: یکی از دلایلی که ما سنگین‌ترین حملات را داریم و بی انصافی‌ها را تحمل می‌کنیم این است که می‌خواهیم اجازه دهیم افراد حرف بزنند، شاید از صد تا حرف یک حرف خوب بیرون آمد.

رئیس‌جمهور دولت کنونی را مردمی‌ترین دولت دانست و افزود: من معمولا حرف‌های مطرح در جامعه را می‌شنوم و در جریان مسائل قرار دارم.

احمدی نژاد با بیان اینکه بنده همواره در میان مردم حضور دارم و ارتباطم را با توده‌های مردم حفظ کرده‌ام، گفت: من همه دانشجویان را دوست دارم.

وی با بیان اینکه بنده هرگز ادعا نکرده‌ام که تمام تصمیماتم درست است، گفت: البته سعی می‌کنم که تصمیمات درست را اتخاذ کنم.

رئیس جمهور در ادامه نشست خود در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری برنا که از وی در مورد جریان انحرافی سؤالی را مطرح کرد، گفت: اگر اسنادی در رابطه با جریان انحرافی وجود داشت که اینقدر سر و صدا ایجاد نمی‌کردند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار برنا که نظر رئیس‌جمهور را در مورد مخالفت با حضور تیم فوتبال بانوان در مقابل کشور اردن به دلیل داشتن پوشش اسلامی جویا شد گفت: در واقع این افراد استعمارگرانی هستند که لباس دموکراسی به تن کرده‌اند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بنده آقای سعیدلو را مامور کرده‌ام که این موضوع را پیگیری کند و برخورد لازم را هم در این زمینه خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر