2

توافق دو حزب بزرگ امریکا برای افزایش سطح بدهی های آمریکا

  • کد خبر : 8417
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴

مدیر موسسه ضد جنگ موسوم به انسر در لوس انجلس ؛ توافق دو حزب بزرگ امریکا برای افزایش سطح بدهی های آمریکا را داروی مسکنی برای اقتصاد این کشور اعلام کرد و پیامدهای آن را خطرناک دانست. ریچارد بکر در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود : کاخ سفید و کنگره در مورد کاهش هزینه های […]

مدیر موسسه ضد جنگ موسوم به انسر در لوس انجلس ؛ توافق دو حزب بزرگ امریکا برای افزایش سطح بدهی های آمریکا را داروی مسکنی برای اقتصاد این کشور اعلام کرد و پیامدهای آن را خطرناک دانست. ریچارد بکر در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود : کاخ سفید و کنگره در مورد کاهش هزینه های عمومی و افزایش سقف بدهی های ملی به توافق رسیدند ، براساس این توافق ، در طول یک دهه دو تریلیون یک صد میلیارد دلار از کسری بودجه کاسته می شود و سقف بدهی ها با دو تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلار به بیش از ۱۶ تریلیون دلار خواهد رسید .

بکر ادامه داد: اگر این توافق حاصل نشده بود ، از ابتدای هفته گذشته دولت آمریکا برای پرداخت حقوق کارمندان و اجرای دیگر تعهدات مالی خود از جمله پرداخت بدهی های خود پولی در خزانه نداشت و بدین ترتیب ، بزرگترین اقتصاد جهان ورشکسته می شد ، البته با توافق انجام گرفته میان کاخ سفید و کنگره ، مشکلات مالی آمریکا حل نشده بلکه بطور موقت به تعویق افتاده است .

مدیر موسسه ضد جنگ موسوم به انسردرلوس انجلس خاطرنشان کرد: با توجه به رشد سرسام آور هزینه های عمومی آمریکا در یک دهه گذشته و افزایش مدوام تعهدات مالی این کشور ، پایبندی به صرفه جویی ۱۰۰ میلیارد دلاری طی ۱۰ سال ، برای ملت و دولت آمریکا که به شدت به ولخرجی اعتیاد پیدا کرده اند ، دشوار به نظر می رسد.

ریچارد بکر گفت : آمریکا در حال حاضر فقط برای اداره دو جنگ در افغانستان و عراق سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه می کند.

وی افزود : برخی اقتصاددانان آمریکایی هشدار داده اند که سیاست های ریاضتی از جانب دولت آمریکا ، این کشور را در میان مدت دچار رکود می کند و برای خروج از این وضع ، دولت آمریکا باید بار دیگر به سیاست انبساطی و تزریق پولی روی اورد. خانم دکتر سارا اندرسن مدیر موسسه مطالعات سیاسی و پروژه اقتصاد جهانی در نیویورک هم ریشه مشکلات اقتصادی را توجه کامل اوباما به اقلیت ثروتمند جامعه و تامین منافع تراست ها و کمپانی های بزرگ اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8417

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]