1

دانشجویان ازرییس‌جمهورآینده چه می‌خواهند؟

  • کد خبر : 86716
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

سفرهای تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز شروع شده و نامزدها در استان‌های مختلف برنامه‌های خود را تشریح می‌کنند. در این میان نقش دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه که حدود ۴ میلیون نفر از واجدین شرایط رای دادن را تشکیل می‌دهند کمی پررنگ‌تر است پس ما برای شنیدن صحبت‌ها و انتظارات آن‌ها از رییس‌جمهور آینده کشور، پای صحبت‌هایشان نشستیم.

کمتر از ۱۴ روز به آغاز خلق حماسه‌ای دیگر باقی نمانده و آتش تنور انتخابات کم کم دارد به اوج خودش می‌رسد.
 مردم نیز با مدنظر قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری هر روز پای برنامه‌های تلوزیونی می‌نشینند و سخنان و برنامه‌های کاندیداها را به دقت گوش می‌کنند تا اصلح‌ترین فرد را بر مسند دومین مقام کشور بنشانند.

“یعقوب پناهی”، دانشجوی ارشد رشته مدیریت در رابطه با ملاک‌هایش برای انتخاب رییس جمهور آینده به ایسنا گفت: فردی که ریاست قوه مجریه را بر عهده می‌گیرد، باید برقراری اقتصاد پایدار در جامعه، مدیریت بازار کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان را در راس امور اجرایی قرار دهد تا بتواند باری از مشکلات مردم بردارد.

وی ادامه داد: داشتن کابینه قوی، مشاوران برجسته کشوری و فکری پویا از مهم‌ترین ملاک‌های یک رییس‌جمهور کارآمد است.

“سبا اسدنژاد” دانشجوی رشته پزشکی نیز گفت: مشکلات اقتصادی باید در اولویت برنامه‌های رییس‌جمهور آینده باشد زیرا در حال حاضر قشر‌های پایین درآمدی با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: من به عنوان یک دانشجو از رییس‌جمهور آینده می‌خواهم با برنامه‌ریزی‌هایی دقیق شرایطی فراهم کند تا کسانی که در پی کسب دانش و ادامه تحصیل هستند دغدغه‌ی معیشت نداشته باشند.

این دانشجو گفت: اگر کسی پای صندوق رای حضور نداشته باشد و در انتخابات شرکت نکند، نباید هیچ انتظاری از رئیس‌جمهور آینده داشته باشد، چون نقشی در تصمیم‌گیری‌ها نداشته است.

“فاطمه دین‌پرست”، دانشجوی رشته مهندسی برق نیز به بیان شاخصه‌های رئیس جمهور آینده پرداخته و تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید شاخصه ولایتمداری را در اولویت قرار داده و در چارچوب قانون اساسی و عمل به مبانی اسلامی پیش رود.

وی شرکت در انتخابات را حق طبیعی هر فرد واجد شرایط عنوان و اظهار کرد: ما باید کسی را انتخاب کنیم که از بین مردم بوده و خود با مشکلات مردم از نزدیک آشنا باشد.

“پیمان شرفی”، دانشجوی رشته اقتصاد هم حل معضل بیکاری را مهم‌ترین ملاک خود برای انتخاب کاندیدای مورد علاقه‌اش عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر جوانان و به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جامعه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند زیرا پس از اتمام تحصیلات به جمع بیکاران موجود اضافه می‌شوند.

وی گفت: من به عنوان دانشجو باید در انتخابات شرکت کنم تا بتوانم در سرنوشت خود و کشورم سهیم باشم که اگر این طور نباشد در واقع من در جامعه منفعل هستم و نباید انتظاری از دولت آینده داشته باشم.

“سپیده عزتی” که دانشجوی ترم آخر حسابداری است، مبارزه با رانت‌خواری و فسادهای اقتصادی و اداری و بروکراسی‌های اداری را به عنوان خواسته خود از رییس‌جمهور آینده مطرح کرد و گفت: اگر این مسائل حل شود شاهد برقراری عدالت و کاهش فاصله طبقات مختلف اجتماعی خواهیم بود.

وی همچنین اضافه کرد: امیدوارم همان طور که امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده در سال ۹۲ با ایجاد یک حماسه سیاسی و انتخابی درست از سوی مردم آغازی باشد، برای یک حماسه اقتصادی در دولت آینده.

” مریم پورانعلی”، دانشجوی رشته علوم اجتماعی نیز گفت: مهمترین انتظار من از رئیس‌جمهور آینده‌ام حرکت در مسیر ولایت و رهبری و پاسداشت خون شهدا است.

وی افزود: تا زمانی که همه مسئولان ما در مسیر رهبری و ولایت قرار گیرند، جامعه ما در مسیر پیشرفت و عدالت گام برمی‌دارد.

این دانشجو اضافه کرد: امنیت، آرامش و به طور کلی امروز هرچه داریم، از آن عزیزان است و باید تا پایان عمر همگی قدردانشان باشیم.

  دانشجویان به عنوان نبض تپنده علمی کشور و پرچمدار تولید علم و تکنولوژی نقش پررنگی در انتخاب فرد اصلح و شایسته در انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت امید است تا کاندیداهای محترم نیز انتظارات اقشار مختلف جامعه بالاخص قشر دانشجو را در برنامه‌های کاری خود قرار دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=86716

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر