1

تقدیر و تشکر نخست وزیر و رئیس مجلس سومالی از کمک های مردم ایران

  • کد خبر : 9275
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰

نخست وزیر و رئیس مجلس سومالی در دیدارهایی جداگانه با اعضای اعزامی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و اعضای سفارت ایران در کنیا از کمک های سختاوتمندانه مردم ایران تقدیر و تشکر کردند. به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مزکزی خبر از موگادیشو عبدالولی نخست وزیر سومالی با اشاره به تاریخ و فرهنگ مشترک دو […]

نخست وزیر و رئیس مجلس سومالی در دیدارهایی جداگانه با اعضای اعزامی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و اعضای سفارت ایران در کنیا از کمک های سختاوتمندانه مردم ایران تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مزکزی خبر از موگادیشو عبدالولی نخست وزیر سومالی با اشاره به تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور ایرانیان را مردمی نوعدوست و مهربان توصیف کرد. وی با تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران به خاطر کمک های ارسالی به سومالی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مردم این کشور مدت طولانی است که در قحطی به سر می برند از مقامات ایرانی خواست کمک های خود را توسعه بخشند. آقای شریف حسین شیخ عدن رئیس مجلس سومالی نیز ایران را از کشورهای قدرتمند اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن مشکلات سومالی و پایان یافتن جنگ های داخلی همکاری های دو کشور آغاز شود. وی از همه ایرانیان به خاطر توجه به سومالی و ارسال کمک به قحطی زدگان گفت: قحطی و خشک سالی و جنگ های داخلی صدمات بسیاری به کشور سومالی و مردم وارد آورده است. وی تصریح کرد:‌با کمک ارتش سومالی و سازمان وحدت آفریقا گروه های معارض از پایتخت خارج شدند و اکنون شهر موگادیشو آزاد است. وی از برادران ایرانی ارسال کمک های بیشتر را تقاضا کرد. در این دیدار آقای خوش آمد کاردار ایران در سفارت کنیا از رئیس مجلس سومالی دعوت کرد تا در پنجمین اجلاس انتفاضه فلسطین که اول و دوم اکتبر در تهران برگزار می شود به ایران سفر کند. رئیس مجلس سومالی نیز سلام گرم خود را به آقای لاریجانی تقدیم کرد. آقای خوش آمد همچنین گفت: ایران آمادگی دارد برای توسعه طرح های آبرسانی و توزیع آب گام های موثری را بردارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر