1

آوارگان سومالیایی توانایی خرید ملزومات روز عید ندارند

  • کد خبر : 11688
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۰:۱۹

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد آوارگان سومالیایی به دلیل اوضاع اسفبار انسانی در این کشور خوشحالی زیادی برای مراسم روز عید فطر ندارند. به گزارش این شبکه، شهروندان سومالی در شهر موگادیشو در سایه آرامش نسبی در این شهر خود را آماده عید فطر می کنند. شهروندان سومالیایی ادامه تنش در این کشور ، درگیری […]

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد آوارگان سومالیایی به دلیل اوضاع اسفبار انسانی در این کشور خوشحالی زیادی برای مراسم روز عید فطر ندارند. به گزارش این شبکه، شهروندان سومالی در شهر موگادیشو در سایه آرامش نسبی در این شهر خود را آماده عید فطر می کنند.

شهروندان سومالیایی ادامه تنش در این کشور ، درگیری های طرف های متعدد و گسترش فقر و بیکاری را دلیل عدم خوشحالی زیاد در عید فطر می دانند.

این خوشحالی نزدیک است که در اردوگاه های آوارگان در موگادیشو از بین برود و این اردوگاه ها از کم ترین نیازهای اساسی نیز بی بهره است. محمود حمدان خبرنگار این شبکه در موگادیشو در گزارشی در این زمینه افزود شهروندان شهر موگادیشو پس از پایان یافتن ماه مبارک رمضان خود را آماده روز عید فطر می کنند.

بازارها مملو از مشتریان برای خرید لباس و شیرینی جات است.

آدم عبدی یک شهروند سومالیایی است که فرزندان خود را به بازار آورده است تا برای آنان لباس بخرد ولی بر این نظر است که شادی روز عید به دلیل ویرانی های کشور به دلیل درگیری های مسلحانه میان شهروندان این کشور پر رنگ نیست. آدم عبدی گفت اوضاع موگادیشو در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر است.

در روز عید فطر سال گذشته درگیری های شدیدی در این شهر جریان داشت. خبرنگار این شبکه در ادامه تصریح کرد تنش های امنیتی، افزایش فقر و بیکاری نیز بر وخامت اوضاع این شهر افزوده است.

از سوی دیگر آوارگانی نیز در موگادیشو هستند که توانایی خرید ملزومات روز عید ندارند.

صلاده زن آواره با فرزندان خود به همراه دیگر آوارگان سومالیایی منتظر اقدام یکی از سازمان های خیریه است تا هدایای روز عید را برای کودکان توزیع کنند.

شاید وی در دل خود می گوید منطقی نیست که جهان به ویژه مسلمانان برادران و خواهران خود را در روز عید فراموش کنند ولی شاید امیدهای صلاده محقق نشود. صلاده گفت سال گذشته قبل از قحطی در روستای خود بودیم و روز عید فطر را جشن گرفتیم غذا و دام داشتیم اما امسال در روز عید چیزی نداریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر