1

وزیر علوم پیشنهادی جمعی از اساتید و دانشجویان خارج و داخل کشور به رئیس جمهور منتخب

  • کد خبر : 93244
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۳

جمعی از اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در نامه‌ای به حجت الاسلام روحانی، دکتر مسلمی نائینی را به عنوان وزیر علوم پیشنهادی خود به رئیس جمهور منتخب معرفی کردند.

به گزارش افق جمعی از اساتید و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور طی نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی، دکتر حسن مسلمی نائینی را به عنوان وزیر علوم پیشنهادی خود به رئیس جمهور منتخب معرفی کردند.

این نامه با امضای حدود ۲۰۰ نفر از این افراد به دفتر حجت الاسلام روحانی نیز ارسال شده است.
متن این نامه که نسخه ای از آن در اختیار «خبرگزاری دانشجو» قرار گرفته است به شرح ذیل می‌باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
برادر بزرگوار حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
سلام علیکم؛
افتخار کسب عنوان رییس جمهور منتخب ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی را به جنابعالی که به حق سهم بسزایی در خلق حماسه ی سیاسی مدنظر ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای حفظ الله داشته اید تبریک عرض می نماییم. مشارکت به یاد ماندنی مردم فهیم ایران بار دیگر باعث ناامیدی و به حاشیه رفتن هر چه بیشتر بدخواهان انقلاب اسلامی، گروه های معاند نظام و خائنین به مردم گردید. پیام و دعوت اندیشمندانه جنابعالی از همه گروه ها و جریانهای دلسوز انقلاب جهت مشارکت در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در خدمت به مردم که مرضی رضای باریتعالی است، باعث دلگرمی بیشتر خدمتگزاران و دوستداران مردم و نظام گردید.
همه به این فرمایش گرانقدر امام راحل (ره) باور داریم که اصلاح و ترقی کشور از طریق اصلاح و ایجاد تحول در دانشگاه ها میسر می شود. با این حال، در کنار تمامی پیشرفتهای علمی در دوره های گذشته، همانطور که مستحضر می باشید می توان خلأ ارتباط واقعی بین صنعت، کشاورزی و فناوری اطلاعات را با دستاوردها و پژوهشهای حاضر در محیطهای دانشگاهی احساس نمود که شایسته است از ظرفیت ها و توان قابل ملاحظه دانشگاهیان در جهت از بین بردن شکاف علمی و تکنولوژیکی موجود بین ایران عزیز و کشورهای بیشتر توسعه یافته، بیش از پیش استفاده گردد.
مهمترین شرط ایجاد این تحول عظیم سپردن تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدیری است که ضمن اشراف بر مرزهای پیش رونده دانش، نگاهی جامع و به روز از شیوه های نوین جهت ایجاد بستر لازم برای اجرای پژوهش های مورد نیاز جامعه در عرصه های گوناگون علمی و تکنولوژیکی را نیز داشته باشد.
ما جمعی از اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان با علم، تعهد و یقین و با احترام به نظرات تمامی گروهها و اساتیدی که افرادی دیگر را برای تصدی مسئولیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می کنند، برادر ارجمند و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس، جناب آقای دکتر حسن مسلمی نائینی را به عنوان یکی از شایسته ترین و کارآمدترین افراد جهت پذیرش این مسئولیت به حضور جنابعالی معرفی می کنیم. ایشان واجد تمامی شرایط از جمله تخصص، تعهد و تجربه لازم برای تصدی شایسته سالارانه این مسئولیت می باشند و تجارب قبلی ایشان در مسئولیتهای “قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم، مدیرکل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم و . . .” مؤید این ادعا می باشند.
همه در این موضوع متفق القول هستیم که پایبندی به آرمانهای رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه ای (مده ظله العالی)، شوق به خدمت خالصانه به مردم، برنامه محور بودن، پرهیز از سلائق شخصی و جناحی در تصمیم گیریها، قانونگرایی، توجه به کار جمعی و وسعت نظر، سختکوشی، خستگی ناپذیری و برخورداری از توانمندیهای بالای علمی و عملی برای احراز مسئولیت وزارت علوم ضروری است و امضاء کنندگان این نامه اعتقاد راسخ و رجاء واثق دارند که جناب آقای دکتر حسن مسلمی نائینی واجد این شرایط می باشند.
در خصوص روند این اقدام کاملا خودجوش باید به استحضار برسانیم که پس از انتخاب شدن جنابعالی بعنوان رئیس جمهور منتخب و پس از تبادل نظر در بین جمع قابل توجهی از اساتید و دانشجویان دورهای تحصیلات عالی، از میان اساتید شناخته شده، مدیران و مسئولانی که دارای تجربه لازم و سوابق درخشان در این زمینه بودند، فارغ از هر گونه دسته بندی های رایج سیاسی و جناحی، ایشان را که یکی از یاران انقلاب، رهبری عزیز و دانشجویان و دانشگاهیان ارجمند بوده اند بر حسب وظیفه شرعی و در جهت مشارکت و همکاری و بعنوان یار حضرتعالی در قوه مجریه به جنابعالی معرفی نماییم. تلاشهای ارزشمند ایشان در سالهای گذشته در جهت ایجاد ارتباط حقیقی و منطقی بین دانشگاه و صنعت و هدفمندسازی پژوهش های محققان و دانشجویان یکی دیگر از دلایل ما برای معرفی ایشان می باشد که امیدواریم بتوانند با قدرت بیشتری اهداف نظام اسلامی را برای داشتن دانشگاههای اسلامی محقق سازند.
شایان ذکر است که این اقدام که بوسیله تعدادی از دانشجویان دکتری خارج از کشور پیشنهاد و پیگیری شد، موجب ایجاد موجی از حمایت و همسوئی صدها نفری در بین سایر دانشگاهیان و نخبگان گردید که وقتی به مشخصات حامیان نگاهی می اندازیم به آسانی تنوعی گسترده در مواردی چون رشته، دانشگاه و یا محل تحصیل مشهود است که نمایانگر حرکتی ارزشمند و واقعاً خودجوش بوده و هیچگونه سازمان یافتگی خاص اداری برای انجام آن شکل نگرفته و این جمع دانشگاهیان بنا بر تکلیف و احساس وظیفه اقدام نموده اند و بر این تعداد جمع کثیری که یا از این فرصت اندک مطلع نشده و یا ضمن حمایت بیدریغ از جمع خواستند که بدلیل محدودیت شغلی نامشان آشکار نباشد را باید افزود. فلذا شایسته نبود که با طوماری بلند بیش از این وقت ریاست جمهور معزز تصدیع گردد و فقط به ارسال نمونه زیر بضمیمه اکتفا گردید.
فارغ از انتخاب نهایی جنابعالی برای خدمت به علم و فرهنگ کشور از بین گزینه های موجود برای تصدی این مسؤولیت، همه دست در دست و در راستای فرمایش رهبر عزیزمان نهایت حمایت و همکاری را در پیشبرد اهداف و آرمانهای راستین انقلاب اسلامی با جنابعالی و وزیر علوم منتخب خواهیم داشت. امید است وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت جنابعالی در تحقق حماسه علمی در ایران اسلامی که جز با بسیج، همدلی و مشارکت همه دانشمندان، محققان، اساتید و دانشجویان کشور میسر نخواهد بود، موفق و منصور باشند.
و من الله توفیق
 
جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاههای داخل و خارج از کشور
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=93244

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر