1

یک نوع میهمانی جدید

  • کد خبر : 93658
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱

یکی از سنت‌های پسندیده ایرانیان در زمان قدیم، صله‌رحم و دید و بازدید بود. اما یکی از معضلات و آسیب‌های آن،

صله رحم یهویی، یا «میهمانی ناخوانده» بود. به‌طوری که زنگ خانه کوکب خانم را می‌زدند و عده‌ای میهمان همین‌طوری می‌آمدند داخل و او استرس می‌گرفت.

مسعود مرعشی در مطلب طنز خود در روزنامه بهار در ادامه نوشت:‌ اما در روزهای اخیر نوع جدیدی از میهمانی بهره‌برداری شده است: «میهمان ناخوانده خودجوش»

 

نکاتی برای به این نوع میهمان:

۱- در این نوع میهمانی، میهمان سر معاشرت را باز کرده و موقعی که صاحبخانه در منزل نیست، حضور به هم می‌رساند.

۲- در این سنت غیرحسنه، برای ایجاد هیجان بیشتر، میهمان با نگهبان ساختمان برخورد لفظی، فیزیکی و شیمیایی کرده و با تهدید و تطمیع او را وادار می‌کند جرأتش بچسبد بیخ گلویش و جگر نکند به کسی چیزی بگوید.

۳- با مهارت تمام در اتاق را باز کرده و یواشکی وارد می‌شود.

۴- در این نوع میهمانی به دلیل این‌که میزبان متاسفانه منزل نیست، پذیرایی به صورت «سلف سرویس» یا به قول آقای حدادعادل «خویش‌یار» است. بنابراین میهمان از خودش پذیرایی می‌کند و اگر کار خاصی هم داشته باشد انجام می‌دهد و می‌رود.

۵- این نوع میهمانی و غیره زوری است. ممکن است میزبان دوست نداشته باشد شما در نبود او به خانه‌اش بروید. ولی به او هیچ ربطی ندارد. شما دوست دارید صله‌رحم کنید. همینی که هست.

۶- میهمان عزیز دوربین و شنود کار می‌گذارد تا از شما به عنوان نابازیگر در فیلم تجربی‌اش استفاده کند.

 

نکاتی برای میزبان محترم:

۱- از آنجایی که این نوع میهمانی «ناخوانده ندانسته» است، بنابراین امکان دارد هر لحظه‌ای که شما از خانه خارج می‌شوید، مورد میهمانی قرار بگیرید.

۲- چون میهمان حبیب خداست، لطفا زین پس هنگام خروج از خانه یا دفتر کارتان، بیسکوییت، چای کیسه‌ای، آناناس، نارگیل، موز،پسته و آجیل و تنقلات و چیپس وپفک و پاپ فیل روی میز قرار دهید وآب میوه را آماده کرده در یخچال بگذارید. چون این نوع از میهمانان خیلی فعالیت می‌کنند و خسته می‌شوند، باید بخورند ، تقویت شوند.

 

نکاتی برای بعد از میهمانی:

بعد از میهمانی که به خانه برگشتید به نکات زیر دقت کنید:

۱- کمدی، پارتیشنی چیزی تهیه کرده، پشت آن لباس عوض کنید. درست است که میهمانان سر مزاح را باز کرده‌اند، ولی دوست ندارند فیلم‌های این قدر خصوصی از شما ببینند که!

۲- ممکن است شما رییس‌جمهوری یا مسئول شوید، بعد توسط میهمانانتان تصاویر حمام و دستشویی‌رفتن شما در معرض دید عموم قرار گیرد؛ بنابراین سعی کنید به این مناطق با کت و شلوار ورود کنید.

قاعده بازی: این نوع میهمانان اگر میزبان متوجه حضورشان نشود، «میهمانان خودجوش» نامیده می‌شوند و در صورتی که میزبان متوجه شود، به «میهمانان خودسر» تغییر نام می‌دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=93658

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر