1

آیا جوانان موافق ازدواج موقت هستند؟

  • کد خبر : 98137
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۷:۵۳

بر طبق این تحقیقات که بین سه هزار جوان در ۱۴ شهر ایران انجام شده است حدود ۶۲,۹ درصد جوانان سعی می کنند به علت ترس از خدشه دار شدن اعتبار و حیثیتشان از ازدواج موقت خودداری کنند.

به نوشته روزنامه « شرق» چاپ ایران با استناد به تحقیقات انجام شده توسط وزارت جوانان و ورزش ایران ، حدود ۸۴,۵درصد ایرانی ها از سن ۱۸ تا ۲۹ سال موافق ازدواج موقت هستند.

بر طبق این تحقیقات که بین سه هزار جوان در ۱۴ شهر ایران انجام شده است حدود ۶۲,۹ درصد جوانان سعی می کنند به علت ترس از خدشه دار شدن اعتبار و حیثیتشان از ازدواج موقت خودداری کنند.

ایسنا در این رابطه افزود: رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق نتایج یک مطالعه جوانان نسبت به پذیرش یا نفی پدیده «ازدواج موقت» دچار تعارض و سردرگمی هستند، به نحوی که ۸۴٫۵ درصد از جوانان مورد مطالعه در حالی موافق این امر هستند که ۶۲ درصدشان از ترس آبروی خود از آن اجتناب می‌کنند.

محمدتقی حسن‌زاده گفت: طبق پژوهشی که مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۸۷ در بین ۳۰۰۰ نفر از جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در ۱۴ شهر کشور انجام داده است، ۶۲٫۹ از جوانان جامعه آماری از ترس آبروی خود از ازدواج موقت اجتناب می‌کنند و آن را نوعی هنجارشکنی به شمار می‌آورند.

وی تصریح کرد: جوانان نسبت به ازدواج موقت دچار ابهام هستند به شکلی که نظرات ۶۸ درصد از جوانان مورد مطالعه این است که ازدواج موقت مانعی برای تصمیم‌گیری عجولانه در ازدواج است و در نهایت موجب تشویق به ازدواج دایم می‌شود؛ اما از سوی دیگر در پرسشی دیگر ۷۷٫۳ درصد نیز بر این عقیده‌اند که ازدواج موقت مضراتی دارد و به طور پنهانی تهدیدی برای خانواده تلقی می‌شود.

 

وی افزود: این آشفتگی تا آنجا ادامه می‌یابد که در نهایت ۷۴٫۳ درصد از جامعه آماری، فرهنگ‌سازی را لازمه پیش درآمد طرح ازدواج موقت می‌شناسند و معتقد هستند که فرهنگ‌سازی می‌تواند مشوقی برای ازدواج دایم باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=98137

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر