1

جنبش مقاومت به رژیم اسرائیل درباره ادامه حملات به غزه هشدار داد

  • کد خبر : 9896
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵

یک تحلیل‎گر سیاسی حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری و نوار غزه را در راستای منافع بنیامین نتانیاهو دانسته است. رژیم اسراییل در پی حملات جداگانه روز پنج شنبه (۲۷ مرداد) به دو اتوبوس و خودروی نظامی در شهر “ایلات” نزدیک دریای سرخ در جنوب سرزمین‎های اشغالی به کرانه باختری و نوار غزه […]

یک تحلیل‎گر سیاسی حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری و نوار غزه را در راستای منافع بنیامین نتانیاهو دانسته است.

رژیم اسراییل در پی حملات جداگانه روز پنج شنبه (۲۷ مرداد) به دو اتوبوس و خودروی نظامی در شهر “ایلات” نزدیک دریای سرخ در جنوب سرزمین‎های اشغالی به کرانه باختری و نوار غزه حمله کرده است.

بیل جونز، از موسسه بازنگری اطلاعات اجرایی در ایالت واشنگتن امریکا در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‎وی درباره این حوادث گفت که از هر منظر این حوادث در راستای منافع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل است؛ نه جنبش حماس.

وی افزود، مردمی که بر نتانیاهو، جنایاتش و سیاست‌هایش تمرکز کرده بودند، اکنون شدیدا ترسیده‌اند و نتانیاهو حال قادر است با استفاده از این ترس جمعیتی را همراه خود کند.

جونز ادامه داد: “ظاهرا هرگاه که چیز خوبی در حال وقوع است، همیشه این حوادث اتفاق می‌افتند.” یک مخالفت فزاینده با نتانیاهو وجود داشت که هرچند ابتدا با مساله مسکن آغاز شد، اما در واقع یک جنبش اعتراضی سیاسی قوی بود در مخالفت با هر آن‎چه که نتانیاهو انجام می‌داد.

این تحلیل‎گر مسائل سیاسی با اشاره به وجود عوامل خارجی مخالف برقراری صلح در خاورمیانه گفت: “من اغلب به سیاست قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن انگلیسی اشاره می‌کنم.”

هواپیماهای جنگنده رژیم اسراییل صبح جمعه (۲۸ مرداد) با حمله هوایی به غزه، یک کودک را کشته و شش تن دیگر را زخمی کرده‎اند.

این اقدام پس از حمله روز پنج شنبه جنگنده‎های این رژیم به ساختمانی در شهر رفح در جنوب نوار غزه صورت گرفت که این حمله منجر به کشته شدن هفت فلسطینی از جمله یک کودک ۹ ساله شده بود.

همچنین جنگنده‎های رژیم اسرائیل با حمله خود به شهر تابا واقع در مرزهای مصر، سه نگهبان مرزی این کشور را کشتند.

رژیم اسرائیل مدعی است این حملات را در پاسخ به حمله به دو اتوبوس و خودروی نظامی خود در شهر ایلات نزدیک دریای سرخ در جنوب سرزمین‎های اشغالی انجام می‎دهد که منجر به کشته شدن هشت اسرائیلی و زخمی شدن ده‌ها نفر شد.

ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل گروه‎های مقاومت در نوارغزه را که گفته بودند جواب حملات اسرائیل به فلسطینی‎ها را می‎دهند، به عنوان مسئول این حمله خوانده است.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی حماس که دولت منتخب مردم فلسطین در نوار غزه به شمار می‌آید، اظهارات ایهود باراک را رد کرد و به رژیم اسرائیل درباره ادامه حملات به غزه هشدار داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=9896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر