2

هیچ کس در این جنگ پیروز نخواهد شد

  • کد خبر : 53466
  • ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰

رهبران کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی، بار‌ها از اسد خواسته‌اند که برای جلوگیری از ویرانی بیشتر سوریه و کشته شدن شمار بیشتری از شهروندان این کشور، از سمت خود کناره گیری کند.

سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه شنبه ۲ دی گفت که جنگ داخلی در سوریه به بن بست رسیده است و بشار اسد رئیس جمهور این کشور از قدرت کنار نخواهد رفت، حتی اگر روسیه و چین از او بخواهند. این سخنان لاوروف در حالی بیان شده است که درگیری‌ها میان نیروهای دولتی سوریه و مخالفان مسلح، بیش از پیش به دمشق پایتخت این کشور کشیده شده است.»

 پیشتر خبرگزاری روسی اینترفکس به نقل از میخائیل بوگدانوف، فرستاده رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه گزارش داده بود که وی، پیروزی مخالفان بر نیروهای دولتی سوریه را بعید ندانسته است. او همچنین از آمادگی روسیه برای خارج کردن شهروندان خود ار سوریه خبر داده بود. این سخنان این گونه تعبیر شد که روسیه خود را برای مرحله پس از اسد آماده می‌کند.

 این درحالی است که رهبران کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی، بار‌ها از اسد خواسته‌اند که برای جلوگیری از ویرانی بیشتر سوریه و کشته شدن شمار بیشتری از شهروندان این کشور، از سمت خود کناره گیری کند.

 سایت العربیه(Al Arabiya) هم نوشت: «سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه بار دیگر تاکید کرد که هیچ یک از طرفهای درگیر در سوریه نمی تواند بر دیگری پیروز شود.»

 به گزارش خبرگزاری رویترز، لاوروف که در هواپیما در مسیر بازگشت از بروکسل به مسکو بود، به خبرنگاران گفت: «هیچ کس در این جنگ پیروز نخواهد شد. اسد به هیچ جا نخواهد رفت، حتی اگر روسیه و چین از او چنین چیزی بخواهند.»

 وی اظهار داشت: «روسیه با پیشنهاد برخی از کشورهای منطقه مبنی بر فشار مسکو بر بشار اسد برای کناره گیری از قدرت مخالفت کرده است. کشور متبوعش بر این باور است که با کناره گیری اسد جنگ در سوریه شدت می گیرد.»

 لاروف با اشاره به مطرح کردن مسئله خطرات ناشی از وجود اسلحه شیمیایی در سوریه توسط رسانه های خبری گفت : «اسلحه شیمیایی سوریه تنها در یک یا دو منطقه متمرکز شده است و در حال حاضر به شدت از آن مراقبت می شود. بزرگترین خطری که در آینده می تواند منطقه را تهدید کند احتمال دسترسی گروه های نظامی تندرو به این اسلحه است.»

 وزیر خارجه روسیه در ادامه اظهار داشت پیش از بحران سوریه این اسلحه در جاهای مختلفی در سوریه نگهداری می شد اما اکنون همه آن در یک جا نگهداری می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر