1

“ابوهاجر” مدافعی که پاداش خود را گرفت +تصاویر

  • کد خبر : 100589
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

“فاضل صبحی” ملقب به “ابو هاجر” فرمانده ارشد تیپ ذوالفقار برای دفاع از حرم حضرت زینب(ع)، این هفته در جبهه جنگ با تکفیریون وهابی در سوریه توسط یک تروریست تک‌تیرانداز به شهادت رسید.

«فاضل صبحی» از شیعیان عراقی تباری بود که از حدود یک سال پیش برای دفاع از حرم مطهر عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها از عراق راهی سوریه شد.

وی در طول این مدت توانست در عملیات های مختلفی علیه تروریست ها شرکت کند و بسیاری از آنان که قصد تخریب و حمله به حرم مطهر را داشتند، به هلاکت برساند.

“ابوهاجر” جانشین فرمانده تیپ ذوالفقار روز دوشنبه ۲۵ شهریور که فرماندهی عملیات شهر “درعا” در جنوب سوریه را بر عهده گرفته بود در درگیری با تروریستهای تکفیری سوریه به شهادت رسید.

“ابوغدیر” مسوول مدافع حرم، ضمن تایید خبر شهادت ابوهاجر اظهار داشت: مدافعان حرم حضرت زینب(س) علاوه بر اینکه حفاظت از حرم دخت امیرالمومنین را بر عهده دارند، در مناطق شیعه نشین سوریه که هدف حمله و تجاوز تروریست ها است نیز انجام وظیفه می‏کنند.

وی ادامه داد: ابو هاجر نیز به دلیل شجاعت و رشادت هایش، به عنوان فرمانده به شهر “درعا” که از جنوب سوریه با اردن هم مرز است، اعزام شد تا حافظ جان شیعیان این شهر باشد.

ابوغدیر با بیان اینکه “درگیری شدیدی در آن منطقه رخ داده بود” اظهار داشت: در میان این درگیری، متاسفانه در روز دوشنبه ۲۵ شهریور ابو هاجر توسط دو گلوله اسلحه قناسه که یکی به ناحیه کمر و دیگری به قفسه سینه اش اصابت کرد به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که ابو هاجر با گلوله قناسه شهید و بر زمین افتاد، «عیسی ابو نوح» همرزم ابوهاجر، به کمک او شتافت تا پیکرش را از تیر رس تروریست ها خارج کند که وی نیز با گلوله قناسه به شهادت رسید.

هنگامی که ابو هاجر با گلوله قناسه شهید و بر زمین افتاد، «عیسی ابو نوح» همرزم ابوهاجر، به کمک او شتافت تا پیکرش را از تیر رس تروریست ها خارج کند که وی نیز با گلوله قناسه به شهادت رسید.

پیکر مطهر ابو هاجر و ابو نوح را اکنون به حرم بی بی حضرت زینب(س) منتقل کرده اند و مردم همراه با سربازان مدافع به سوگواری پرداخته اند. پیکر این غلام حضرت زینب(س) فردا پنج شنبه و یا جمعه به ایران منتقل و سپس به شهر نجف فرستاده می‏شود تا در خیل عظیم مردم این کشور تشییع شود.
دفاع ابوهاجر از حرم حضرت زینب(س)

فرزندان “ابوهاجر”

شهید ‘ابو هاجر’ در حرم رضوی


تشییع پیکر ابوهاجر در زینبیه


تشییع پیکر ابوهاجر در زینبیه


تشییع پیکر ابوهاجر در زینبیه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100589

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر