1

دکتر توفیقی گزینه مناسبی برای تصدی وزارت علوم است

  • کد خبر : 100936
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۶:۵۸

اظهار نظرها درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم روز گذشته حول این محور بود که دکتر توفیقی گزینه مناسبی برای تصدی این سمت است. از یکسو علی مطهری به دفاع از سرپرست فعلی پرداخت و ازسوی دیگر دکتر توفیقی نسبت به برخی شایعات واکنش نشان داد

 ایران/سرپرست وزارت علوم در واکنش به برخی شایعات تأکید کرد که هیچ پیام منفی از سوی مجلس مبنی بر عدم معرفی من به عنوان وزیر دریافت نکرده ام.

دکتر جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم روز گذشته در جمع خبرنگاران در واکنش به فضاسازی‌هایی که این روزها علیه او صورت می‌گیرد، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم چنین پیام‌هایی از سوی نمایندگان مجلس مبنی بر معرفی نکردن بنده به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به رئیس جمهور نرسیده است و آن موردی هم که از جناب آقای لاریجانی اعلام شده بود، توسط روابط عمومی مجلس تکذیب شد. بیشتر از این اطلاعی ندارم و بعید می‌دانم پیش از این پیام‌هایی دراین زمینه رسیده باشد. توفیقی در واکنش به این سؤال که به نظر می‌رسد فضاسازی‌های سیاسی که علیه میلی منفرد صورت گرفت، در مورد شما هم انجام شود، گفت: نظر خاصی ندارم، وقتی به مجلس معرفی شدم در مورد همه این‌ها صحبت می‌کنیم.
سخنان توفیقی در شرایطی است که به رغم فضای تعاملی ایجاد شده بین دولت و مجلس تعدادی از نمایندگان با برجسته کردن برخی مسائل حاشیه ای فضاسازی‌های منفی در خصوص دکتر توفیقی را دنبال می‌کنند. در مقابل جمع دیگری از نمایندگان و بخصوص چهره‌های برجسته اصولگرای مجلس همچون دکتر احمد توکلی و علی مطهری نسبت به عملکرد دکتر توفیقی در زمان تصدی وزارت علوم در دولت اصلاحات و همچنین مواضع او در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ نظر منفی نداشته و سرپرست فعلی را گزینه مناسبی برای وزارت علوم در دولت یازدهم می‌دانند.
روز گذشته علی مطهری در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: مخالفان توفیقی گرایش‌های سیاسی او را قبول ندارند و طبیعی است که دوستان توقع دارند یک اصولگرا در رأس وزارتخانه علوم قرار گیرد. آن‌ها یک مقدار نگرانی دارند که فضای دانشگاه‌ها دچار تنش شود البته آنهایی که حسن نیت دارند به صراحت می گویند مایل نیستند یک اصلاح‌طلب در رأس وزارت علوم قرار گیرد.
مطهری ادامه داد: من شخصاً مخالف این نظریه هستم و معتقدم توفیقی اصلاح‌طلب تندرو نیست و بیشتر شخصیت علمی است و دوره‌ای که وزیر بوده مدیریت خوب و تنش‌زدایی داشته و این نگرانی‌ها بجا نیست.
وی افزود: نقش توفیقی در فتنه ۸۸ به سخنرانی وی در مسجد دانشگاه تهران استناد می شود که آن هم به نظر من باید فضای زمان سخنرانی را در نظر بگیریم که دقیقاً روز بعد از حمله به دانشگاه بود که مقام معظم رهبری فرمودند این کار دل انسان را خون می‌کند و آن فضای هیجانی که دانشگاهیان را آماده حضور در خیابان‌ها می‌کرد، توفیقی را مجبور به بیان صحبت‌های خاصی کرد تا فضا را آرام کند. مطهری اضافه کرد: حرف‌های توفیقی قبل از اعلام نظر شورای نگهبان بوده که براساس قانون هر کسی حق اعتراض دارد حتی هر کسی حق دارد اعلام کند تقلب شده اما بعد از اعلام نظر شورای نگهبان دیگر به اعتراض خود ادامه ندهد.
نماینده مردم تهران درمجلس گفت: بنابراین حرف های او در ۲۶ خرداد ۸۸ حرف عجیبی نبوده و به این معنا نیست که او ضد انقلاب است چون نمی‌توان نظر افراد را تغییر داد بلکه بحث در التزام عملی است اگر بعد از اعلام نظر شورای نگهبان کسی همچنان به اعتراضات خیابانی خود ادامه دهد می‌گوییم او فتنه‌گر است.
مطهری با اشاره به این‌که شخص توفیقی را فرد مناسبی برای تصدی وزارت علوم می‌دانم، گفت: نمایندگان هم باید به انتخاب مردم احترام بگذارند به هر حال  ۹۵ درصد حامیان روحانی اصلاح‌طلبان بودند و نباید انتظار داشته باشیم همه افرادی که از سوی او معرفی می‌شوند اصولگرا باشند بالاخره باید از طیف اصلاحات نیز در دولت و سازمان‌های دولتی وجود داشته باشند.
رفع حصر نیاز به گذشت زمان دارد
مطهری سپس در بررسی آثار آزادی برخی زندانیان حوادث سال ۱۳۸۸ گفت: اگر آزادی زندانیان صرفاً به خاطر سفر رئیس‌جمهور به نیویورک باشد تا قدری از فشار حقوق بشری علیه ایران کاسته شود، اقدامی اصولی نیست، چراکه اگر این افراد مستحق آزادی بودند چرا زودتر آزاد نشدند، اما اگر آزادی زندانیان حوادث سال ۱۳۸۸ سیاست جدید و ادامه‌دار باشد، اقدام خوبی است.
وجود چنین نگاهی نشان می‌دهد که اساساً تغییر روش در مسائل امنیتی و اجتماعی بوجود آمده است و بنده امیدوارم این آزادی‌ها تداوم یابد.به گزارش ایسنا او همچنین درباره موسوی و کروبی اظهار کرد: طبق اطلاعات من، رفع حصر آقایان موسوی و کروبی نیاز به گذشت زمان دارد. مسئولان امنیتی و اطلاعاتی هنوز اعتماد کافی نسبت به هواداران سیاسی این آقایان ندارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=100936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر