2

کارمندان همه دستگاه‌ها موظف به ۴۴ ساعت کار در هفته هستند

  • کد خبر : 101228
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: کارمندان همه دستگاه‌های ملی، استانی و ستادی مکلفند بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، ۴۴ ساعت در هفته کار کنند.

خبرگزاری فارس: کارمندان همه دستگاه‌ها موظف به ۴۴ ساعت کار در هفته هستند/ ارائه تمهیدات برای نهار و ایاب‌و‌ذهاب

عبدالعلی تاجی معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در گذشته بخش‌نامه‌ای از سوی معاونت توسعه صادر شد که در حال حاضر آقای عسگری آزاد آن را اصلاح کرد.

وی افزود: این بخشنامه که در زمان آقای فروزنده صادر شده بود، مبنایش مصوبه کارگروه مقابله با حالت اضطراری آلودگی هوا بود.

تاجی ادامه داد: اخیرا استاندار تهران که رئیس کارگروه مذکور نیز است، ساعت کار کارکنان دولت را بر مبنای ماده ۸۷ قانون مدیریت به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد؛ یعنی استاندار ضمن اینکه ساعت را به حالت مبتنی بر ساعت کار مقرر در قانون مدیریت برگرداند، اعلام کرد فعلا حالت اضطرار در آلودگی هوا وجود ندارد.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت اظهار داشت: بخشنامه‌ای که از معاونت ما صادر شده بحث‌اش کار کردن ۴۴ ساعت در هفته است و فرقی هم نمی‌کند که دستگاه‌ها ملی، استانی یا ستادی باشند و همه مکلفند بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری عمل کنند.

وی گفت: البته ممکن است یک دستگاه بگوید که شروع کارش ۸ صبح و پایان کارش ۱۶:۴۵است و یا دستگاه دیگر ساعت کارش را زودتر شروع کند که البته در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

تاجی در رابطه با ارائه خدماتی همچون سرویس ایاب و ذهاب و ناهار برای کارمندان اضافه کرد: ساعت کار کارمندان اضافه نشده بلکه به حالت سابق برگشته؛ بر اساس ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در تهران و در ستاد دستگاه‌ها در پنج روز هفته و در استان‌ها در ۶ روز وقت کاری تنظیم می‌شود، لذا اگر استان‌ها کارشان ۸ صبح تا ۴ بعد‌ازظهر و پنجشنبه‌ها از ۸ تا ۱۲ باشد ۴۴ ساعت تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته برای ناهار و سرویس کارمندان باید تمهیداتی اندیشیده شود، ولی این مسائل مرتبط با معاونت توسعه نیست و حتما دستگاه‌های استانی و ملی برای کارکنانی که از ۸ تا ۴ بعد از ظهر کار می‌کنند تمهیدات رفاهی می‌اندیشند.

تاجی گفت: کارمندان از ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر کار کنند، حداقل کار این است که باید امکاناتی فراهم شود، تا افراد غذایشان را صرف کنند ولو اینکه غذایشان را از منزل بیاورند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر