1

مدل زمین‌لرزه منطقه خاورمیانه طراحی شد

  • کد خبر : 101989
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

مطالعات پروژه مدل زمین‌لرزه خاورمیانه به پایان مرحله اول خود رسید.

دکتر مهدی زارع، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله که برای شرکت در کنفرانس پایانی مرحله نخست طرح مدل زمین لرزه منطقه خاورمیانه(EMME) در دانشگاه بوغازیچی استانبول حضور دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا اظهار کرد: مطالعات این طرح بر پایه پروژه مدل زمین‌لرزه جهانی که در دانشگاه پلی تکنیک زوریخ سوئیس و با مشارکت پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و رصدخانه‌های تحقیقاتی در زمینه زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله در سراسر جهان اجرا شده، با مشارکت پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است. این طرح با ارائه گزارش و برگزاری جلسه جمع‌بندی با حضور زلزله‌شناسان منطقه در دانشگاه بوغازیچی به پایان مرحله اول خود رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: پروژه مدل زمین‌لرزه جهانی در چندین زیرگروه جغرافیایی از جمله زیر گروه منطقه خاورمیانه آغاز شده و هدف آن تهیه و به‌روزرسانی نقشه خطر زمین‌لرزه در سطح جهان است. این بررسی‌ها در ناحیه خاورمیانه با محوریت رصدخانه کاندیلی و موسسه تحقیقات مهندسی زلزله در دانشگاه بوغازیچی استانبول انجام شده و پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله به عنوان موسسه همکار از ایران در این طرح مشارکت داشته است.

 

 

زارع در کنفرانس پایانی مرحله نخست طرح مدل زمین لرزه منطقه خاورمیانه

 

مسوول کمیته کاتالوگ زمین‌لرزه های طرح مدل زمین لرزه منطقه خاورمیانه تصریح کرد: بررسی های تخصصی در هفت شاخه تخصصی بر پایه نتایج مطالعات انجام شده قبلی در هر کشور در منطقه و همچنین تحلیل و همسان سازی کیفی اطلاعات لازم برای برآورد خطر زمین‌لرزه در ناحیه خاورمیانه انجام شده است.

 

 

زارع در کنفرانس پایانی مرحله نخست طرح مدل زمین لرزه منطقه خاورمیانه
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=101989

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر