3

آشتیانی:ورزش فقط قهرمانی و سرگرم‌کردن مردم نیست

  • کد خبر : 106357
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

معتقدم ورزش را باید دست افرادی سپرد که نگاه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند تا همه مسائل در ورزش لحاظ شود و اگر اینطور نباشد نشان می‌دهد فقط دنبال قهرمانی و سرگرمی برای مردم هستیم.

امیررضا واعظ آشتیانی اظهار داشت: درست است که اقتصاد در ورزش ما حاکم نیست و بهره‌برداری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نمی‌توانیم از ورزش بکنیم و این یک بحث اصولی است که ما از ظرفیت‌های ورزش نمی‌توانیم به خوبی استفاده کنیم. در بحث وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش باید بگویم که مجلسی‌ها برعکس دولت که فقط دنبال کسی است که متولی ورزش کشور باشد، آنها دنبال کسی هستند که با تعامل با مجلس و دولت بتواند ورزش را به سمت اقتصادی شدن سوق دهد.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد و به اشتباه مطرح می‌شود این است که برخی‌ها به ورزشی بودن وزیر ورزش تأکید دارند و این مسئله باعث می‌شود از اقتصاد، فرهنگ و صنعت در ورزش دور شویم. امروز در دنیا ورزش فقط ورزش نیست بلکه اقتصاد، صنعت و فرهنگ‌سازی هم در ورزش اهمیت بالایی دارد و در بحث سیاسی هم از ورزش استفاده می‌شود. این روزها مد شده می‌گویند ورزشی‌ها باید در رأس ورزش باشند مگر تا آلان ورزشی‌ها در ورزش نبودند؟ نکته اینجاست که ما استراتژی کلان در ورزش نداشتیم و همین بهانه‌ای شد که حتما باید ورزش را دست ورزشی‌ها سپرد. من معتقدم ورزش را باید دست افرادی سپرد که نگاه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند تا همه این مسائل در ورزش لحاظ شود و اگر اینطور نباشد نشان می‌دهد که ما در ورزش فقط دنبال قهرمانی و سرگرمی برای مردم هستیم. در حالیکه ورزش فقط این نیست.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اظهار داشت: امروز در دنیا دنبال استفاده از ورزش در تمام زمینه‌ها هستند، یعنی فردی توانا و مدیر را در رأس ورزش خودشان می‌گذارند که بتواند تعاملات لازم را در همه زمینه‌ها داشته باشد و تخصص‌های مختلف را در ورزش حاکم کنند و بهره‌برداری لازم را از ورزش در تمام مسائل داشته باشند. اگر نمایندگان مجلس اقبالی برای ۳ کاندیدای معرفی شده توسط دولت برای وزارت ورزش نشان ندادند چون نگرانی و دغدغه‌شان این است که ورزش در شرایط فعلی فقط برای خود ورزش است، اما استنباط آنها این است که ورزش باید در شاخه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هم بتواند تأثیر داشته باشد و دولت باید چنین کسی را انتخاب کند.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: حق دولت است کسی را انتخاب کند که همسو با سیاست‌های خودش باشد و مجلس هم این حق را دارد که در رد یا تأیید وزیر پیشنهادی تصمیم‌گیری کند اما نکته مهم این است که حق‌هایی که برای دولت و مجلس وجود دارد باید در راستای منافع ملی باشد و از رفتارهای سیاسی پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=106357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر