2

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

  • کد خبر : 108441
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

محمدحسین داجمر، مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران ، با اشاره به مصوبه جدید اتحادیه اروپا اعلام کرد ورود کشتی‌های ایرانی به خطوط اروپایی دوباره ممنوع شده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران به ایسنا، گفته است با وضع مصوبه تحریمی جدید اتحادیه اروپا حمل و نقل کالاهای ایران، از جمله کالاهای مربوط به صنایع پتروشیمی، نفت و خودرو با ناوگان کشتیرانی ایران میسر نخواهد بود.
آقای داجمر پیشتر با استناد به حکم دادگاه عدالت اروپا، از لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت کشتیرانی ایران و ۱۷ شرکت وابسته خبر داده بود.

 

وی با اشاره به این که با لغو تحریم کشتیرانی از سوی اتحادیه اروپا، برای این شرکت فرصت ادعای خسارت وجود دارد خاطرنشان کرد: شرکت کشتیرانی ایران در فرصت مناسب نسبت به مصوبه تحریمی جدید اتحادیه اروپا واکنش نشان می‌دهد و با ارائه شکایت به دادگاه های اتحادیه اروپا خواستار لغو مصوبه اخیر خواهیم بود.

 

مدیرعامل شرکت کشتیرانی اواخر شهریور امسال از لغو تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا نسبت به سازمان کشتیرانی ایران خبر داده بود.

 

به گفته داجمر تا دو ماه اجازه اعتراض بر این رای آزاد بوده و اگر تا زمان مقرر اعتراض به رای وارد نشود این رای لازم الاجراست.

وی در آن زمان تاکید کرده بود که رای صادر شده برای خروج شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ۱۷ شرکت وابسته به این سازمان صادر شده است.

 

دو ماه بعد از آن داجمر از عدم اعتراض به لغو تحریم کشتیرانی از سوی اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: تحریم اتحادیه اروپا در رابطه با کشتیرانی که دو ماه گذشته لغو شده بود با پشت سر گذاشتن مهلت اعتراض به قطعیت رسید و هیچ گونه اعتراضی به آن وارد نشده است.

با این اوصاف باید گفت که طی این مهلت ۷۰ روزه اعتراض جدیدی به رای صادر شده از دادگاه اتحادیه اروپا وارد نشده است اما بر اساس مصوبه جدید اتحادیه اروپا ورود کشتی های ایران به خطوط اروپا دوباره ممنوع است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108441

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر