1

دختران مجرد به صورت قراردادی استخدام می‌شوند

  • کد خبر : 108445
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

یک فعال حقوق زن معتقد است که برداشتن اولویت استخدام زنان مجرد در ماده ۹ طرح تعالی خانواده تبعیض جنسیتی نیست و استخدام افراد براساس اولویت در نظر شده است. دختران مجرد می توانند به صورت قراردادی با سازمانها و ارگانهای دولتی و غیردولتی به فعالیت و کار خود ادامه دهند.

به گزارش مهر ، زهرا سجادی با بیان این مطلب گفت: آنچه که در اسلام قابل توجه است، مسئولیت خانواده است که بیشتر روی دوش مرد است و به همین دلیل در ماده ۹ طرح تعالی خانواده، اولویت استخدام به مردان متاهل دارای فرزند داده شده است. البته در این میان ممکن است تعدادی از زنان مسوولیت اداره خانواده را برعهده داشته باشند که استخدام این افراد نیز از نظر قانونی و با استناد به این ماده بلامانع است.

 

وی با بیان اینکه هدف، حفظ خانواده از سوی سرپرست است، تصریح کرد:دختران مجرد در خانواده حامیانی چون پدر، مادر و یا برادر دارند و در ابتدا آنها باید هزینه های دختر مجرد را تامین کنند. به همین دلیل است که در ماده ۹، اولویت آخر به دختران مجرد داده شده است. در طرح جمعیت و تعالی خانواده، دختران خودسرپرست و زنان سرپرست خانوار نسبت به دختران مجرد در اولویت استخدام قرار دارند.

 

رئیس بخش زنان مدیریت سبک زندگی سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با اشاره به اینکه این طرح به هیچ عنوان تبعیض جنسیتی نیست درباره اینکه با اجرای این طرح ممکن است دختران مجرد خانه نشین شده و یا فعالیت هایشان به حاشیه رانده شود، گفت: قرار نیست دختران مجرد با اجرای این طرح درون خانه ها حبس شوند، آنها می توانند فعالیتهای خود را به صورت قراردادی با شرکتها و سازمان های دولتی و غیردولتی ادامه دهند، هدف ما توجه به سرپرست خانواده بدون توجه به جنسیت است، ممکن است سرپرست خانواده پدر و یا مادر و در مواردی استثنایی دختر خانواده باشد و به هیچ عنوان تبعیض جنسیتی در طرح تعالی خانواده مطرح نبوده است.

 

وی معتقد است: قرار گرفتن اشتغال دختران مجرد در آخرین ردیف به معنای به حاشیه راندن آنان نیست بلکه به این دلیل است که زیر بار مسئولیت زندگی رفتن از رشد و تعالی آنها کم می‌کند در حالیکه باید بیشتر به رشد و تعالی خود بیندیشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=108445

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر