2

توفان گرمسیری آیرین ،نیویورک را در هم کوبید + تصویر

  • کد خبر : 11411
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۶:۴۵

توفان فصلی آیرین که چند روزی بود ترس و وحشت عجیبی را در مناطق شرقی آمریکا بوجود آورده بود، سرانجام به شهر نیویورک رسید. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، توفان گرمسیری آیرین اواخر روز گذشته شهر نیویورک را در هم کوبید و همین امر باعث شد تا “مایکل بلومبرگ” شهردار نیویورک به […]

توفان فصلی آیرین که چند روزی بود ترس و وحشت عجیبی را در مناطق شرقی آمریکا بوجود آورده بود، سرانجام به شهر نیویورک رسید.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، توفان گرمسیری آیرین اواخر روز گذشته شهر نیویورک را در هم کوبید و همین امر باعث شد تا “مایکل بلومبرگ” شهردار نیویورک به ساکنان این شهر هشدار دهد که داخل خانه‌های خود بمانند و از این توفان که در مسیر مستقیم نیویورک به عنوان پایتخت تجاری جهان قرار گرفته است، جان به در برند.

بلومبرگ در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: انتظار می‌رود که شرایط به سرعت بدتر و بدتر شود. توفان سرانجام به نیویورک رسیده است و بادهای توفانی شدیدتر شده و بارش باران نیز شدت خواهد یافت و با بالا آمدن آبهای سواحل اقیانوس مواجه هستیم.

بنا بر این گزارش، ساکنان شهر نیویورک به سرعت خیابان‌ها را تخلیه کردند و از این توفان عظیم که به سمت آنها حرکت می‌کرد، در خانه‌های خود پناه گرفتند.

این گزارش افزود: انتظار می‌رود که تأثیر مخرب این توفان صبح امروز به وقت محلی در آمریکا شدیدتر شود.

بر اساس این گزارش، شب گذشته باران در ۵ بخش شهر نیویورک به طور مداوم می‌بارید و سازمان ملی هواشناسی آمریکا هشدار توفان صادر کرد.

اداره برق نیویورک نیز به دنبال بارش‌های پی در پی و سنگین در این شهر موضوع قطع پیشگیرانه برق در سراسر این شهر را مورد بررسی قرار داد.

پس از آنکه شهردار نیویورک دستور تخلیه ۳۷۰ هزار نفر در مناطق نزدیک سواحل را صادر کرد، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از از ساکنان این مناطق به پناهگاه‌های تعبیه شده پناه بردند و هزاران نفر دیگر نیز به خانه‌های دوستان و خویشاوندان خود که دور از این مناطق بودند، فرار کردند.

بلومبرگ اعلام کرد که هم‌اکنون آن دسته از کسانی که هشدارهای تخلیه فوری شهر را نادیده گرفته بودند، باید در همانجایی که هستند بمانند چرا که بیرون از خانه‌هایشان بسیار خطرناک تر است.

توفان گرمسیری آیرین که نخستین توفان شدید از توفان های فصلی اقیانوس اطلس در فصل ۲۰۱۱ است با بادهایی با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در حرکت است. این توفان ابتدا کشورهای حوزه دریای کارائیب را تحت تأثیر قرار داد و مسیر خود را به سمت سواحل شرقی آمریکا در پیش گرفت. نخستین آثار این توفان سهمگین در ۲۰ آگوست (۲۹ مردادماه) در جزایر “لیوارد” در دریای کارائیب مشاهده شد.

توفان “کاترینا” نیز یکی دیگر از توفان‌های سهمگین در آمریکا بود که در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد و بیشترین هزینه جانی و مالی را برای این کشور در تاریخ آمریکا به دنبال داشت. دست‌کم هزار و ۸۳۶ نفر بدنبال وقوع این توفان در آن سال و سیل‌های عظیم ناشی از آن کشته شدند. آمار منتشر شده از خسارت ۸۱ میلیاردی این توفان در سال ۲۰۰۵ برای دولت آمریکا حکایت دارد. بیشترین خسارات و تلفات جانی این توفان در نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا بر جا ماند.

در آن زمان نیز انتقادهای بسیاری از دولت آمریکا به دلیل عدم مدیریت این بحران و عدم توانایی برای واکنش‌های به موقع و جلوگیری از خسارات بیشتر مطرح شد که همچنان نیز بدلیل ادامه آثار منفی این توفان در زندگی مردم منطقه که ۶ سال پیش در آمریکا اتفاق افتاده بود، ادامه دارد.

توفان کاترینا صرف نظر از خسارت‌های سال ۲۰۰۵ خود، هنوز هم تبعاتی را برای بیمارستان‌ها و سازمان‌های بهداشتی آمریکا به دنبال دارد که در دادگاه‌های آمریکا پیگیری می‌شوند. به تمامی افراد و نهادهایی که بواسطه این توفان خساراتی را متحمل شده‌اند، خواسته شده است تا ۲۷ سپتامبر فرصت داده شده تا شکایت‌ها و اعتراضات خود را مطرح کنند. این اعتراضات در ماه اکتبر در آخرین جلسه دادرسی “نیو اورلئان” بررسی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11411

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر