2

واعظ طبسی: سیاست‌مداران آمریکایی یاوه‌سرایی می‌کنند

  • کد خبر : 117188
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴

آیت‌الله واعظ طبسی گفت: بعضی از سیاست‌مداران آمریکایی در یاوه‌سرایی‌هایی، می‌گویند در مذکرات توانستیم ریشه پیشرفت هسته‌ای ایران را بخشکانیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عباس واعظ طبسی در جمع روحانیون مشهد، گفت: آمریکایی‌ها صدها بار سرشان را به دیوار زده‌اند و اشتباه کرده‌اند.

 وی افزود: اگر همه دستگا‌ه‌های هسته‌ای امروز جمع شوند ما اگر اراده کنیم ظرف کمتر از ۱۰ روز، به روز اول برمی‌گردیم دانشمندان ما با ایمان، علم و دانش خودمی‌توانند این کار را به سادگی انجام دهند.

 مدیر عالی حوزه علمیه خراسان خطاب به سیاسیت‌مداران آمریکایی، خاطرنشان کرد: یاوه‌سرایی نکنید فرصت مغتنم است و به نفع شماست در مذاکرت طرفین سود خواهند برد، اما مهم این است که کدامیک بیش و کدامیک بیشتر؟

 تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شرایط کشور و اقدامات دولت یازدهم پرداخت و اظهار کرد: نباید زود قضاوت کنیم دولت شش ماه است که مشغول فعالیت شده من تا الان کلمه‌ای حمایت‌آمیز از دولت آقای روحانی نداشتم، اما بگذاریم جلو برویم تا اوضاع مشخص شود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان تصریح کرد: آمریکایی‌ها به رهبر ما با قدرت، موقعیت و جایگاه جهانی که می‌گوید ما ساختن بمب هسته‌ای را جایز نمی‌دانیم اعتماد نمی‌کنند، اما انتظار دارند ما به آن‌ها اعتماد کنیم.

 وی ادامه داد: آنها خودشان را به ما نیازمند می‌دانند و خودشان هم به این موضوع اعتراف کرده‌اند، ارتش سوریه توانستند با استفاده از آموزش‌هایی که توسط نیروهای بسیجی ما دیده‌اند به اوضاع سوریه سر و سامان بدهند.

 واعظ طبسی گفت: این تیم اقتصادی فرانسه که به ایران آمد چه فضایی را احساس کرد اگر تحریم‌ها ادامه دارد فرانسوی‌ها که به آمریکایی‌ها نزدیک هستند چطور به ایران می‌آیند و اعلام آمادگی می‌کنند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی از تیم دیپلماسی هسته‌ای کشورمان، بیان کرد: من تیم مذاکره‌کننده را می‌شناسم آقای ظریف مدت‌های مدید در آمریکا بود و برای نظام اسلامی کار می‌کرد ایشان یکی از دیپلمات‌های برجسته، قوی، معتقد و مومن است.

 وی افزود: یک ماه پیش که آقای ظریف به مشهد آمد از ما درخواست خادمی حرم را کرد و تا قول حکم را نگرفت، نرفت. ایشان چندین بار از تهران پیغام داد‌ه‌اند تا در روزی که احکام خادمی در جمع داده می‌شود به مشهد بیایند و حکم‌شان را در جمع بگیرند.

 تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: دولت محترم باید موضع بسیار اصولی، منطقی و محکم در برابر جریان تندروی آمریکایی بگیرد. موضع‌گیری‌های اخیر سیاست‌مداران آمریکایی عزت ملت ایران را خدشه‌دار کرده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شرایط حوزه علمیه پرداخت و اظهار کرد: من سال گذشته نیز تذکر دادم، احساس می‌شود جریانی در حوزه فعالیت می‌کند که نظام اسلامی را به این شکل قبول ندارند، اینان همان کسانی هستند که هر پرچمی قبل از ظهور حضرت مهد(عج) بلند شود شکست خواهد خورد.

 وی اضافه کرد: آنها در واقع علاقه‌مند به ولایت، اما سکولار به معنی واقعی کلمه هستند و به مقامات عالی رتبه نظام بسیار توهین کرده‌اند فریب اینها را نخورید حوزه باید در متن مسائل انقلاب و نظام باشد.

 مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که آموزش فقه و اصول باید در حوزه محور قرار گیرد، خاطر نشان کرد: من با تبلیغ فلسفه در حوزه مخالف نبوده و نیستم؛ اما مهم این است که چه کسی و در چه زمانی آن را تبلیغ بکند.

 تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از بیانات خود به بیان مطالبی درباره دهه فجر و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ما انقلاب اسلامی را یک نظام بی‌نظیر و معجزه‌آسا می‌دانیم چرا که همه مقدماتی که برای تحقق این نظام فراهم شد متکی به عوامل نامرئی است.

 واعظ طبسی یادآور شد: اگر تاثیر علل و عوامل نامرئی و غیر مادی نبود این اتفاق نمی‌افتاد بنابراین می‌تواند یک معجزه قرن تلقی شود.

 وی تصریح کرد: از لحظه ورود امام نشانه‌های یک تحول عمومی در فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بشری احساس می‌شد رژیم شاه نمی‌خواست افکار امام در منطقه اثر بگذارد، اما موفق نشد و این روند نه تنها در منطقه و بلکه در جهان اثر گذاشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117188

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر