2

رئیس هالک بانک ترکیه برکنار شد

  • کد خبر : 117634
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱

یک بانک ترک روز دوشنبه اعلام کرد، رئیس خود را که در ارتباط با پرونده فساد اقتصادی اخیر ترکیه دستگیر شده بود، عوض کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از فرانس پرس، هالک بانک ترکیه اعلام کرد، رئیس خود را که در ارتباط با پرونده فساد اقتصادی اخیر ترکیه دستگیر شده بود، عوض کرده است. هالک بانک ترکیه اعلام کرد علی فوات تاسکسنلی اوغلو، جایگزین سلیمان اصلان به عنوان رئیس این بانک شده است. بیش از ۵۰ نفر شامل فرزندان وزرای سابق کابینه اردوغان و چهره های تجاری سرشناس در ماه دسامبر و در جریان رسیدگی به پرونده فساد اقتصاد که دولت این کشور را به شدت تحت فشار قرار داد، بازداشت شدند.

این تحقیقات که به عقیده اردوغان به تحریک مخالفان دولت و در آستانه انتخابات ماه مارس انجام شده، به فعالیت های پولشویی مرتبط با ایران، قاچاق طلا و پرداخت رشوه اختصاص دارد. اصلان یکی از مقاماتی است که به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده است. هالک بانک به اتهام دست داشتن در انتقال طلا به ایران در عوض نفت و گاز وارداتی از این کشور و دور زدن تحریم های بین المللی، تحت فشار قرار گرفته است.

ترکیه یکی از بزرگترین مشتریان نفت و گاز ایران است، اما دور زدن تحریم ها علیه این کشور را رد می کند. تاسکسنلی اوغلو قبلا در واکیف بانک به عنوان عضو مستقل هیئت مدیره این بانک دولتی مسئولیت داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر