3

کفن‌پوشی تروریست انگلیسی قبل از منفجر کردن خود + تصاویر

  • کد خبر : 118418
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۹:۰۱

تروریست انگلیسی که تابستان امسال به سوریه رفته بود با کامیون بمب‌گذاری شده حاوی دست‌کم ۲۰ تن ماده منفجره خود را به زندان مرکزی حلب کوبید تا راه بر سایر همقطاران تروریستش گشوده شود و سپس خطرناک‌ترین افراد محبوس در آن بگریزند.

تصاویر دقایقی قبل از عملیات انتحاری دو هفته پیش به یک زندان در شهر حلب سوریه منتشر شد.

«عبدالوحید مجید» عامل این حمله انتحاری که روز ششم فوریه(۱۷ بهمن) انجام شد، یک تروریست انگلیسی ۴۱ ساله با نام مستعار “ابوسلیمان البریطانی” بوده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، این تروریست انگلیسی ساکن منطقه “ساسکس” غربی در جنوب این کشور تابستان امسال به سوریه رفته بود و طی ماههای گذشته به همراه افراط‌گرایان دیگری از جمله از منطقه چچن با عضویت در “جبهه النصره” با نیروهای دولتی سوریه می‌جنگیده است.

در تصاویر منتشر شده قبل از حمله انتحاری به زندان حلب که با یک کامیون مملو از مواد منفجر انجام شد عبالوحید مجید درحالی‌که کفن بر تن کرده با دیگر تروریست‌‌های تکفیری عکس یادگاری می‌گیرد.

یکی از بستگان عبدالوحید مجید به بی بی سی گفته است که اعضای خانواده عبدالوحید بر این باورند که وی برای انجام امور انسان دوستانه به سوریه رفته بود.

پیشتر گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده، این تروریست انتحاری را با نام مستعار ابوسلیمان البریطانی معرفی کرده بود.

پایگاه‌های خبری وابسته به گروه‌های تروریستی در سوریه تصاویر خودروی سنگین بمب‌گذاری شده‌ای را که در حمله به زندان مرکزی شهر حلب مشارکت داشت، منتشر کرده‌اند.

آنان مدعی شدند که این تصویر مربوط به لحظه آغاز حرکت این خودروی سنگین بمب‌گذاری شده به‌سوی زندان مرکزی حلب و قلب درگیری‌‌ها با ارتش سوریه می‌باشد که راننده این خودرو «عبدالواحد ماجد» ملقب به «ابوسلیمان البریتانیایی» بوده است.

ابوسلیمان با این کامیون بمب‌گذاری شده خود را به زندان مرکزی حلب کوبید تا راه بر سایر همقطاران تروریستش گشوده شود و سپس خطرناک‌ترین افراد محبوس در آن بگریزند.

منابع خبری محلی در سوریه اعلام کردند که این خودروی سنگین بمب‌گذاری شده حاوی دست‌کم ۲۰ تن ماده منفجره بوده است.

در این حمله علاوه بر «عبدالواحد ماجد»، «سیف‌الله چچنی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره نیز به هلاکت رسید.

زندان مرکزی حلب که یکی از بزرگترین زندان‌ها در سوریه به شمار می‌آید، از بیش از یک سال پیش تاکنون به محاصره گروه‌های مسلح تکفیری درآمده که با وجود حملات مکرر موفق نشده‌اند به آن راه پیدا کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118418

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر