1

دو عقاب تیز پرواز در دستان آتش نشانان +تصاویر

  • کد خبر : 118459
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸

آتش نشانان در دو عملیات جداگانه، دو عقاب را که با ورود به منازل مسکونی موجب ترس و نگرانی شهروندان شده بودند بدام انداخته و تحویل کارشناسان محیط زیست دادند.

image
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، در اولین حادثه که در شهرک کیانشهر، شهرک شاهد اتفاق افتاد یک بهله عقاب سراسیمه وارد یک واحد مسکونی شد اما دیگر نتوانست از منزل خارج شود.
همزمان با تماس مالک منزل مسکونی با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک از آتش نشانی، ستاد فرماندهی ساعت ۱۳:۱۳ دقیقه ظهر دیروز بلافاصله گروه امداد و نجات ۲ این سازمان را روانه محل حادثه کرد.
ابوالفضل ناصری فر فرمانده تیم نجات اعزامی در این باره گفت:، طبق اظهار صاحب خانه به دلیل باز بودن پنجره واحد مسکونی به یکباره یک بهله عقاب داخل منزل شد که درقسمت سرویس بهداشتی گرفتار شد.
وی افزود: نجاتگران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات لازم، اقدام به گرفتن این پرنده کرده و پس از دادن تذکرات ایمنی به ساکنان ساختمان، این عقاب را به حیات وحش پارک پردیسان تحویل دادند.
دومین عقاب که در کوچه ای در شهرک ولی عصر نشسته بود و موجب نگرانی اهالی محل شده بود سرانجام با کمک نجاتگران ایستگاه ۳۸ آتش نشانی تهران به دام افتاد.

عصر دیروز طی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر فرود یک عقاب بزرگ در کوچه ای در شهرک ولیعصر، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در ساعت ۱۷:۲۵ دقیقه بلافاصله نجاتگران را روانه محل کرد.
بنا به اظهار‌رییس ایستگاه ۳۸، این پرنده بی درنگ توسط نیروهای آتش نشانی بدون اینکه کوچکترین صدمه ای به آن وارد شود گرفتار و به ایستگاه منتقل شد.

ناصر حاجی گل افزود: آتش نشانان پس از دادن آب و غذا به این عقاب، آن را در اختیار کارشناسان محیط زیست قرار دادند تا این پرنده زیبا در زیست گاه طبیعی رها شود و به زندگی طبیعی خود باز گردد.
وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده جانوران و حیوانات وحشی مانند روباه، مار و… و همچنین پرندگانی همچون جغد، عقاب، شاهین و… خودسرانه اقدام به صید آنها نکنند چرا که ممکن است به خود ویا شهروندان صدمه وارد کنند.
این مدیر آتش نشانی از مردم درخواست کرد که در صورت مشاهده این گونه جانوران بلافاصله با سامانه ۱۲۵ تماس برقرار کرده و موضوع را به آتش نشانی اطلاع دهند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118459

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر