1

صعود ۴۰۰ نفری کوهنوردان به قله یخچال همدان

  • کد خبر : 118709
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹

سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از آغاز صعود ۴۰۰ کوهنورد کشور به قله یخچال صاحب الزمان (عج) خبر داد.

“عباس چشمه قصابانی”  اظهار کرد: شب گذشته با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، آیین افتتاح این صعود سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.

 

وی تصریح کرد: این صعود سراسری کوهنوردان کشور به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پاسداشت بزرگان این رشته ورزشی عباس رئوفی، بهروز ایزدی، حسین نعیم آبادی، اسماعیل صفاری و سید معین شجاعی لنگری به قله یخچال همدان برگزار می شود.

 

چشمه قصابانی اضافه کرد: این صعود دو روز به طول می انجامد. کوهنوردان صبح امروز تا جان‌پناه ایزدی پیاده روی خواهند کرد و بعد از صرف ناهار کوه‌پیمایی خود را آغاز می کنند. بعد از شب مانی در پناهگاه یخچال، صبح فردا کوهنوردان به سمت قله کوهنوردی خود را آغاز می کنند. سهمیه هر استان در این صعود سه کوهنورد مرد و سه کوهنورد زن بود که تمامی استان ها از این سهمیه استفاده کرده اند.

 

سخنگوی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در پایان یادآور شد: قله یخچال صاحب یا قله یخچال صاحب الزمان (عج) یا قله گاوبره یکی از قله های واقع در کوهستان الوند است و سه هزار و ۴۸۶ متر ارتفاع دارد. تابش خورشید به این قله به صورت مایل است به همین دلیل برف های این قله دیرتر ذوب می شود و به آن یخچال نیز اطلاق می شود.

 

اشک کوهنوردان به یاد جان‌باختگان

 

 

همچنین شب گذشته آیین افتتاح صعود ۴۰۰ کوهنورد سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد. در این آیین رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، جمعی از کوهنوردان و اصحاب رسانه حضور داشتند.

 

در اواسط این برنامه، کلیپی از حادثه سقوط بهمن در پیست اسکی تاریک دره در سال ۹۰ و جان باختگان این حادثه پخش شد که بسیاری از حاضران پس از پخش این کلیپ گریه کردند. در این آیین از فعالیت های چندین ساله عباس رئوفی، بهروز ایزدی، حسین نعیم آبادی، اسماعیل صفاری و سید معین شجاعی لنگری در کوهنوردی تجلیل شد.

 

حاضران در سالن که درصد زیادی از آن ها کوهنورد بودند به پاس تقدیر از این پیشکسوتان و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان یک دقیقه ایستاده و آن ها را تشویق کردند.

 

عباس چشمه قصابانی و مهدی صفرزاده از پرسنل هیات کوهنوردی و دانشگاه آزاد همدان برای هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه زحمات زیادی متقبل شدند.

 

افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پایان این مراسم پشت تریبون تقدیر ویژه ای از خبرنگاران و اصحاب رسانه به عمل آورد و آن ها را حامی همیشگی ورزش دانست.

 

صعود سراسری کوهنوردان از امروز یکم اسفندماه با حضور ۴۰۰ نفر آغاز و به مدت دو روز به طول خواهد انجامید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=118709

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر