1

نگرانی چمران از رکود پرداخت عوارض در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

  • کد خبر : 120123
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۹:۴۸

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به رکود در بحث ساختمان سازی و پرداخت عوارض در صورت اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: به شهرداری تهران و دیگر کلان شهرها توصیه کرده‌ایم این رکود را مدنظر بگیرند و در جلسه با روسای شوراهای مراکز استان‌ها تاکید کردیم که برنامه و بودجه سال آینده را بلند پروازانه نبندند.

مهدی چمران گفت: باید در زمینه بودجه با توجه به رکودی که در پرداخت عوارض پیش‌بینی می‌کنیم با احتیاط عمل کنیم. مسئله دیگر بحث افزایش نرخ حامل‌های انرژی و سوخت است که در صورت گران شدن، تاثیر قابل توجهی بر مخارج مدیریت شهری خواهد داشت و این موضوع در حال حاضر در بودجه پیش‌بینی نشده است.

وی ادامه داد: علت این که نمی‌توانیم این موضوع را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کنیم این است که نمی‌دانیم افزایش‌ها چقدر و به چه شکل است و از چه زمانی اجرایی می‌شود و چه تاثیری بر بودجه سال آینده می‌گذارد، البته صحبتی با وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها در این زمینه داشته‌ایم.

چمران با بیان اینکه در مرحله اول نیز شهرداری‌ها همکاری شایسته و قابل تقدیری داشته‌اند، افزود: با اینکه نرخ گازوئیل و بنزین افزایش پیدا کرد اما شهرداری‌ها تا حدود بیش از شش ماه هیچ افزایشی در نرخ‌ها ندادند و با همان قیمت‌های قبلی کار را ادامه دادند و افزایش‌ها را خودشان پرداخت کردند و این کار در آرام کردن جامعه بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: در مرحله اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها وعده‌هایی به شهرداری‌ها داده شده بود که متاسفانه عمل نشد و بسته حمایتی که قرار بود برای حمل و نقل عمومی داده شود اجرایی نشد. امیدواریم این بار با هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها و اجرایی شدن وعده‌هایی که داده می‌شود بتوان در بودجه سال آینده مرحله دوم هدفمندی را به خوبی اجرایی کرد.

 

 

وی تاکید کرد: منتظر اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی هستیم تا مقدار افزایش را متوجه شویم و بر اساس آن یک برنامه‌ریزی دقیق کنیم در حقیقت یک برنامه‌ریزی مجدد و اصلاح بودجه باید داشته باشیم و در شهرداری تهران و دیگر کلان شهرهای کشور این اتفاق رخ خواهد داد

 

نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر نقش محوری مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: نقش مردم در تولید بهتر و بیشتر بسیار موثر است و باید تلاش شود در این موضوع تلاش گسترده‌ای انجام شود، در حقیقت پایه‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای تولید بهتر و بیشتر است. باید در محصولات وارداتی به خودکفایی برسیم و در محصولات داخلی نیز کیفیت را ارتقا دهیم. این مسئولیت بر عهده دولت، شهرداری‌ها و مردم است که از یک کارخانه‌دار بزرگ تا یک صاحب کارگاه کوچک در این موضوع نقش ایفا می‌کنند.

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در بحث ارتقا کیفیت و کمیت کوشا باشیم، افزود: بخصوص در بحث محصولات صادراتی به دلیل اینکه آبروی جمهوری اسلامی مطرح است باید تلاش گسترده‌تری انجام شود.

وی با اشاره به تاثیر اقتصاد مقاومتی در تمام وجوه زندگی و اجتماع گفت: شهرداری‌ها نه فقط در تهران بلکه در کل کشور ارقام بالایی برای اداره شهر و مسائل عمرانی شهر به کار می‌گیرند و هزینه می‌کنند. قطعا اقتصاد مقاومتی می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد شهر و اقتصاد خود شهرداری‌ها داشته باشد.

وی افزود: مواردی که مقام معظم رهبری به آنها اشاره کردند دقیقا مسائلی است که با آنها دست به گریبان هستیم و باید در حل آنها کوشا باشیم؛ موارد مختلفی مانند جلوگیری از ول‌خرجی‌ها و اصراف‌ها، دوباره کاری‌ها، انتخاب احسن و مانند این موارد که همیشه در لابه‌لای مباحث به آن اشاراتی می‌شود.

چمران نقش شوراها را نیز به عنوان ناظر بر اعمال، هزینه‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرداری‌ها موثر برشمرد و افزود: شوراها می‌توانند نقش چشم ناظر را داشته باشند و بر تمام عملکرد شهرداری‌ها نظارت داشته باشند. قطعا با صرفه‌جویی و توجه به موارد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان موارد کارآمدی را در اصلاح امور شهرها به کار بست./ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120123

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر