1

بازگشت زندگی به “معضمیه الشام” در حومه دمشق + تصاویر

  • کد خبر : 120197
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱

پس از دو سال محاصره و جنگ و به دنبال تلاش های فشرده معتمدان و چهره های مردمی برای برقراری آشتی در معضمیه الشام، زندگی عادی به تدریج به این شهرک باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ صدها خانواده ساکن “معضمیه الشام” در حومه دمشق پایتخت سوریه که مدت‌ها آواره بودند به خانه های خود بازگشتند.

شبکه المیادین روز دوشنبه اعلام کرد: پس از دو سال محاصره و جنگ و به دنبال تلاش های فشرده معتمدان و چهره های مردمی برای برقراری آشتی در معضمیه الشام، زندگی عادی به تدریج به این شهرک باز می گردد و تعداد زیادی از خانواده های ساکن این منطقه پس از مدتی آوارگی به محله خود باز گشته اند.

اهالی و معتمدان مردم از پذیرش ۸ کامیون حامل کمک سازمان های امدادی خارجی در این شهرک خودداری کردند.

کمیته آشتی در معضمیه اعلام کرد مردم در اعتراض به نادیده گرفته شدن رنج های مردم ساکن این شهرک در مدت جنگ از سوی سازمان های وابسته به سازمان ملل این کمک ها را رد کردند.

آنان اعلام کردند پس از آشتی در معضمیه دیگر به این کمک ها نیازی ندارند و آن زمان که کمک لازم داشتند، سازمان های امدادی خارجی کمک ها را از آنان دریغ کردند.

اکنون در شهرک معضمیه و اطراف آن به جای صدای گلوله و درگیری، صدای خودروهایی شنیده می شود که به تدریج خانواده های آواره شده را به مسکن خود باز می گردانند.

اهالی معضمیه برای ادامه زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند و برای کسب درآمد یا خرید باید مسافت های بسیار طولانی را طی کنند اما از اینکه آرامش و امنیت به محل زندگی آنان باز گشته است کاملا رضایت دارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120197

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر