1

توافق مقام‌های آمریکا و چین بر لزوم حفظ تمامیت ارضی اوکراین

  • کد خبر : 120654
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، چین و آمریکا بر سر این مساله به توافق رسیده اند که تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین باید در تنش و منازعه اخیر با روسیه حفظ شده و مورد احترام قرار گیرد.

به نقل از رویترز، مقام های ارشد چین و آمریکا به تازگی در خصوص تحولات اخیر اوکراین و تنش در روابط این کشور با روسیه رایزنی و گفتگو کرده اند. چین رویکرد محتاطانه ای در قبال تحولات اوکراین اتخاذ کرده و از انتقاد آشکار از اقدامات روسیه شریک راهبردی خود در اوکراین خودداری کرده است. پکن بارها بر عدم دخالت خود در امور داخلی سایر کشورها تاکید کرده است.

بر اساس این گزارش سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا با یانگ جیه چی مقام ارشد دولت چین در خصوص تازه ترین تحولات اوکراین رایزنی و گفتگو کرده است. دو طرف در این مذاکرات بر تعمیق روابط پکن و واشنگتن و همکاری سیاسی دو کشور برای حل و فصل چالش های جهانی و منطقه ای تاکید کرده اند. دو طرف همچنین بر همکاری دوجانبه برای حمایت از تلاش های صورت گرفته با هدف دستیابی به راهکار مسالمت آمیز بحران اوکراین تاکید کرده و خواستار حفظ تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین شده اند.

آمریکا به دنبال دستیابی به اجماع جهانی بر ضد اقدام روسیه در استقرار نیروهای نظامی در کریمه است. اوباما نیز روز گذشته با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در خصوص آخرین تحولات اوکراین رایزنی کرده است. آمریکا و اروپا در تلاش برای افزایش فشار بر روسیه هستند. اتحادیه اروپا تهدید کرده است که در صورت عدم عقب نشینی نیروهای ارتش روسیه از کریمه تحریم های سیاسی و اقتصادی را بر ضد مسکو اعمال خواهد کرد. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به خطر انزوای سیاسی و اقتصادی بیشتر روسیه هشدار داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120654

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر