3

انتقال تیم نفت تهران به استان مرکزی قطعی شد + سند فدراسیون

  • کد خبر : 1214
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱

نقل و انتقال تیم فوتبال نفت تهران به استان مرکزی با وجود رسمی شدن ابهامات فراوانی دارد و حتی شایعه پشیمانی مسئولان اراکی نیز شنیده می‌شود. افق – فارس بعد از قطعی شدن انتقال نفت تهران به استان مرکزی همچنان در مورد این انتقال حرف و حدیث‌های زیادی مطرح می‌شود. برخی از مسئولان سازمان لیگ […]

نقل و انتقال تیم فوتبال نفت تهران به استان مرکزی با وجود رسمی شدن ابهامات فراوانی دارد و حتی شایعه پشیمانی مسئولان اراکی نیز شنیده می‌شود.
کفاشیان بر چه اساسی با انتقال تیم تهرانی موافقت کرد+ سند

افق – فارس بعد از قطعی شدن انتقال نفت تهران به استان مرکزی همچنان در مورد این انتقال حرف و حدیث‌های زیادی مطرح می‌شود.

برخی از مسئولان سازمان لیگ در مصاحبه‌هایشان در مورد شرایط AFC برای انتقال باشگاه‌ها سخن می‌گویند و به طور تلویحی این انتقال را قانونی نمی‌دادند.

این مسئولین بعد از اینکه اعلام شد انتقال تیم نفت تهران به استان مرکزی قطعی شد در مصاحبه‌هایشان از شرایط نقل و انتقال‌های قانونی باشگاه‌های طبق نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا سخن گفتند.

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ در این زمینه می‌گوید: من اکنون در مورد تیم خاصی صحبت نمی‌کنم اما به طور کلی می‌گویم که اگر استانی می‌خواهد صاحب تیم در لیگ برتر شود و یا انتقالی صورت گیرد باید شرایط استاندارد آن را داشته باشد. قانون AFC می‌گوید استانی که در لیگ برتر تیم دارد باید دارای فرودگاه بین المللی باشد و شرایط پروازی در حد بین المللی داشته باشد. اگر هم در این استان فرودگاه نیست باید نزدیک‌ترین فرودگاه به این استان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری باشد اگر می‌خواهیم تیمی را به استان دیگری انتقال دهیم باید کارشناسی کنیم. یک استان باید انگیزه و امکاناتش را داشته باشد.

سخنان رئیس سازمان لیگ در حالی در خرداد ۹۰ بیان می‌شود که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ در نامه‌ای رسمی به مدیرعامل باشگاه نفت تهران اعلام کرد انتقال نفت تهران به استان مرکزی طبق قوانین، سازمان لیگ، AFC و فیفا امکانپذیر است و این انتقال باید در پایان لیگ برتر ۸۹- ۹۰ صورت بگیرد. تصویر این نامه در سمت چپ خبر قابل رویت است.

از سویی دیگر عزیز محمدی که یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است می‌گوید: تیمی که می‌خواهد تشکیل شود باید هیات مدیره خصوصی داشته باشد و تحت کنترل دولت نباشد. ما اکنون در لیگ برتر با برخی تیم‌ها که توسط استانداری اداره می‌شوند مثل صبای قم و پاس همدان این مشکل را داریم.

این در حالی است که تیم نفت تهران نیز قرار است به نماینده استانداری استان مرکزی تحویل داده شود و مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی از سوی استانداری برای تحویل گرفتن تیم نفت تهران معرفی شده است. بنابراین یک تیم دیگر نیز به جمع تیم‌های دولتی لیگ برتر اضافه شد که این مسئله می‌تواند مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را نسبت به تعیین تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا حساس‌تر از قبل کند و خطر کاهش سهمیه فوتبال ایران در این مسابقات را افزایش دهد.

از سویی دیگر مسئولان باشگاه نفت تهران می‌گویند مصاحبه‌های برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با نامه‌های رسمی آنها در تضاد است و گویی می‌خواهند مسئله را نزد افکار عمومی اینگونه جلوه دهند که باشگاه نفت تهران قصد دارد تیم فوتبالش را به استان مرکزی تقدیم کند در حالی که این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد. مسئولان نفت تهران می‌گویند حتی در اواسط لیگ برتر که ابلاغیه هیات دولت را در مورد انتقال دریافت کردیم در مقابل این انتقال مقاومت کردیم تا مسابقات تمام شود.

از سویی دیگر سهیل مهدی، ممیزی AFC در فدراسیون فوتبال در مورد نقل و انتقال امتیاز باشگاه‌ها به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: طبق قوانین داخلی مالک باشگاه می‌تواند تیم‌ را به هر شهر و استانی که دوست دارد منتقل کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما طبق قوانین بین المللی AFC شهر اراک مانند شهر همدان نمی‌تواند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا میزبان مسابقات باشد. یعنی اگر زمانی تیم نفت به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند به دلیل نداشتن شرایطی مانند فرودگاه بین المللی و وضعیت راه‌ها نمی‌تواند میزبان مسابقات باشد. ضمن اینکه هنوز ورزشگاه اراک مورد بازدید و تایید نیز قرار نگرفته است. اکنون ورزشگاه‌های تختی اهواز و آبادان و شهید بهشتی بوشهر نیز مورد تایید مسئولان AFC قرار نگرفته‌اند.

حرف‌های مهدی بیانگر یک واقعیت تلخ در فوتبال ایران است و اینکه مسئولان ارشد این فدراسیون گاهی بدون اینکه نظر کارشناسان را در نظر بگیرند با یک مسئله موافقت می‌کنند. نمونه‌ آشکار این موضوع موافقت علی کفاشیان با انتقال نفت تهران به اراک است که حدود ۴ ماه قبل به طور رسمی به باشگاه نفت تهران اعلام شده است آن هم در حالی که حتی کارشناسان شاغل در فدراسیون فوتبال این مسئله را در تضاد با قوانین بین‌المللی می‌دانند.

از سویی دیگر برخی منابع غیر رسمی از پشیمانی مسئولان استان مرکزی برای انتقال تیم نفت تهران به اراک خبر می‌دهند و معتقدند که نمی‌توانند هزینه‌های یک تیم لیگ برتری را تامین کنند. آنها انتظار داشتند که مسئولان وزارت نفت ضمن انتقال تیم نفت تهران به اراک هزینه‌های این تیم را هم تقبل کنند، مسئله‌ای که ظاهرا مسئولان وزارت نفت با آن مخالفت کردند. آنها معتقدند اگر بخواهند هزینه‌ تیمداری را بدهند به تیمی مانند نفت مسجد سلیمان کمک بیشتری می‌کنند تا فصل آینده از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کند. تیمی که تشکیلات منظمی و هواداران پرشوری هم دارد. ضمن اینکه چندی پیش وزارت نفت در ابلاغیه‌ای رسمی اعلام کرد که این وزارتخانه دیگر در ورزش حرفه‌ای هزینه نخواهد کرد.

تلاش خبرنگار خبرگزاری فارس برای ارتباط با خسرو قمری مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی و احمد لطفی نماینده مردم اراک در مورد شایعه پشیمانی مسئولان استان مرکزی برای انتقال تیم نفت تهران به جایی نرسید اما مسئولان تیم نفت تهران هم می‌گویند در حالی که قرار است روز یکشنبه مراسم معارفه متولی جدید تیم نفت تهران را برگزار کنیم مسئولان اراک در دسترس نیستند و به همین دلیل برای آنها پیامک زده‌ایم و زمان و مکان این مراسم را به اطلاع آنها رسانده‌ایم.


لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر