1

ربوده شدن ۳۰ پسر پاکستانی به دست مردان مسلح ناشناس

  • کد خبر : 12179
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۵۶

به گزارش پرس تی وی-  دست کم ۳۰ پسر پاکستانی به دست مردان مسلح ناشناس در شمال غربی پاکستان در نزدیکی مرزهای این کشور با افغانستان ربوده شدند. این واقعه روز جمعه (۱۱ شهریور، ۲ سپتامبر) در منطقه قبیله نشین باجور هنگامی که ۳۰ پسربچه بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال به مناسبت مراسم عید […]

به گزارش پرس تی وی-  دست کم ۳۰ پسر پاکستانی به دست مردان مسلح ناشناس در شمال غربی پاکستان در نزدیکی مرزهای این کشور با افغانستان ربوده شدند.

این واقعه روز جمعه (۱۱ شهریور، ۲ سپتامبر) در منطقه قبیله نشین باجور هنگامی که ۳۰ پسربچه بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال به مناسبت مراسم عید فطر از منطقه دیدار می‌کردند، به وقوع پیوست.

بر پایه گزارش‌های رسمی، این افراد هنگامی که اشتباها خط مرزی پاکستان و افغانستان را رد کردند، ربوده شدند.

دو کشور پاکستان و افغانستان دارای ۲۴۰۰ کیلومتر منطقه مرزی مشترک بوده و این در حالی است که شبه نظامیان در مناطق مرزی هر دو کشور فعال هستند.

از سوی دیگر، شبه نظامیان ناشناس در یک حادثه جداگانه در روز جمعه بعد از حمله به خانه‌ای متعلق به یک رهبر قبیله‌ای ضد شبه نظامیان در منطقه قبیله نشین محمد، دست کم سه نفر را ربودند.

نیروهای امنیتی به دنبال این حملات عملیات جستجو و تعقیب را آغاز کرده‌اند.

همچنین خبرنگار پرس تی‌وی گزارش داد، مردان مسلح ناشناس دست کم چهار نفر را در منطقه قبیله نشین کرم در شمال غربی پاکستان به قتل رساندند.

به دنبال این حادثه افراد زیادی نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، با وجود عملیات نظامی نیروهای دولتی پاکستان علیه شبه نظامیان وابسته به طالبان، شبه نظامیان حضور خود را در مناطق مختلف افزایش داده و صدها تن از مردم و نیروهای امنیتی پاکستان را کشته‌اند.

از سال ۲۰۰۹ میلادی، حملات و بمب گذاری‌های شبه نظامیان در پاکستان افزایش یافته است.

گفتنی است امریکا در سال ۲۰۰۱ با هدف کاهش شبه نظامی گری و ایجاد صلح و ثبات به کشور اففانستان حمله کرد. با وجود این، ده سال بعد از اشغال این کشور به دست نیروهای خارجی تحت امر امریکا، این منطقه همچنان بی ثبات بوده و شبه نظامی گری به پاکستان نیز گسترش داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12179

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر