1

مردهای ۶۰ ساله به دنبال دختران ۱۴ ساله سوری

  • کد خبر : 122881
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰:۴۴

این کار درست نیست، دختران ۱۴ساله که هنوز بچه هستند!…” فحشا و ازدواج اجباری از اشکال خشونت جنسی‌ هستند که به یکی‌ از ویژگی‌‌های قابل توجه و نگران‌کننده بحران سوریه تبدیل شده‌اند.

مجله اینترنتی فرانشر  پایگاه خبری “سازمان ملل” در گزارشی با اشاره به سوءاستفاده‌های جنسی سعودی‌ها از دختران جنگ زده سوریه، می‌نویسد: فردی مغازه دار به‌ نام “ابو‌محمد”درشهر “رمثه” واقع در مرز سوریه در جواب مشتریانش که از او سراغ دخترانی زیبا و کم سن و سال (زیر ۲۰ سال و گاه ۱۴ساله) برای ازدواج می‌گیرند، می‌گوید: “آنان از بدبختی سوری‌ها سوءاستفاده می‌کنند. این تهوع‌آور است. آنها می‌توانستند پدربزرگ این دختران نوجوان باشند. آنها اکثراً مردانی از عربستان سعودی هستند؛ ۶۰ ساله، با شکمی بزرگ که در کشورشان دیگر کسی به آنها دخترشان را به همسری نمی‌دهد.

وی با نفرت ادامه می‌دهد” :این کار درست نیست، دختران ۱۴ساله که هنوز بچه هستند!…” فحشا و ازدواج اجباری از اشکال خشونت جنسی‌ هستند که به یکی‌ از ویژگی‌‌های قابل توجه و نگران‌کننده بحران سوریه تبدیل شده‌اند.

روزنامه “ملیت” ترکیه، طی گزارشی به بررسی وضع زنان آواره سوریه، در مناطق جنوب شرقی ترکیه به ویژه منطقه اسکندرون (هاتای) پرداخت و نوشت: در حالی که ازدواج با یک زن سوری، پیش از بحران سوریه، دستکم ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار برای‌ داماد ترکیه‌ای هزینه داشت، پس از بروز بحران در سوریه، این هزینه به کمتر از ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت که این مبلغ هم بر اساس سن و زیبایی زن، نوسان پیدا می‌کند! حتی برخی مردان نفقه و مهریه تعیین نمی‌کنند .همچنین سن ازدواج زنان سوری به ۱۴ تا ۱۵سال کاهش یافت. زنان سوری از رسانه‌ها که به طور مفصل درباره “عروسان ارزان قیمت سوری” یا “تن‌فروشان سوری” اطلاع رسانی می‌کنند گله دارند.

“امات نیوز” گزارش می‌دهد در سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار ازدواج میان مردان مصری و زنان آواره سوری انجام شده است، که این ازدواج‌ها در قبال ۵۰۰ جنیه مصری که حدود ۷۵ دلار آمریکا است انجام شده است.

به گزارش “دویچه وله” زنان سوریه‌ای در وضعیت فجیع تجاوز قرار دارند! همچنان که مشکلات در سوریه ادامه دارد، وحشی‌گری بر علیه زنان روز به‌روز فزونی می‌یابد و شخصیت و جایگاه خانم‌ها رو به کاهش می‌رود. آنان در امان نیستند تمام سعی و تلاش خودشان را برای پیدا کردن آرامش و برگشتن به زندگی عادی خود می‌کنند.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=122881

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر