3

اولین پارکینگ خورشیدی ایران راه اندازی شد

  • کد خبر : 122925
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

همزمان با آغاز سال جدید اولین پارکینگ نیروگاهی خورشیدی ایران با ظرفیت تولید ۲۷ مگاوات برق پاک و تجدید پذیر در مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش مهر، اولین پارکینگ نیروگاهی خورشیدی ایران با ظرفیت تولید ۲۷ مگاوات برق پاک و تجدید پذیر در مدار بهره برداری قرار گرفت.

سیدمحمد بحرینی مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان درباره جزئیات راه اندازی اولین پارکینگ نیروگاهی خورشیدی ایران، گفت: برای نخستین بار در کشور، پایلوت تامین برق یک پارکینگ خودرو،از طریق انرژی خورشیدی در لرستان احداث می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه پس از برق رسانی به ۱۲ روستای صعب العبور کشور از طریق انرژی خورشیدی، این بار توزیع برق لرستان اقدام به نصب صفحات فتوولتاییک در پارکینگ خودروهای و تاسیس یک پارکینگ نیروگاهی کرده است، تصریح کرد: این اقدام که به منظور ترویج استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر انجام گرفته است.

وی با اعلام اینکه یک نیروگاه ۲۷ کیلوواتی خورشیدی ایجاد و برق بخش پارکینگ خودروها از این طریق تامین خواهد شد، بیان کرد: برای طراحی و ساخت این پارکینگ برق خورشیدی حدود ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل توزیع برق لرستان در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۳ این نیروگاه به بهره برداری رسیده و به عنوان اولین پارکینگ نیروگاهی فتوولتائیک در سطح کشور ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=122925

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر