2

آبشار بی نظیر و تماشایی بیشه در لرستان

  • کد خبر : 384800
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۶:۱۹
برای رسیدن به این جلوه زیبای طبیعت باید راه 35 کیلومتری شهر دورود یا 65 کیلومتری شهر خرم آباد به سمت آبشار را طی کنید.

لرستان سرزمین زیبایی ها و شگفتی هاست. دیاری که با وجود دیدنی های تاریخی، طبیعی و فرهنگی، چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است. سرزمینی که قدمت حضور انسان ها در آن به دوران پیش از تاریخ باز می گردد و در طول قرن ها فراز و نشیب های بسیاری را به چشم خود دیده است. سفر به لرستان سفر به گذشته های دور و نزدیک ایران، سفر به طبیعت بکر و تماشایی زاگرس، سفر به دشت لاله های واژگون، سفر به آبشارها، رودها و چشمه ها، سفر به جنگل های بلوط و کوه های سر به فلک کشیده است.

به اینجا که می آیید، باید خود را برای بهترین تجربه های سفر زندگی تان آماده کنید، چرا که لرستان با جاذبه های فوق العاده ریز و درشتش انتظار شما را می کشد.

خط راه آهن لرستان یکی از زیباترین و تماشایی ترین خط آهن های ایران است و در گذر از کوه های زاگرس هر لحظه با چشم اندازی رویایی شما را غافلگیر می کند. همان گونه که گفتیم برای رسیدن به آبشار بیشه می توانید از مسیر ریلی نیز استفاده کنید. به شهرستان دورود بروید و از آنجا سوار بر قطار به سمت آبشار راه بیفتید. مسیر دورود به ایستگاه بیشه از میان جنگل های بلوط و زاگرس عبور می کند و بر خلاف جهت رود سزار رو به بالا در دل کوه به پیش می رود. از ایستگاه تا آبشار راه چندانی نیست. زمانی که از قطار پیاده شدید تابلوهای راهنمایی را دنبال کنید، از روی پل رد شوید تا به مسیر رسیدن به آبشار برسید. کمی که جلوتر بروید آبشار بیشه با عظمت و زیبایی بی حد و حصرش در مقابل تان خودنمایی می کند.

مسیر رسیدن به آبشار به وسیله ماشین شخصی از سفر با قطار طولانی تر و سخت گذرتر است. می توانید هم از سمت خرم آباد و هم از سمت دورود به روستا و آبشار بیشه بروید. البته مسیر دورود تا آبشار ۲۰ کیلومتر طولانی تر است. راه آسفالته خرم آباد تا بیشه از کنار مزارع دیمی گندم و چند روستا عبور می کند و کم کم ارتفاع گرفته و تا روستای بیشه ادامه می یابد. در جاده، تابلوهای راهنمایی وجود دارد که می توانید به راحتی با استفاده از آنها راه تان تا آبشار را پیدا کنید. پایین دست روستا پارکینگی وجود دارد که می توانید ماشین تان را در آن پارک کرده و سپس با وسایل تان راهی آبشار بیشه شوید. در میانه راه پلی آهنی قرار دارد که از روی آن باید گذر کنید و پس از طی مسافتی به آبشار برسید. حالا وقت لذت بردن از زیبایی هاست.

عکاس : سیدمحمد طاها میربابایی

خبرنگار: سید علی حسینی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384800

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر