1

محور مجاهدت فاطمه(س) دفاع از مردم سالاری دینی بود

  • کد خبر : 123674
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴

علم‌الهدی گفت:حضرت زهرا(س) طرفدار مردم سالاری دینی بود و جناح مقابل ایشان، طرفدار مردم سالاری سکولار بودند.

امام جمعه مشهد گفت: چرایی مظلومیت صدیقه کبری (س) را باید در مجاهدت ایشان در دفاع از مردم سالاری دینی جست.

آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: شهادت حضرت فاطمه (س) ۳ ماه به طول انجامید، ایشان در طول این سه ماه به مجاهدت پرداختند و مساله محوری این مجاهدت، دفاع از مردم سالاری دینی بود.

امام جمعه مشهد ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان در اجتماع عظیم فاطمی (س) در روز گذشته تصریح کرد: در صدر اسلام ۲ مردم سالاری به وجود آمد، یک مردم سالاری در واقعه غدیر خم و دیگر مردم سالاری در واقعه سقیفه بنی ساعده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت رسول الله(ص) در غدیر خم امیرالمومنین(ع) را از سوی خداوند به عنوان مولای مردم مشخص کرد اما اختیار پذیرش این امر را به خود مردم واگذار کرد که ۱۲۰ هزار نفر از حضار در این مکان با حضرت علی (ع) بیعت نمودند، این ماجرا مظهر مردم سالاری دینی در صدر اسلام بود.

وی تصریح کرد: اما در واقعه سقیفه بنی ساعده، حضار، مردم سالاری غیر دینی را انتخاب کردند، چرا که آنان بر این باور بودند که رهبری دیکته شده

نمی‌خواهند.

علم الهدی با بیان این‌که «در ۵ آیه قرآن آمده است که حاکمیت مخصوص خداوند است» افزود: جز مظهر حاکمیت خدا شخص دیگری نمی‌تواند بر ملت اسلام حاکمیت داشته باشد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: افراد حاضر در ثقیفه بنی ساعده دینی بودن حکومت را حذف کردند و مردم سالاری دینی را برگزیدند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که «افراد حاضر در سقیفه بنی ساعده تنها ادعای مردم سالاری داشتند»، عنوان کرد: در حال حاضر هم بعضی جناح‎های سیاسی هم در کشور دم از دموکراسی می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اینان مدعی هستند که جزء احزاب لیبرال دموکرات دینی می‌باشند، در صورتی که لیبرال دموکراسی، دینی نمی‌شود.

علم‌الهدی با تاکید بر این‌که «ایدئولوژی لیبرال دموکراسی، سکولار و ضد دینی است»، یادآور شد: این مسائل و مشکلات همان مسائل و مشکلاتی بود که حضرت فاطمه(س) در این راه برای حل آنان مجاهده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) طرفدار مردم سالاری دینی بود و جناح مقابل ایشان، طرفدار مردم سالاری سکولار بودند.

وی با بیان این‌که «افراد مدعی مردم سالاری منهای ولایت فقیه، طرفدار مردم سالاری سکولار هستند»، اظهار کرد: انقلاب، دین و رهبری ولایت فقیه تداوم همان راهی است که حضرت فاطمه الزهرا(س) به خاطر آن، بین در و دیوار جان باختند.

علم‌الهدی تاکید کرد: در شرایط فعلی کسانی که در مقابل جریان‌های سکولار سکوت اختیار می‌کنند، همانند کسانی هستند که در مقابل حمله دشمنان به خانه حضرت علی (ع) سکوت گزیدند و در قیامت هم قطعا با آنان محشور خواهند شد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این‌که «آمریکا و اروپا نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی حاکم در ایران را نمی‌توانند تحمل کنند»، عنوان کرد: آمریکا از رژیم‌های حاکم در بحرین و عربستان سعودی حمایت می‌کند، اما کشوری همچون ایران را که در آن دموکراسی و مردم سالاری به معنای تمام آن حاکم است، مورد هجمه قرار می‌دهد.

ایسنا/عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آمریکا و غرب که مدعی دموکراسی هستند، چرا باید از یک کشور دیکتاتور‌مآب و سلطنتی حمایت کنند؟

وی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران اظهار کرد: در این بیانیه از موقعیت‌های مختلف غرب حمایت می‌شود که این مساله بسیار واضح و مبرهن است.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: دفاع غرب و اتحادیه اروپا جهت آزادسازی سران فتنه ننگ بزرگی برای آنان محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=123674

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر