1

حمایت مردم بهترین پشتوانه برای شهرداری‌ها است

  • کد خبر : 124391
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه باید همیشه مردم محوری را در شهرداری ها مدنظر قرار داد، عنوان کرد: حمایت مردم بهترین پشتوانه برای شهرداری ها است که اگر این مسئله رعایت شود، موفقیت در کارها بیشتر خواهد بود.

هوشنگ خندان‌دل، در جمع معاونان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به اینکه اداره امور شهرها از وظایف شورای شهرها است، اظهار کرد: تصمیم‌گیری در رابطه با منابع مالی و هزینه کرد آنها در اختیار شوراهاست.

 

 

وی افزود: نکته بحث بسیار حائز اهمیت تخصیص یهینه منابع و اعتبارات است که در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های مربوطه یه شیوه صحیحی صورت پذیرد.

 

 

خندان دل با اشاره به اینکه مردم محوری را در شهرداری‌ها باید همیشه مدنظر قرار داد، عنوان کرد: حمایت مردم بهترین پشتوانه برای شهرداری هاست که اگر این مسئله رعایت شود، موفقیت در کارها بیشتر خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی کشور ایران در مقطع حساسی قرار دارد، اعلام کرد: برای عبور از این دوره زمانی حساس، بهترین پشتوانه برای درست و بهینه عمل کردن، مشارکت دادن مردم در کارهاست.

 

 

معاون عمرانی وزیر کشور تصریح کرد: در شهرداری‌ها پتاسیل قوی برای حضور بخش خصوصی وجود دارد که باید از این پتانسیل بهره برد.

 

 

وی با عنوان اینکه در شهرداری ها منابع مالی جایگزین وجود ندارد، تاکید کرد: باید زمینه این امر در شهرداری‌ها از طریق شناسایی فرصت های اقتصادی و استفاده از سرمایه بخش خصوصی فراهم شود.

 

 

خندان دل، دو بخش بسیار حائز اهمیت در شهرها را بخش محیط زیست و حمل و نقل بیان کرد و افزود: بی توجهی نسبت به این دو بخش، موجب پدید آمدن مخاطراتی برای نسل های آینده خواهد شد.

 

 

وی سرانه ۳٫۵ متری فضای سبز شهر سنندج را نسبت به میانگین سرانه کشوری آن بسیار پایین دانست و ذکر کرد: سرانه فضای سبز کشوری مابین ۱۲ تا ۱۵متر است.

 

 

معاون عمرانی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در رابطه با مبحث بافت های فرسوده که یکی از معضلات شهر سنندج نیز هست، تفاهم‌نامه‌های مابین سازمان‌های مربوطه امضا شده، که امیدواریم بتوانیم در امر ترمیم بافت های فرسوده تسریع عمل‌هایی را لحاظ کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این سفر بررسی مشکلات و کاستی های شهر سنندج بوده است، یادآور شد: در خصوص ترمیم بافت‌های فرسوده و کمبودها و مشکلات آتش نشانی شهر سنندج کمک هایی را برای این شهر فراهم خواهیم کرد.

 

 

به گزارش ایسنا، وی همچنین از تعدادی از پروژه های عمرانی در دست احداث سنندج بازدید کرد.

 

 

در این بازدید که به پروژه های تقاطع غیرهمسطح ضیاءالدینی، تقاطع غیرهمسطح دانشگاه کردستان، مجموعه بازیافت زباله شهر سنندج و تونل انقلاب این شهر اختصاص یافت، تعدادی از مسئولان مربوطه به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه احداث این پروژه ها پرداختند.

 

 

معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج در رابطه با تقاطع غیرهمسطح ضیاءالدینی، اظهار کرد: این تقاطع به طول ۳۰۰ متر بر روی خیابان پاسداران شهر سنندج احداث شده که ۱۵۰ متر آن مسقف و ۱۵۰ متر دیگر آن روباز است.

 

 

وی با اشاره به اینکه مدت زمان کل اجرای این پروژه ۲۲ ماه زمان خواهد برد، عنوان کرد: احداث و اتمام کامل این پروژه نیازمند چهار و نیم میلیارد تومان هزینه است که تاکنون این پروژه با پیشرفت ۹۷ درصدی مواجه بوده است.

 

 

همچنین شهردار سنندج در بازدید از تقاطع غیرهمسطح دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه از مرداد ماه سال گذشته کار احداث این پروژه آغاز شده، اعلام کرد: ساخت این پروژه تاکنون با پیشرفت ۷۰ درصدی روبرو بوده که اعتبار مورد نیاز جهت اتمام آن چهار میلیارد تومان است.

 

 

مسئول بازیافت زباله شهرداری سنندج در بازدید از مجموعه بازیافت زباله این شهر، اظهار کرد: روزانه ۳۵۰ تن زباله در شهر سنندج تولید می شود که ۲۱۰ تن آن در پروسه بازیافت قرار می گیرد.

 

 

وی بیان کرد: تاکنون ۲۳ هزار خانوار سنندجی تحت آموزش های لازم در رابطه با تفکیک زباله قرار گرفته اند.

 

 

به گزارس ایسنا، بازدید از تونل انقلاب شهر سنندج آخرین پروژه ای بود که معاون وزیر کشور از آن بازدید کرد، که در این رابطه شهردار سنندج عنوان کرد: کار احداث این پروزه از خرداد ماه سال ۹۱ کلید خورد که تاکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: طول دهنه این تونل ۱۵ متر و طول سواره رو آن ۱۳٫۵ متر است که میدان انقلاب را به چهار راه انقلاب متصل می کند.

 

 

شادمان یادآور شد: به دلیل داشتن معارض ملکی و کمبود اعتبارات، زمان تکمیل این پروژه مشخص نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124391

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر