2

جاسوسی پلیس نیویورک از مسلمانان در مساجد و گروه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 12782
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷

مسجدی در نیویورک اسنادی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد که اداره پلیس نیویورک به بهانه ردگیری تروریست‌ها، اقدام به جاسوسی از مسلمانان در مساجد، رستوران‌ها و گروه‌های اجتماعی کرده است. آسوشیتد پرس به تازگی موفق شده است به صدها صفحه از اسناد محرمانه پلیس نیویورک دست پیدا کند که گویای جاسوسی نیروهای این اداره […]

مسجدی در نیویورک
اسنادی که اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد که اداره پلیس نیویورک به بهانه ردگیری تروریست‌ها، اقدام به جاسوسی از مسلمانان در مساجد، رستوران‌ها و گروه‌های اجتماعی کرده است.

آسوشیتد پرس به تازگی موفق شده است به صدها صفحه از اسناد محرمانه پلیس نیویورک دست پیدا کند که گویای جاسوسی نیروهای این اداره از مسلمانان در ۲۵۰ مسجد در نیویورک نیوجرسی و همچنین دیگر مراکز محل تجمع مسلمانان است.

بر اساس این اسناد، افسران لباس شخصی و خبرچینان در قالب یک گروه مخفی موسوم به “واحد اطلاعات جمعیتی جوامع مسلمانان” اقدام به جمع‌آوری روزانه اطلاعات از مسلمانان کرده‌اند.

جاسوس‌های اداره پلیس نیویورک همچنین وظیفه شناسایی مساجدی را که به نظر آن‌ها باید بیشتر از دیگر مکان‌ها تحت کنترل قرار بگیرند، بر عهده دارند و در این اداره این گونه مساجد را “مساجد نگران‌کننده” نامگذاری کرده‎اند.

گزارش‌ها حاکی است، تامین بودجه این پروژه بر عهده دولت فدرال است و سی‌آی‌ای نیز در آن همکاری داشته است.

پلیس نیویورک همچنین به جاسوسی از بیش از هفت انجمن دانشجویی مسلمانان که در این اسناد از آن‌ها به عنوان “گروه دانشجویی با تمرکز بر مسائل اسلامی و فعالیت‌های مذهبی و سیاسی” یاد شده، اقدام کرده است.

چندین گروه مدنی مسلمان و همچنین یکی از نمایندگان نیویورک در کنگره امریکا از وزارت دادگستری این کشور خواسته‌اند، درباره این مساله که نمونه‌ای از تبعیض نژادی و مذهبی محسوب می‌شود، تحقیق کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12782

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر